نوشته شده توسط : پریسا راد

انتخاب شغل مناسب از بخش های حیاتی، حائز اهمیت و در عین حال چالش برانگیز زندگی افراد محسوب می‌شود. بر همین اساس، برای داشتن یک شغل مناسب و دارای منزلت و موقعیت اجتماعی، می بایست عوامل و پارامترهای مختلفی را مورد توجه قرار داد. شناخت علائق و توانمندی های، بررسی بازار کار مشاغل، انتخاب شغل متناسب با علاقه و یادگیری مهارت های آن از مهم ترین نکات برای راه اندازی یک کسب و کار موفق و پردرآمد است.

اگر قصد دارید که آینده شغلی خود را متحول سازید و تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار پولساز و آینده دار هستید با ما تا انتها این مطلب همراه باشید.

لزوم راه اندازی کسب و کار پولساز

بر اساس بررسی های انجام شده از سوی سازمان های جهانی و بین المللی، بالغ بر 3 میلیارد نیروی کار در سطح دنیا وجود دارد. از این تعداد رقمی در حدود 30 درصد دارای اشتغال ناقص بوده و افزون بر 140 میلیون نفر بیکار هستند.

از طرف دیگر، افزایش نرخ بیکاری در میان قشر جوان، شرایط نامناسب استخدام، چالش ها و نگرانی هایی را برای متقاضیان و کارجویان ایجاد کرده است. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که نرخ بیکاری جوانان 2 الی 3 برابر بیشتر از بیکاری بزرگسالان برآورد شده است. با این تفاسیر، راه اندازی کسب و کار پولساز بیش از پیش اهمیت و ضرورت پیدا می کند.

آمارها حاکی از آن دارد که در سال های اخیر بازار کار مشاغل فنی حرفه ای با تغییر سبک زندگی و ورود دستگاه ها و لوازم بسیار داغ تر شده است. در حال حاضر، حوزه مشاغل فنی از پتانسیل و ظرفیت بالایی برای وارد شدن به بازار کار و درآمدزایی برای کارجویان و متقاضیان برخوردار می باشد.

بر همین اساس، یکی از بهترین راهکارها برای راه اندازی کسب و کار پولساز و رقم زدن آینده روشن و درخشان، شناسایی این مشاغل و یادگیری تخصص ها و مهارت های آن است.

 

نحوه ورود و راه اندازی کسب و کار فنی  

مهارت و تخصص، از مؤلفه های مهم و حائز اهمیت برای رسیدن به موفقیت در مشاغل فنی و درآمدزایی و کسب درآمد بالا در آنها می باشد. کسب مهارت و تخصص، بستر مناسب برای تصدی یک شغل دائمی و دارای درآمد مطلوب را برای متقاضیان فراهم می آورد.

بر همین اساس، سرمایه گذاری بر روی افزایش توانایی و توانمندی و شرکت در دوره های آموزشی و تخصصی، مسیر کارجویان را برای برخورداری از شغل پایدار و همیشگی هموار می کند.

دوره هایی مانند دوره تعمیرات لوازم خانگی فنی حرفه ای، تعمیرات موبایل، نصب و تعمیرات پکیج، در کنار نصب و تعمیرات کولر گازی، نصب و تعمیرات دوربین مداربسته و شغل برق ساختمان را می توان از بهترین فرصت ها برای راه اندازی کسب و کار پولساز و آینده دار برشمرد.

مشاغل حوزه فنی در اقصی نقاط دنیا، علاوه بر برخورداری از رشد و رونق چشمگیر، در حوزه حرفه های پردرآمد محسوب می شوند. موفقیت و کسب درآمد مطلوب در این رشته ها مستلزم داشتن توانایی، مهارت، تخصص و دانش لازم و مورد نیاز می باشد. متخصص شدن در هر کدام از این مشاغل، به کارآموزان نوید آینده ای درخشان و روشن را می دهد. بر اساس آمارها و بررسی های صورت گرفته، مشاغل فنی در مقایسه با سایر مشاغل، در سال های اخیر، رشد و رونق قابل توجهی را تجربه کرده اند.

پولسازترین مشاغل فنی کدام اند؟

1- شغل نصب و تعمیرات دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته، مقوله امنیت و ایمنی را به معنای واقعی کلمه محقق می سازند. استقبال زیاد از این دستگاه‌ها، شغل نصب، فروش و تعمیرات دوربین های مداربسته را به یکی از مشاغل پردرآمد و آینده دار در کشور ما مبدل ساخته است. کسب تجربه، مهارت و تخصص لازم در این حرفه، درآمد ماهیانه 10 الی 20 میلیون تومان را برای تعمیرکار به ارمغان می آورد.

 بنابراین اگر قصد ورود به این شغل عالی با درآمد همیشگی را دارید کافیست بهترین دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته فنی حرفه ای را شناسایی کرده و در دوره های آن شرکت نمایید.

2- شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری

شغل نصب و تعمیرات کولر گازی از دیگر مشاغل پولساز و پردرآمد در سطح کشور به شمار می آید. رونق استفاده از پکیج دیواری به دلیل مزایای بسیاری که دارد، رشد بازار کاری این حرفه را به دنبال داشته است. برای متخصص شدن در این شغل، مهارت، تخصص و دانش و توانایی، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

برای ورود به بازار کار این رشته تنها کافیست در یک دوره تخصصی و عملی دوره نصب پکیج دیواری در تهران شرکت کنید و با پرداخت هزینه ای ناچیز و در مدت زمانی کوتاه مهارت های این شغل را فرا بگیرید.

3- شغل تعمیرات موبایل

در عصر حاضر، نقش و اهمیت گجت های هوشمند و کالاهای دیجیتال بر کسی پوشیده و مستتر نمی باشد. استقبال بسیار زیاد تمام رده های سنی از گوشی های اندرویدی، منجر به رشد و توسعه شغل تعمیرات موبایل شده است. درآمد ماهیانه 7 الی 15 میلیونی تعمیرکاران موبایل به خوبی این موضوع را به اثبات می رساند. 

شایان ذکر است که آموزشگاه فنی برق گستران، به عنوان یکی از مراکز معتبر و شناخته شده در سطح کشور، به برگزاری کلیه دوره های تخصصی ویژه بازار کار، اقدام نموده است. با ثبت نام و شرکت در این دوره ها، زمینه مناسب برای راه اندازی کسب و کار پولساز و پردرآمد برای کارآموزان فراهم می شود. استفاده از اساتید حرفه‌ای و متخصص و برگزاری دوره های پروژه محور و عملی، شانس کارآموزان را برای رسیدن به یک شغل دائمی و مناسب افزایش می دهد.

4-شغل برق کشی ساختمان

شغل برق کشی ساختمان جز آن دسته از مشاغل فنی است که همواره از بازار کار و درآمد خوبی برخوردار است. در سال های اخیر نیز با توجه به افزایش آمار ساخت و ساز و پروژه های ساختمانی بازار کار این شغل داغ تر شده است.

برای ورود به بازار کار برق ساختمان راه سختی پیش رو ندارید تنها کافیست ابتدا با اصول و نحوه برق کشی ساختمان و انواع روش های آن، نقشه کشی و نقشه خوانی برق در ساختمان، نصب کلید و پریزها، نصب چشمی ها و مواردی از این قبیل آشنا باشید. که با شناسایی یک دوره برق ساختمان تخصصی و شرکت در دوره های آن در مدت زمانی کوتاه می توانید به این مهارت ها دست یابید.

5-شغل تعمیرات برد الکترونیکی

برد الکترونیکی از مهم ترین قطعاتی است که امروزه در تمامی لوازم الکترونیک از بزرگ و صنعتی گرفته تا لوازم کوچک به کار گرفته می شود. بر روی بردهای الکترونیکی قطعات گوناگونی قرار گرفته است که سوختن یا خراب شدن آن مشکلاتی را به وجود می آورد.

پیچیده و حساس بودن بردهای الکترونیکی کار عیب یابی و تعمیر آنها را بسیار تخصصی کرده است. این موضوع باعث رونق بازارکار تعمیرات برد و درآمد بالای متخصصان این رشته شده است.

با توجه به تخصصی بودن تعمیرات برد، شرکت در دوره های آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی و کسب مهارت های موردنیاز، برای متقاضیان لازم و ضروری می شود. برای موفق شدن و پیشرفت سریع در این حوزه، آشنایی پیدا کردن با انواع برد و نحوه عیب یابی و تعمیر آن به صورت جامع و کامل، کمک شایانی می نماید.

  آموزش فنی پارس، مرکز تخصصی دوره های فنی حرفه ای

امروزه آموزشگاه های متعددی دوره های فنی حرفه ای را برگزار کرده و به آموزش مهارت های فنی به کارآموزان می پردازند. مجتمع فنی پارس یکی از بهترین آموزشگاه ها فنی حرفه ای در کشور است که به صورت تخصصی و در کارگاه های کاملا مجهز و عملی دوره های برق و الکترونیک را برگزار کرده و کارآموزان را برای ورود به بازار کار مشاغل فنی آماده می کند.

این آموزشگاه پس از پایان یافتن دوره های فنی، مدرک معتبری در اختیار کارآموزان قرار می دهد. ارائه مشاوره های بازاریابی، پشتیبانی نامحدود پس از گذراندن دوره، امکان تجدید دوره برخی از مزایای شرکت در دوره های این آموزشگاه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های این آموزشگاه و ثبت نام می‌توانید به سایت این مرکز به نشانی https://amoozeshgahfanni.com مراجعه نمایید. یا با شماره 02166420303 تماس بگیرید



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()