نوشته شده توسط : پریسا راد

استانداردهای برق ساختمان مجموعه ای از قوانین است که توسط وزارت مسکن و شهرسازی با به ﻣﻨﻈﻮر اﻃﻤﻴﻨـﺎن از اﻳﻤﻨـﻲ، ﺑﻬﺪاﺷـﺖ، ﺑﻬﺮه دﻫﻲ ﻣﻨﺎﺳﺐ، آﺳﺎﻳﺶ و صرفه اﻗﺘﺼﺎدي وضع شده است. برقکاران ساختمان موظف هستند با این قوانین آشنا بوده و آنها را هنگام برق کشی ساختمان به کار گیرند. به طور کلی سیم کشی ساختمان باید بر اساس قوانین و مقررات نشریه ۱۱۰ و مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان انجام شده باشد.

آموزش لوله گذاری برق ساختمان

استانداردهای سیم کشی ساختمان

ﻛﻠﻴﻪ ﺳﻴﻢ کشی های داﺧﻠﻲ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻬﺎ، اﻋﻢ از روﻛﺎر و ﺗﻮﻛﺎر، ﺑﺎﻳﺪ در داﺧﻞ ﻟﻮﻟﻪ ﻫﺎي ﻣﺨﺼﻮص ﺳﻴﻢ ﻛﺸﻲ ﻳﺎ ﻣﺠﺎري ﻣﺨﺼﻮص اﻳﻦ ﻛﺎر (ﺗﺮاﻧﻜﻴﻨگ ها )اﻧﺠﺎم ﺷﻮد و ﺑﺮاي اﺟﺮاي اﻧﺸﻌﺎﺑﺎت، ﺧم ها، زاﻧﻮﻫﺎ، ﺳﻪ و ﭼﻬﺎرراﻫﻪ ﻫﺎ و ﻏﻴﺮه ﺑﺎﻳﺪ از وﺳﺎﺋﻞ و ﻣﺘﻌﻠﻘﺎت اﺳﺘﺎﻧﺪارد و ﻣﺨﺼﻮص ﻫﺮ ﻟﻮﻟﻪ ﻳﺎ ﻣﺠﺮا اﺳﺘﻔﺎده ﺷﻮد .ﺟﻌﺒﻪ ﻫﺎي زﻳﺮ ﻛﻠﻴﺪ و ﭘﺮﻳﺰ و دﻳﮕﺮ ﻣﺘﻌﻠﻘﺎت ﻣﺸﺎﺑﻪ در ﺳﻴﻢ کشی های ﺗﻮﻛﺎر ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﻧﻮع ﻟﻮﻟﻪ ﻛﺸﻲ و ﻛﻠﻴﺪ و ﭘﺮﻳﺰﻫﺎي ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻫﻤﮕﻮﻧﻲ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷد.

  • ﻧﺴﺒﺖ ﻗﻄﺮ داﺧﻠﻲ ﻟﻮﻟﻪ ﺑﻪ ﻗﻄﺮ دﺳﺘﻪ سیم ها (و ﻳﺎ  ﻗﻄﺮ ﻛﺎﺑﻞ ﭼﻨﺪرﺷﺘﻪ) حداقل می بایست برابر ۱.۳ باشد. 
  • ﻟﻮﻟﻪﻫﺎ هنگام لوله کشی برق ساختمان ﺑﺎﻳﺪ ﻫﻨﮕﺎم ﻧﺼﺐ ﺧﺎﻟﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﺳﻴﻤﻬﺎ ﻳﺎ ﻛﺎﺑﻞ ﭘﺲ از ﺗﻜﻤﻴﻞ و ﭘﺎﻳﺎن ﻟﻮﻟﻪ ﻛﺸﻲ ﺑﻪ داﺧﻞ آﻧﻬﺎ ﻫﺪاﻳﺖ ﺷﻮﻧﺪ.
  • ﻣﺪارﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ در زﻳﺮ کف ها ﻗﺮار می ﮔﻴﺮﻧﺪ ﺑﺎﻳـﺪ ﻓﻘـﻂ ﺑـﺎ اﺳـﺘﻔﺎده از ﻟﻮﻟـﻪ  ﻫـﺎي ﻓﻮﻻدي ﻳﺎ ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻲ ﺻﻠﺐ اﺟﺮا ﺷﻮﻧﺪ.
  • ﺑﺴت های ﻟﻮﻟﻪ ﻫﺎی روﻛﺎر ﺑﺎﻳﺪ دو ﭘﻴﭽﻪ و از اﻧﻮاﻋﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﻟﻮﻟﻪ ﺑﺎ دﻳﻮار ﻳﺎ ﺳـﻘﻔﺖ تماس پیدا نکند و حداقل ۶ میلی متر با آنها فاصله داشته باشد.
  • در ﻃﻮل ﻫﺮ ﻗﺴﺖ از ﻟﻮﻟﻪ  ﻛﺸﻲ ﻛﻪ ﺑﻴﻦ دوﺟﻌﺒـﻪ ﺗﻘـﺴﻴﻢ ﻳـﺎ وﺳـﻴﻠﻪ  اي ﻣـﺸﺎﺑﻪ قرار دارد نباید بیش از چهار خم ۹۰ درجه (جمعا ۳۶۰درجه) وجود داشته باشد.
  •  اﺳﺘﻔﺎده از ﻟﻮﻟﻪﺑﺮ در ﻟﻮﻟﻪ  ﻛﺸﻴﻬﺎ ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ .ﻟﻮﻟﻪ  ﻫﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ اره ﺑﺮﻳﺪه و ﻟﺒﻪ  ﻫـﺎي ﺗﻴﺰ ﻣﺤﻞ ﺑﺮش ﻧﻴﺰ ﺻﺎف ﺷﻮﻧﺪ .
  •   ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﻮع ﻟﻮﻟﻪ (ﺑﺮاي ﻣﺜﺎل ﻓﻮﻻدي ﺑﻪ ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻲ) ﺑﺪون ﺗﻌﺒﻴﻪ ﻧﻮﻋﻲ ﺟﻌﺒـﻪ در ﻣﺤﻞ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ.
  •  اﺗﺼﺎل ﻟﻮﻟﻪ  ﻛﺸﻲ ﺑﻪ دﺳﺘﮕﺎﻫﻬﺎي داراي ﻟﺮزش (ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﻮﺗـﻮر) ﺑﺎﻳـﺪ ﺑـﻪ ﻛﻤـﻚ  ﻟﻮﻟﻪ  ﻫﺎي ﻓﻮﻻدي ﻗﺎﺑﻞ اﻧﻌﻄﺎف ﺑﺎ ﺑﻮﺷﻬﺎي ﻣﻨﺎﺳﺐ که ﺣﺪاﻗﻞ ﻃﻮل آﻧﻬﺎ ۲۰ ﺳـﺎﻧﺘﻴﻤﺘﺮ ﺑﺎﺷـﺪ، اﻧﺠﺎم ﺷﻮد.
  • سیم های استفاده شده در سیم کشی ها باید تا مقطع ۱۰ میلی متر مربع از نوع تک مفتولی با عایق بندی پی وی سی باشد.
  • اﺗﺼﺎﻻت و اﻧﺸﻌﺎﺑﺎت ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺮﻣﻴﻨﺎﻟﻬﺎي ﭘﻴﭽﻲ اﻧﺠﺎم شود.
  • اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺮﻣﻴﻨﺎل هاي ﻧﻮع دﻳﮕﺮ، ﻛﻪ ﺿﻤﻦ اﻧﺠﺎم اﺗﺼﺎل و ﺗﻀﻤﻴﻦ ﺗﺪاوم اﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ، ﻋﺎﻳﻖ ﺑﻨﺪي ﻻزم را ﻧﻴﺰ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪ ﻣﺠﺎز اﺳﺖ .
  •  ﭘﻴﭽﻴﺪن ﺳﻴم ها ﺑﻪ دور ﻫﻢ ﺑﺮاي اﻳﺠﺎد اﺗﺼﺎل اﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ و ﻋﺎﻳﻖ ﺑﻨﺪي ﻣﺤﻞ اﺗﺼﺎل ﺑﺎ ﻧﻮار ﭼﺴﺐ اﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ .
  • اﻧﺠﺎم ﺳﻴﻢ ﻛﺸﻴﻬﺎي ﻧﻮع روﻛﺎر ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻴﻤﻬﺎي ﭼﻨـﺪﻻیه ﻣﺎﻧﻨـﺪ ﺑﻨـﺪﻫﺎي پلاستیکی و بست های ﻣﻴﺨﻲ ﻳﺎ ﻣﻴﺦ ﻣﻌﻤﻮﻟﻲ، اﻛﻴﺪا ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ.

مقاله فوق از دسته مقالات آموزش برق ساختمان می باشد در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره این برق ساختمان به دست آورید توصیه می کنیم در دوره آموزش برق ساختمان آموزشگاه فنی پارس ثبت نام کنید. 

این آموزشگاه علاوه بر دوره فوق دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. آموزش مکانیک خودرو، آموزش کولر خودرو، آموزش دیاگ خودرو، آموزش برق خودرو از دیگر دوره های این آموزشگاه است. 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

لوله کشی یکی از مهم ترین مباحث در بخش برق کشی ساختمان است که در دوره های آموزش برق ساختمان به صورت تخصصی به آن پرداخته می شود و برقکار حرفه ای ساختمان می بایست برای موفقیت در شغل برقکار ساختمان با آن آشنا بوده و به بهترین صورت ممکن آن را انجام دهد.

این مرحله از مراحل برق کشی ساختمان پیش از مراحل نازک کاری ساختمان انجام می گیرد. با لوله کشی برق مسیر حرکت سیم ها برق ایمن شده و سیم ها با مصالح ساختمان در ارتباط نبوده و به همین علت دچار آسیب دیدگی یا پوسیدگی نمی شوند.

برای آن که لوله کشی برق در ساختمان به بهترین صورت ممکن انجام شود می بایست ابتدا نقشه سیم کشی ساختمان مشخص گردد. در واقع باید گفت نقشه سیم کشی در ساختمان مسیر حرکت لوله های برق ساختمان را مشخص می کند.

انواع گوناگونی از لوله ها برای لوله کشی برق در ساختمان وجود دارد که هر یک از آنها به نحوه خاصی در لوله کشی اجرا و مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده نامناسب از لوله های برق ممکن است خسارات بسیاری را به همراه آورد، زیرا پس از تکمیل ساختمان امکان تغییر لوله بسیار سخت و پرهزینه است. بنابراین برق کار حرفه ای ساختمان می بایست پیش از آنکه شروع به لوله کشی کند با انواع لوله های برق ساختمان آشنا شده و در هر مکان بهترین نوع را استفاده کند.

اصول لوله کشی برق ساختمان

پس از آن که با انواع لوله های برق آشنا شدید نوبت آن است که اصول و نکات لازم هنگام برق کشی ساختمان را بشناسید. زیرا آگاهی نداشتن از اصول لوله کشی منجر به بروز مشکلاتی از جمله جرقه زدن، آتش سوزی و غیره خواهد شد. در ادامه به بررسی مهم ترین اصول لوله کشی برق ساختمان می پردازیم:

  • توجه داشته باشید که لوله های برق باید از لوله های فاضلاب حداقل به میزان ۳۰ سانتی متر فاصله داشته باشند، متاسفانه معمولا برق کارها در ایجاد رایزن مجزا برای لوله های برق قصور نموده و آنها را در کنار لوله های فاضلاب قرار می دهند.
  • سقف های ساختمانی که به شکل کاذب نیستند و با تیرچه و بلوک ساخته می شوند، مناسب برای برق کشی نیستند. بلکه برای برق کشی چنین ساختمان هایی باید حتما لوله ها از کف طبقه بالا نصب گردد. پس از آن با استفاده از خم یا زانو این لوله ها را به طبقه پایین منتقل نمود.
  • بهتر است هنگام طراحی نقشه سیم کشی ساختمان، لوله کشی برق ساختمان از کف نباشد. زیرا لوله های آب از این مسیر عبور می کنند و این امر منجر به آسیب دیدن لوله های برق می شود.
  • بین لوله های مورد استفاده در برق ساختمان باید تقریبا ۱۵ سانتیمتر فاصله وجود داشته باشد.
  • در بخش هایی از ساختمان که گرما یا سرما بیشتری دارد بهتر است از لوله های قابل انبساط و انقباض استفاده کنید تا نسبت به تغییر دما مقاوم باشد.

در دوره های آموزش برق ساختمان به صورت کاملا تخصصی کلیه اصول و مراحل مربوط به لوله کشی و برق کشی ساختمان آموزش داده می شود. بنابراین با توجه به اهمیت برق کشی ساختمان در صورتی که مهارت های لازم برای برق کشی ساختمان را به دست نیاورده اید اقدام به برق کشی ساختمان نکنید.

ابزار لازم برای لوله کشی برق ساختمان

بدون شک لوله کشی برق نیز همانند هر فعالیت دیگری نیاز به ابزارهای خاصی دارد. ابزارهای لازم برای لوله کشی برق عبارتند از:

  • کاتر
  • کمان اره
  • متر
  • فنر خم (می توانید از یک کابل هم سایز با عمق لوله هم جهت خم کاری تهیه کنید).
  • تیشه و قلم
  • پیک نیک و آب
  • هیتر

مقاله فوق از دسته مقالات آموزش برق ساختمان می باشد در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره این برق ساختمان به دست آورید توصیه می کنیم در دوره آموزش برق ساختمان آموزشگاه برق گستران ثبت نام کنید. این آموزشگاه علاوه بر دوره های فوق دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش نصب کولر گازی برخی از دیگر دوره های آموزشی این آموزشگاه است.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

مراحل نصب کولر گازی امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت تخصصی می باشد. و متخصص نصاب کولر گازی می بایست اطلاعات جامع و کاملی از مراحل نصب کولر، ابزارهای لازم برای نصب آن، قطعات و اجزای کولر گازی داشته باشد. زیرا در صورتی بی توجهی و رعایت نکردن مراحل نصب این وسیله زمینه برای بروز مشکلات در کولر گازی و بروز خسارات فراهم می شود.

بنابراین آگاهی از مراحل نصب کولر گازی یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه آموزش کولر گازی می باشد که به صورت جامع در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

همانطور که می دانید کولر گازی از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است. بنابراین مراحل نصب کولر گازی شامل دو مرحله کلی نصب یونیت داخلی و نصب یونیت خارجی می باشد. در ادامه به مراحل لازم برای نصب هر یک از یونیت ها می پردازیم.

 

مراحل نصب یونیت داخلی کولر گازی

تعیین محل نصب یونیت داخلی کولر گازی

در اولین مرحله از مراحل نصب کولر گازی می بایست محل نصب کولر را تعیین کنید. بهترین محل برای نصب کولر مکانی است که از نور آفتاب دور و گرد و خاک دور باشد. توجه داشته باشید که دیوار انتخابی برای نصب کولر گازی استقامت کافی برای نگهداری کولر را داشته باشد.  

سوارخ کاری

پس از مشخص شدن بهترین محل برای نصب کولر گازی می بایست یک سوراخ برای لوله کشی در دیوار ایجاد کنید. قطر سوراخ ایجاد می بایست ۷.۵ سانتی متر باشد.

بررسی اتصالات الکتریکی

اتصالات الکتریکی را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که تمامی اتصالات برقرار است.

لوله کشی

حالا نوبت لوله کشی مسی از واحد داخلی کولر گازی به طرف سوارخ ایجاد شده در دیوار است. هنگام لوله کشی تا جایی که می توانید زاویه خمیدگی را کم کنید.

مراحل نصب یونیت خارجی کولر گازی

تعیین محل نصب یونیت خارجی کولر گازی

پس از نصب یونیت داخلی کولر گازی نوبت نصب یونیت خارجی می رسد. برای نصب یونیت خارجی کولر گازی ابتدا مناسب ترین مکان را برای نصب یونیت تعیین نمایید. دقت داشته باشید که این مکان می بایست از گرما و گرد و غبار و رطوبت دور باشد. بهتر است یونیت خارجی به میزان ۳۱ سانتی متر از اطراف فاصله داشته باشد.

پس از تعیین مکان نصب یونیت خارجی بهتر است سطح محل انتخابی را صاف کنید همچنین دقت داشته باشید که سطح قرار گرفتن یونیت خارجی از زمین فاصله مناسبی داشته باشد تا در زمان بارش برف کندانسور از برف بالاتر باشد

اتصال سیم های برق

پس از آن که محل قرار گرفتن یونیت خارجی مشخص شد. پوشش یونیت خارجی را برداشته و به بررسی سیم های برق بپردازید. توصیه می کنیم کابل های قرار گرفته را با گیره ای بسته و مرتب کنید سپس پوشش را مجددا بر روی آن قرار دهید.

اتصال لوله های یونیت داخلی به خارجی

 در این مرحله می بایست شروع به متصل کردن مهره لوله ها در یونیت خارجی به لوله های متناظر در واحد داخلی کنید.

هواگیری

حالا نوبت آن است که هوا و رطوبتی که داخل یونیت خارجی کولر گازی قرار دارد را خارج کنید و تمامی اتصالات را از نظر نشتی بررسی نمایید.

عایق بندی

پس از هواگیری و بررسی نشتی لوله ها نوبت آن است که کلیه اتصالات لوله کشی را عایق بندی کنید. بهتر است تمامی لوله ها را با بست به دیوار متصل کنید.

مهم ترین نکات نصب کولر گازی

هنگام نصب یونیت داخلی توجه داشته باشید که این یونیت حداقل به میزان ۱۵ سانتی متر از اطراف فاصله داشته باشد. همچنین به میزان ۲۱۳ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد.

توجه داشته باشید که یونیت داخلی و خارجی کولر گازی از آنتن، خطوط برق، رادیو، تلویزیون، تلفن و غیره فاصله داشته باشد.

برای کم کردن لرزش های یونیت خارجی پلاستیکی در بالای پدی که یونیت خارجی را بر روی آن قرار می دهید، بگذارید.

از خیس و نمدار نبودن دیواری که قصد نصب یونیت خارجی کولر گازی بر روی آن را دارید اطمینان حاصل کنید.

اطمنیان حاصل کنید که کلیه اتصالات در یونیت داخلی و خارجی و لوله کشی ها محکم می باشد.

چگونه نصاب حرفه ای کولر گازی شویم؟

همانطور که اشاره شد نصب صحیح کولر گازی نیازمند دانش و مهارت تخصصی در این زمینه و طی کردن مراحلی می باشد. برای رسیدن به این مهارت های روش های متفاوتی وجود دارد. بهترین روش برای کسب مهارت های لازم برای نصب انواع کولر گازی گذراندن دوره های آموزش نصب کولر گازی در آموزشگاهی معتبر است.

آموزشگاه فنون برق از جمله بهترین آموزشگاه های فنی در کشور است که به صورت کاملا تخصصی و عملی دوره های نصب کولر گازی را برگزار می نماید. این آموزشگاه در دوره های کولر گازی به صورت کاملا حرفه ای و زیر نظر اساتید متخصص و حرفه ای صفر تا صد مراحل و نکات نصب کولر گازی را آموزش داده و کارآموزان را برای ورود و تبدیل شدن به نصاب حرفه ای کولر گازی آماده می کند.

دوره آموزش تعمیرات موبایل، آموزش هوشمندسازی ساختمان، آموزش نصب پکیج دیواری و تعمیرات آن، آموزش برق ساختمان و صنعتی، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی، دوره آموزش plc برخی از دیگر دوره‌های پرطرفدار این آموزشگاه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه می‌توانید به وب سایت فنون برق به آدرس https://fonoonbargh.com/ مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

برای یادگیری مهارت های لازم برای تعمیرات لپ تاپ روش های گوناگونی وجود دارد، بهترین روش برای یادگیری مهارت های تعمیرات لپ تاپ شرکت در دوره های اموزش تعمیرات لپ تاپ آن هم در آموزشگاهی معتبر می باشد.

بنابراین بررسی آموزشگاه های برگزار کننده دوره های فوق و انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ یکی از مهم ترین موضوعاتی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله به بررسی معیارهای لازم برای انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ و معرفی بهترین آموزشگاه می پردازیم، با ما همراه باشید.

معیارهای انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ :

برخی از مهمترین و اصلی ترین معیارهایی که در انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ باید در نظر داشته باشید عبارت است از :

بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ کدام است ؟

  1. بررسی سرفصل های آموزشی دوره:

یکی از مهمترین معیارهایی که در انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ نقش بسیار مهمی دارد و باید به آن توجه داشته باشید سرفصل های آموزشی ارائه شده در دوره مذکور می باشد. متاسفانه برخی از آموزشگاه ها آموزش جامعی نداشته و تنها به آموزش مباحث ابتدایی و پیش پا افتاده می پردازند. بنابراین پیش از هر چیزی سرفصل های آموزشی ارائه شده را بررسی کرده و توجه داشته باشید که در دوره کلیه مباحث مربوط به تعمیرات لپ تاپ آموزش داده شود.

دقت داشته باشید که در دوره آموزش به آموزش تعمیرات جدیدترین مدل ها و تکنولوژی های لپ تاپ پرداخته شود.

  1. مهارت اساتید کلاس ها :

از دیگر معیارهایی که شما زمان انتخاب آموزشگاه برای گذراندن دوره های تعمیرات لپ تاپ باید به آن توجه داشته باشید این است که مهارت اساتید کلاس را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. زمانی که استاد کلاس تخصص زیادی در زمینه آموزش های لازم داشته باشد می تواند به بهترین نحو ممکن آموزش های هر دوره را به شما ارائه دهد. بنابراین بررسی کنید که استاد مربوطه از تخصص و مهارت لازم برخوردار بوده و تجربه کاری مطلوبی در این زمینه داشته باشد.

بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ کدام است ؟

  1. کیفیت و تجهیزات کلاس ها :

شما به عنوان یکی از دیگر معیارهایی که برای انتخاب آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ باید در نظر داشته باشید این است که، به کیفیت و تجهیزات کلاس توجه نمایید. تجهیزاتی که در کلاس ها وجود دارد اگر کافی نباشد بدون شک شما نمی توانید به خوبی آموزش های لازم را دریافت کنید. بنابراین توجه داشته باشید که کارگاه های آموزشگاه انتخابی از امکانات لازم برخوردار بوده و کلیه تجهیزات در اختیار کارآموزان قرار گیرد.

  1. قیمت کلاس ها که متناسب با امکانات ارائه شده باشد :

شما برای انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ باید به قیمت آن هم توجه بسیار زیادی داشته باشید. قیمتی که شما باید برای شرکت در کلاس های آموزشی پرداخت کنید باید با خدماتی که آموزشگاه ارائه می دهد مطابقت داشته باشید

بنابراین هنگام ثبت نام در دوره های آموزشی به قیمتی که آموزشگاه می خواهد از شما دریافت کند دقت بسیار زیادی داشته باشید. اگر دوره های آموزشی زیادی را انتخاب کرده اید و همچنین خدمات آموزشگاه برای آن دوره ها زیاد است بدون شک باید هزینه بیشتری را هم به آموزشگاه پرداخت کنید.

  1. نظرات کاربران :

برای اینکه به درستی در مورد آموزشگاه ها تحقیق کنید بهتر است در فضای مجازی کاربران پیشین آن را پیدا کنید. شما می توانید از کاربرانی که پیش از شما در این آموزشگاه حضور داشته اند پرسش هایی که در مورد آموزشگاه دارید را بپرسید. در انتخاب آموزشگاه مورد نظرتان کاربران پیشین آموزشگاه می توانند پاسخ بسیاری از پرسش های شما را ارائه دهند.

بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ کدام است ؟

  1. مجوز و مدرک آموزشگاه :

توجه به مجوزهای آموزشگاه از جمله دیگر موضوعاتی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد. همچنین شما باید به این نکته مهم و اساسی هم دقت داشته باشید که مدرک ارائه شده توسط آموزشگاه اعتبار داشته باشد.

  1. آموزش عملی مباحث:

یکی دیگر از مهمترین معیارهایی که برای انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ باید در نظر داشته باشید این است که آموزشگاه به صورت کاملا عملی مباحث مربوطه را به کارآموزان آموزش دهد.

بنابراین بررسی کنید که آیا در دوره آموزشی لپ تاپ برای تمرین مباحث آموزشی و یادگیری بهتر مطالب در اختیار کارآموزان قرار می گیرد یا خیر.

معرفی بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ

پس از بررسی آموزشگاه های برگزار کننده دوره های تعمیرات لپ تاپ در کشور و مقایسه شرایط و ویژگی های برگزاری دوره به این نتیجه رسیدیم که آموزشگاه فنی برق از بهترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره های تعمیرات لپ تاپ می باشد.

این آموزشگاه به صورت کاملا عملی و تخصصی در کارگاه های کاملا مجهز و زیر نظر اساتید متخصص و با تجربه جدیدترین و جامع ترین مباحث مربوط به تعمیرات لپ تاپ را آموزش می دهد.

کلیه کارآموزان در دوره های این آموزشگاه به صورت عملی و با در اختیار داشتن لپ تاپ به تمرین مباحث آموزشی می پردازند. آموزشگاه فنی برق در پایان دوره آموزشی مدرک معتبر فنی حرفه ای در اختیار کارآموزان قرار می دهد.

بازآموزیی رایگان، پشتیبانی نامحدود و رایگان پس از پایان دوره، تدارک خوابگاه برای کارآموزانی که ساکن تهران نیستند، ارائه مشاوره های بازاریابی، برگزاری کلاس در ساعات منعطف برخی از دیگر مزایای آموزشگاه فنی برق می باشد.

آموزشگاه فنی برق علاوه بر دوره فوق دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید، دوره های تعمیرات موبایل، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی ، دوره های تعمیرات لوازم خانگی، آموزش برق ساختمان و صنعتی، دوره های آموزش نصب دوربین مدار بسته، آموزش تعمیرات و نصب کولر،آموزش پکیج دیواری، بخش کوچکی از دوره های آموزشی این آموزشگاه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی مجتمع فنی برق به آدرس www.fannibargh.com مراجعه کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

آموزش نصب کولر گازی تخصصی است که می توان آن را به روش های مختلفی فرا گرفت. در حالت کلی می توان این فن را با استفاده از روش های سنتی و یا تجربی و همچنین روش های نوین یا علمی و تجربی فراگرفت.

آموزش نصب کولر گازی با روش های سنتی و تجربی زمان بر خواهد بود و معمولا افرادی که با این شیوه صاحب تخصص می شوند همواره چندین گام از بازار روز عقب هستند، و نمی توانند به صورت اصولی کار نصب کولرهای گازی مختلف، و خصوصا مدل های جدید را انجام دهند، زیرا آنها به صورت تجربی این فن را فراگرفته اند و در مورد بسیاری از مسائل تخصصی این حوزه ناآگاه هستند.

آموزش نصب کولرگازی با روش تجربی دارای معایبی دیگری نیز می باشد، برای مثال امروزه برای ورود به بازار کار آزاد نیز باید صاحب مدرک مهارت بود و سپس بر اساس آن می توان مجوز فعالیت را از صنوف مربوطه دریافت کرد. همچنین مراکز تعمیراتی حرفه ای و نمایندگی های برندهای مختلف برای استخدام پرسنل خود افرادی را به خدمت می گیرند که در کنار تجربه کافی دارای مدرک کاری باشند .

به همین دلیل افرادی که به صورت تجربی این حرفه را فراگرفته اند به دلیل نداشتن مدرک مهارت برای ورود به بازار کار با مشکل مواجه خواهند شد.

آموزش نصب کولرگازی را می توان با شرکت نمودن در دوره های آموزشی، به صورت اصولی و با استانداردهای روز دنیا فرا گرفت. طی نمودن دوره آموزش نصب کولرگازی در مراکز آموزشی دارای مزایای زیادی است که در ادامه به ذکر چند مورد از آنها می پردازیم.

مزایای فرا گرفتن آموزش نصب کولر گازی به صورت علمی و تجربی

نصب کولر گازی را می توان به صورت علمی و تجربی و یا همان شرکت در دوره های آموزشی مربوطه فراگرفت. افرادی که قصد دارند نصب کولر گازی را فرا بگیرند می توانند با شرکت در دوره های آموزشی این مهارت را در زمان کوتاهی و با استانداردهای روز دنیا فرا بگیرند.

این افراد در مدت زمان کوتاهی به دلیل عملی و کاربردی بودن آموزش ها کلیه مهارت های لازم برای نصب کولر گازی را فرا گرفته و پس از پایان دوره از طرف مرکز آموزشی خود مدرک مهارت دریافت می کنند، و با استفاده از آن می توانند با کمترین دغدغه به بازار کار آزاد ورود کنند، و یا در استخدام شرکت های تعمیراتی و یا نمایندگی های معتبر در آیند.

مجتمع فنون برق، بهترین مرکز آموزش نصب کولر گازی

آموزش نصب کولر گازی دوره ای است که مراکز آموزشی مختلفی در سراسر کشور آن را برگزار می کنند. یکی از معتبرترین مراکز آموزشی ایران در این حوزه مجتمع فنون برق است. این مرکز آموزشی علاوه بر دوره آموزش نصب کولرگازی، دوره های برق ساختمان، اموزش هوشمند سازی ساختمان، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، اموزش PLC، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی، و بسیاری از دیگر دوره های برق و الکترونیک را نیز برگزار می نماید. در ادامه با دیگر دوره های این آموزشگاه آشنا خواهیم شد:

 

آموزشگاه فنون برق برای برگزاری دوره های آموزشی خود از بهترین اساتید آموزشی ایران و بروزترین تجهیزات روز دنیا استفاده می کند و به همین دلیل سطح علمی و تجربی دوره های آموزشی این مرکز بالا بوده، و مدرک اعطایی آن از ارزش بالایی برخوردار است که افراد با استفاده از آن می توانند به راحتی به بازار کار ورود کنند.

مجتمع آموزشی تا حد امکان بهترین شرایط را برای کارآموزان شهرستانی خود در نظر گرفته است. افرادی که ساکن تهران نیستند می توانند در خوابگاه های تدارک دیده توسط این دانشگاه سکونت داشته و بدون دغدغه در کلاس های آموزشی این آموزشگاه شرکت نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی آموزشگاه فنون برق و ثبت نام در آنها به وب سایت رسمی این مجتمع آموزشی به آدرس https://fonoonbargh.com/ مراجعه نمایید یا با شماره 02166576476 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

یادگیری تعمیرات موبایل امروزه یکی از آموزش های مهمی است که با توجه به افزایش تقاضا برای تعمیرات موبایل اهمیت ویژه ای یافته است. شاید گذراندن دوره های آموزشی تعمیرات موبایل و دریافت مدرک این روزها کار سختی نباشد زیرا بسیاری از آموزشگاه های فنی در کشور دوره های تعمیرات موبایل را برگزار می نمایند.

یادگیری تعمیرات موبایل و کسب مهارت های لازم برای ورود این شغل تنها با گذراندن دوره آموزشی به دست نیامده و می بایست به صورت عملی آموزش های مربوط به تعمیرات موبایل را گذراند.
بنابراین می بایست در انتخاب آموزشگاه برای گذراندن و یادگیری مهارت های لازم برای تعمیرات موبایل دقت نظر داشت و آموزشگاهی را انتخاب نمود که ضمن ارائه آموزش های تخصصی تعمیرات موبایل به صورت عملی کلیه مطالب مربوطه را آموزش دهد.

یادگیری تعمیرات موبایل را چگونه و از کجا شروع کنیم؟

اموزش تعمیرات موبایل یکی از دوره های بسیار مهم و البته پر متقاضی است که کارآموزان با شرکت در آنها می توانند تعمیرات تلفن های همراه مختلف را انجام دهند.

همانطور که می دانید تلفن همراه در حال حاضر، به عنوان بخش مهمی از زندگی دیجیتال ما به شمار می رود. امروزه گوشی های موبایل علاوه بر رسالت اصلی خود که همان برقراری ارتباط صوتی است، به یک پکیج کارآمد و مفید تبدیل شده اند و تقریبا به جرات می توان گفت که زندگی کردن بدون استفاده از تلفن همراه برای بسیاری از افراد امری سخت و غیر ممکن است.
یادگیری تعمیرات موبایل به این دلیل دارای اهمیت است که خرابی و استهلاک بخش جدانشدنی گوشی های تلفن همراه هوشمند است و با توجه به قیمت بالای بسیاری از مدل های این محصول، در نتیجه لازم است نسبت به تعمیر آنها اقدام شود.

به همین دلیل افراد علاقه مند و مستعد می توانند با شرکت در دوره های آموزش تعمیرات موبایل به یک شغل آینده دار، دائمی و بروز دست یابند.

آموزش تعمیرات موبایل را می توان به روش های مختلفی فرا گرفت. در ادامه بهترین راه برای فرا گرفتن آموزش تعمیرات موبایل معرفی می شود.
بهترین راه یادگیری تعمیرات موبایل

مهارت های لازم برای تعمیرات موبایل را می توان به روش های مختلفی فرا گرفت. بسیاری از افراد سعی می کنند همانند بسیاری از تخصص های سنتی، این مهارت را به صورت استاد و شاگردی و یا همان روش های تجربی آموزش ببینند.

این شیوه به هیچ وجه برای فرا گرفتن تخصص تعمیرات موبایل کارآمد نیست زیرا محصولاتی که هر روزه از این محصول به بازار ورود می کنند دارای بروزرسانی در قطعات سخت افزاری و نرم افزاری هستند و تنها کسانی می توانند مهارت خود را با این شرایط هماهنگ کنند که، آموزش تعمیرات موبایل را به صورت اصولی و با استفاده از استانداردهای روز دنیا فرا گرفته باشند.

به همین دلیل می توان بهترین راه را برای فراگرفتن آموزش تعمیرات موبایل، شرکت در دوره های علمی و تخصصی دانست.

آموزش تعمیرات موبایل به روش علمی و تخصصی دارای مزایای بیشماری است. اولین مزیت مهم این شیوه زمان کمتر نسبت به روش تجربی است. در این شیوه کارآموزان می توانند بر اساس استانداردهای روز دنیا مهارت لازم برای تعمیرات موبایل را در چند ماه و به صورت کامل فرا گیرند. این در حالی است که در روش های سنتی و استاد و شاگردی فرد می بایست چندین سال به این شیوه فعالیت کند و در پایان نیز چند قدم از بازار روز عقب تر خواهد بود، و نمی تواند تعمیرات موبایل های بروز را به صورت کامل انجام دهد.

یادگیری تعمیرات موبایل به روش علمی و تخصصی معمولا با اخذ یک مدرک مهارت پایان می یابد. این مدرک از لحاظ مختلفی دارای اهمیت است. مهمترین مزیت این مدرک ورود راحت تر به بازار کار است. اگر شما بخواهید به صورت شخصی و یا با استخدام در شرکت های تعمیراتی فعالیت کنید، این مدرک مهارت می تواند به شما کمک کند و بر جذب راحت تر شما به بازار کار تاثیر داشته باشد.


برای گذران دوره آموزش تعمیرات موبایل به چه مراکزی مراجعه شود؟

دوره تعمیرات موبایل دوره ای است که حتما باید در مراکز آموزشی معتبر طی شود. امروزه مراکز مختلفی در سراسر کشور این دوره آموزشی مهم را برگزار می کنند که سطح علمی تمامی این مراکز با هم تفاوت دارد و از آنجایی که سند مهارت افراد برای ورود به بازار کار با استفاده از مدرک کاری و توان عملی آنها سنجیده می شود، در نتیجه لازم است برای گذران این دوره آموزشی به مراکز معتبر و حرفه ای مراجعه شود.

آموزش تعمیرات موبایل و گذراندن آن در مراکز آموزشی بزرگ و حرفه ای دارای مزایای فراوانی است. برای مثال این مراکز از بهترین و بروزترین تجهیزات آموزشی برای برگزاری دوره های خود استفاده می کنند. و معمولا بهترین اساتید آموزشی ایران نیز ترجیح می دهند کلاس های آموزشی خود را در این مراکز برگزار کنند. این موارد در کنار هم باعث می شود که مدرک آموزشی این آموزشگاه ها از اعتبار بالایی برخوردار باشد.
برگزاری دوره آموزش تعمیرات موبایل در مجتمع فنی برق

آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره های تعمیرات موبایل در کشور است. این مرکز آموزشی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای کلیه مطالب روز مربوط به تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل را به کارآموزان آموزش می دهد.
کارآموزان در این دوره آموزشی به صورت عملی کلیه مطالب آموزشی را تمرین کرده و خود را برای ورود به بازار کار آماده می کنند. این آموزشگاه در پایان دوره مدرک معتبر فنی حرفه ای ارائه کرده و با مشاوره های بازاریابی و پشتیبانی نامحدود کارآموزان را برای ورود به بازار کار تعمیرات موبایل آماده می کند.

این مرکز آموزشی علاوه بر دوره آموزش تعمیرات موبایل، دوره های متعدد دیگری را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می نماید. دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی، دوره آموزش دوربین مدار بسته، آموزش نصب و تعمیر پکیج دیواری، دوره آموزش نصب پکیج، آموزش برق ساختمان، دوره برق صنعتی برخی از دیگر دوره های آموزشی پرطرفدار این آموزشگاه است و علاقه مندان از سراسر کشور می توانند در دوره های آموزشی این مرکز ثبت نام نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی این آموزشگاه و ثبت نام می توانید به وب سایت رسمی مجتمع فنی برق به آدرس اینترنتی https://fannibargh.com/ مراجعه نمایید. همچنین برای مشاوره رایگان نیز می توانید با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()