نوشته شده توسط : پریسا راد

در این مقاله، قصد داریم شما را با بهترین مشاغل مرتبط با خودرو که از درآمد و بازار کار خوبی برخوردار هستند آشنا کنیم، تا پس از آن بتوانید متناسب با علایق خود یکی را انتخاب کرده و وارد بازار کار آن شوید.

شغل برق کار خودرو

برقکار خودرو یکی از مشاغل پردرآمد و تخصصی مربوط به خودرو است که متخصصان آن از درآمد خوبی برخوردار هستند. برقکار خودرو می بایست توانایی و مهارت لازم در نصب و تعمیر سیستم های الکتریکی و الکترونیکی اصلی خودرو را داشته باشد. با توجه به پیچیده بودن سیستم های برق در خودرو این شغل نیازمند دانش و مهارت تخصصی می باشد. برای کسب این تخصص شما می توانید در دوره های آموزش برق خودرو در آموزشگاهی معتبر ثبت نام کنید. تا از این طریق بتوانید به تخصص لازم دست یافته و وارد بازار کار برق خودرو شوید.

برقکار خودرو علاوه بر نصب و تعمیر سیستم های الکترونیکی و الکتریکی اصلی خودرو می بایست توانایی و مهارت لازم در نصب تعمیر دیگر سیستم های الکتریکی مانند بوق، چراغ، پنجره ها، آینه، سیستم تصویری، صوتی، روشنایی، هشدار، تهویه هوا و غیره را داشته باشد.

برای ورود به بازار کار برق خودرو شما می توانید با ارائه رزومه در شرکت ها و نمایندگی های خودرو سازی مشغول به کار شوید و یا در صورت داشتن سرمایه، به صورت شخصی به فعالیت در این حرفه بپردازید.

درآمد برق کار خودرو

میزان درآمد برقکار خودرو متفاوت بوده و وابسته به عوامل گوناگونی نظیر سطح دانش و مهارت، میزان تبلیغات، کیفیت ارائه خدمات، میزان قیمت، میزان تعاملات و غیره می باشد. به طور کلی می توان گفت درآمد این شغل خوب بوده و متوسط درآمد این شغل ۶ تا ۱۲ میلیون تومان در ماه است.

 شغل تعمیرات ایسیو خودرو

شغل تعمیرات ایسیو خودرو

از دیگر مشاغل پردرآمد خودرو تعمیرات ecu است. تعمیرکار حرفه ای ایسیو می بایست مهارت و توانایی لازم در عیب یابی، تعمیر و تعویض ایسیو انواع خودرو ها را داشته باشد. با توجه به پیچیده بودن ایسیو همچنین حساسیت بالای آن این شغل نیازمند نیروی کار متخصص و حرفه ای می باشد.

چگونه وارد بازار کار تعمیرات ایسیو خودرو شویم؟

با توجه به پیچیدگی ایسیو خودرو و حساس بودن کار تعمیرات آن، برای ورود به بازار کار این شغل می بایست مهارت و تخصص لازم در تعمیر ایسیو انواع خودرو ها را به دست آورید. برای کسب این تخصص توصیه می کنیم در دوره های آموزش تعمیرات ecu خودرو در آموزشگاه فنون برق ثبت نام نمایید. در این دوره آموزش تعمیرات ایسیو انواع خودروها مانند پراید، پژو، سمند، ال ۹۰، تیبا و بسیاری از دیگر خودروها آموزش داده می شود.

شغل نقاشی و صافکاری ماشین

شغل نقاشی و صافکاری ماشین

از دیگر بهترین مشاغل مرتبط با خودرو که از درآمد خوبی نیز برخوردار است شغل نقاشی و صافکاری خودرو است. برای موفقیت در این شغل شما می بایست مهارت و دقت بالایی در تفکیک رنگ‌ها، دید نزدیک، دقت در کار داشته باشید تا بتوانید به خوبی مشکلات رنگ و بدنه ماشین را شناسایی و رفع نمایید.  این شغل نیاز به مدرک دانشگاهی نداشته و شما می توانید دوره های مربوط با این شغل را گذرانده یا برای مدتی به عنوان شاگرد در کنار یک استاد کار کنید.

درآمد شغل نقاشی و صافکاری ماشین چقدر است؟

میزان درآمد این شغل تحت تاثیر عوامل گوناگونی نظیر نوع ماشین،  تخصص و مهارت، تبلیغات، میزان دقت و کیفیت کار، سرعت و خوش قول بودن و غیره می باشد. در صورتی که از مهارت، دقت و سرعت بالایی برخوردار بوده و کاری بدون عیب و در موعد مقرر به مشتری تحویل دهید می توانید به متوسط درآمد ۵ تا ۱۵ میلیون در ماه دست یابید. در صورتی مهارت کافی در نقاشی و صافکاری خودروهای خارجی داشته باشید می توانید به درآمد بالاتری هم دست یابید.

شغل نصب ضبط و باند خودرو

شغل نصب ضبط و باند خودرو

شغل ضبط و باند خودرو نیز از دیگر مشاغل مربوط به خودرو است که همواره از بازار کار خوبی برخوردار است. همانطور که می دانید خودروهای تولید شده امروزی ضبطی معمولی داشته که از کیفیت صدا خوبی برخوردار نمی باشد. به همین علت بسیاری از افراد پس از خرید خودرو به دنبال تعویض و نصب ضبط و باند با کیفیت بر روی خودرو خود هستند. بنابراین می توان گفت این شغل از بازار کار خوبی برخوردار است.

برای موفقیت در این شغل نصاب ضبط و باند خودرو می بایست مهارت و تخصص لازم در نصب انواع سیستم صوتی، تنظیم حرفه ای سیستم صوتی ماشین ،  نصب انواع آمپلی فایر خودرو، نصب ساب باکس، نقشه سیم کشی آمپلی فایر ماشین و بسیاری از موارد دیگر داشته باشد. بهترین راه برای آن که به مهارت های لازم در این شغل دست یابید و موفق شوید این است که در دوره های آموزش نصب ضبط و باند خودرو ثبت نام کرده و با پرداخت هزینه ای اندک متخصص حرفه ای در این شغل شده و درآمدزایی کنید.

شغل نصاب دزدگیر خودرو

شغل نصاب دزدگیر خودرو

همانطور که می دانید امروزه قیمت خودرو روز به روز در حال افزایش است و همین امر منجر به افزایش تقاضا برای نصب دزدگیر بر روی خودرو جهت افزایش سیستم امنیتی خودرو می شود. نصب دزدگیر خودرو از جمله مشاغلی است که امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت خودرو و افزایش آمار سرقت رونق بیشتری پیدا کرده و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

برای موفقیت در این شغل نصاب دزدگیر می بایست مهارت لازم در سیم کشی انواع ماشین‌های سواری خارجی و داخلی، پیدا کردن سیم‌ها، روش عبور دادن سیم برای صندوق، رله برای قطع برق اتومبیل و نصب صحیح آژیر، نصب شیشه بالابر، آشنایی با انواع سنسور ها و …  داشته باشد. برای کسب این مهارت ها و موفقیت در این شغل توصیه می کنیم در دوره های آموزش نصب دزدگیر خودرو آموزشگاه فنون برق ثبت نام کنید.

در این دوره آموزشی صفر تا صد نصب دزدگیر بر روی انواع خودروهای داخلی و خارجی در کارگاه های مجهز، توسط اساتید با تجربه آموزش داده می شود.

شغل جلوبندی سازی خودرو

شغل جلوبندی سازی خودرو

جلوبندی سازی از دیگر مشاغل مهم در رابطه با خودرو است که به دلیل اهمیت بسیار جلوبندی خودرو همواره از بازار کار خوبی برخوردار است. جلوبندی خودرو از قطعات گوناگونی مانند پلوس، طبق و بوش‌ها، موج‌گیر، سیبک و بسیاری از قطعات دیگر تشکیل شده است. جلوبندی ساز خودرو می بایست مهارت لازم در عیب یابی جلوبندی خودرو و تعویض و تعمیر انواع قطعات آن را داشته باشد. با توجه به حساسیت و پیچیدگی جلوبندی توصیه می کنیم قبل از ورود به این شغل کلیه مهارت های لازم را از طریق شرکت در دوره های مربوطه به دست آورید یا برای مدتی به عنوان کارآموزان نزد شاگردی استاد کار کنید.

درآمد جلوبندی سازی خودرو چقدر است؟

همانند سایر مشاغل مرتبط با خودرو درآمد این شغل نیز وابسته به میزان تخصص و مهارت جلوبندی ساز می باشد. در صورتی که از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشید و سایر عوامل مهم در این شغل مانند دقت، سرعت عمل، کیفیت در کار، خوش قولی و غیره را رعایت کنید می توانید به متوسط درآمد ۶ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه دست یابید.

شغل تنظیم موتور

شغل تنظیم موتور

از دیگر مشاغل مرتبط با خودرو تنظیم موتور می باشد. متخصص این شغل می بایست مهارت کار با دستگاه دیاگ، شناخت خطاهای دیاگ، مهارت کار با دستگاه شستشو انژکتور، دستگاه فشار پمپ بنزین، آشنایی با تنظیم موتور پنج گاز و آشنایی با قطعات فنی خودرو را داشته باشد. با توجه به تخصصی بودن این شغل برای موفقیت هر چه بیشتر و کسب مزیت رقابتی توصیه می کنیم حتما در دوره های مربوطه شرکت کرده و با کسب این مهارت ها از رقبای خود پیشی بگیرید.

درآمد شغل تنظیم موتور

درآمد این شغل وابسته به میزان مهارت و تخصص شما می باشد. در صورتی که از دانش و مهارت بالایی برخوردار باشید و توانایی لازم در کار با دستگاه های گوناگون را داشته باشید همچنین از تعاملات بالایی داشته، مشتری مدار باشید، قیمت مناسبی داشته و تبلیغات خوبی برای معرفی خود داشته باشید می توانید به متوسط درآمد ۵ تا ۱۰ میلیون در ماه دست یابید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

تعمیر ال سی دی گوشی که ناشی از شکستگی و سوختگی آن است، از رایج ترین تعمیرات موبایل می باشد زیرا ال سی دی گوشی و تاچ آن از مهم ترین اجزای گوشی های همراه محسوب می شوند و اگر آسیب ببینند عملا قادر به انجام هیچ کاری نمی باشد.

زمانی که تلفن همراه شما دچار مشکل می شود، در وهله اول باید پیام یا خطایی را که تلفن شما نشان می دهد بررسی کنید و سپس آن مشکل را در گوگل جستجو کنید. اگر مشکل گوشی شما با یک ترفند آسان قابل حل نبود مثلا  LCD گوشی شما شکسته شده و یا تاچ آن دچار مشکل شده است می توانید ال سی دی و تاچ دستگاه خود را خریداری کرده و از یک تعمیر کار ماهر که دوره تعمیرات موبایل به صورت تخصصی گذرانده است، جهت تعویض آن کمک بگیرید.

تاچ و ال سی دی گوشی همراه از گران ترین اجزای گجت های موبایل می باشد زیرا ظرافت و قطعاتی که در ساخت ال سی دی موبایل مصرف می شود دشوار و هزینه بر است. ال سی دی از 5 قطعه اصلی و بسیار ظریف ساخته می شود که این قطعه ها ، فریم یا قاب LCD ، چراغ هایLCD ، صفحه LCD ، صفحه لمسی یا دیجیتایزر و گلس هستند . این 5 قطعه بر روی هم پرس می شوند و به صورت یک ال سی دی باریک در می آیند بنابراین از اجزاء بسیار گران موبایل محسوب می شود و تعویض آن بسیار هزینه بر می باشد. بنابراین از نظر فنی تعمیر ال سی دی گوشی نسبت به تعویض آن از نظر هزینه می تواند تفاوت چشم گیری داشته باشد.

تعمیر ال سی دی گوشی و گلس شکسته موبایل

حالا نوبت به بحث اصلی این مقاله یعنی تعمیر ال سی دی گوشی می رسیم. ال سی دی موبایل ممکن است بنا به دلایل مختلفی خراب شود اما ضربه خوردن و آب خوردگی از جمله مهم ترین دلایل خراب شدن ال سی دی موبایل هستند. در ادامه به بررسی انواع حالت های خراب شدن ال سی دی و راه حل رفع آن می پردازیم.

مشکل: وقتی دستگاه خود را روشن می کنم، نوعی خط روی صفحه نمایش ظاهر می شود.

راه حل: در این صورت شما باید LCD خود را کاملاً تغییر داده و جایگزین کنید. این مشکل ناشی از ضربه شدید می باشد.

مشکل: هنگام روشن کردن تلفن، صفحه سفید می بینم.

راه حل: باید دستگاه خود را به عبارتی فلش کنید و اگر دستگاه شما از سیستم عامل اندروید پیروی می کند می بایست فلش کردن گوشی های اندرویدی را آموزش دیده باشید. اگر هنوز هم همان مشکل را داشتید ، بایدLCD  دستگاه خود را تعویض کنید.

مشکل: بعضی اوقات پیکسل های بدون نور و پیکسل دارای نور را روی صفحه نمایش مشاهده کنم.

راه حل: از نرم افزار یا برنامه کاربردی Dead Pixel Detect و Fix استفاده کنید. همچنین می توانید صفحه نمایش را روی حالت “sleep after” به مدت 30 دقیقه قرار داده و آن را در حداکثر روشنایی قرار دهید تا پیکسل مرده را از بین ببرید.

پیکسل دارای نورپیکسل دارای نور
پیکسل های بدون نورپیکسل های بدون نور

مشکل: گاهی اوقات وقتی با تلفن کار می کنم ، صفحه لمسی دستگاه کار نمی کند.

راه حل: اول از همه ، تلفن خود را مجدداً راه اندازی(restart) کنید. برای راه اندازی مجدد تلفن ، دکمه پاور را برای 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا تلفن شما خاموش شود. سپس بعد از 1 یا 2 دقیقه آن را روشن کنید. این راه حل 80? کار می کند.

مشکل: تلفن همراه روشن نمی شود.

راه حل: معمولاً مربوط به Panel نیست و قابل تعمیر است.

** پانل = LCD + صفحه لمسی + شیشه **

تلفن همراه روشن نمی شودتلفن همراه روشن نمی شود

تصویر شماره 1 که در زیر مشاهده می کنید تصویر پنل است. این آی سی لمسی که در زیر می بینید و دریافت و پردازش داده ها را از طریق کانکتور که در عکس شماره 2 مشاهده می کنید به LCD ارسال می کند.همچنین اگر در نظر بگیرید ، قسمت لمسی درست زیر شیشه است! و عکس شماره 3 LCD است. (شیشه> لمس>LCD)

تصویر پنلتصویر پنل
کانکتورکانکتور
LCDLCD

در  تصویر بالا می بینید که IC تاچ  به IC ال سی دی وصل شده است  و در تصاوبر پایین ال سی دی شکسته را بهتر می توانید مشاهده کنید :

برداشتن lcdبرداشتن lcd
بررسی lcdبررسی lcd
lcd شکستهlcd شکسته

مشکل: صفحه نمایش روشن می شود و دارای نور است اما هیچ چیزی نشان نمی دهد.

راه حل: معمولاً این نوع مشکل مربوط به پانل نیست. در این شرایط ، شما باید از نور پشت صفحه مطمئن شوید. برای اطمینان از این امر، باید چراغ پشت صفحه را از طریق شکاف پشت دستگاه بررسی کنید. اگر مشاهده کردید که چراغ صفحه نمایش روشن است، به این معنی است که شما چراغ پشت صفحه را دارید. بنابراین اگر صفحه نمایش شما چیزی را نشان نمی دهد ، شما می توانید به سراغ تعمیر ال سی دی گوشی خود بروید زیرا صفحه نمایش ال سی دی گوشی آسیب ندیده است و قابل تعمیر است.

مشکل: تلفن با تأخیر روشن می شود.

راه حل: در اکثر اوقات، به دلیل مشکل در منبع تغذیه اتفاق می افتد و پنل سی دی گوشی سالم است.

مشکل: صفحه نمایش توسط مواد تیز آسیب دیده است.

راه حل: شما چاره ای جز تغییر و جایگزینی پنل ندارید.

مشکل: خط عمودی بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

راه حل: 50? آن به دلیل مشکل پانل است و شما باید پانل ال سی دی گوشی را بررسی کنید.

مشکل: خط افقی بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

راه حل: بیشتر به دلیل مشکل پنل ال سی دی گوشی شما می باشد و باید بررسی شود.

مشکل: پرش روی صفحه نمایش؛

راه حل: مستقیماً به دلیل مشکل پنل ال سی دی گوشی است و در صورت امکان ، باید تعویض شود.

مشکل: خطوط رنگارنگ روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

راه حل: شما بایدپنل ال سی دی گوشی را تعویض کنید.

مشکل: لکه سیاه روی صفحه، نمایش می باشد.

راه حل: شما باید مطمئن شوید که علت آن کمبود نور است یا خیر. در مورد نور پشت در مطالب بالا صحبت کردیم.

مشکل: صفحه ال سی دی به صورت طبقه طبقه نمایش داده می شود؛

راه حل: مستقیماً به دلیل مشکل پنل ال سی دی گوشی است و شما باید پنل را تغییر داده و جایگزین کنید.

مشکل: وجود آب روی صفحه؛

راه حل: شما باید تلفن خود را فوراً خاموش کنید.صفحه ال سی دی تلفن های همراه نسبت به رطوبت بسیار حساس هستند و بهتر است آن را به مراکز تعمیر موبایل نشان دهید.

مشکل: میزان روشنایی صفحه کم می شود.

راه حل: این مورد مشکل از نور پس زمینه است و در صورت امکان باید برطرف شود.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

نصب صحیح کولر گازی منجر به افزایش طول عمر و بازدهی کولر گازی می شود. در صورتی که کولر در جایگاه مناسبی نصب نشده باشد یا سیم کشی، لوله کشی و به طور کلی مراحل نصب آن به درستی انجام نشود کولر به درستی کار نکرده و نصب اشتباه آن منجر به اتلاف انرژی و کاهش بازدهی آن می شود. با توجه به اهمیت نصب کولر در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی به آموزش کامل نصب کولر گازی بپردازیم.

برای نصب کولر گازی چه تجهیزاتی لازم است؟

برای نصب کولر گازی به تجهیزات گوناگونی نیاز است. از جمله این تجهیزات عبارتند از: دستگاه متر و مولتی متر، گیج، انواع مدل پیچ گوشتی، پمپ وکیوم، آچار فرانسه، کاتر، گرد بر، دریل، خم کن لوله، چکش، لوله بر و سیم چین

بنابراین پیش از اینکه مراحل نصب کولر گازی را آغاز کنید توصیه می کنیم این تجهیزات را آماده کنید.

آموزش نصب کولر گازی

کولرهای گازی از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده اند و برای نصب کولر گازی می بایست به صورت جداگانه هر یک از یونیت ها را نصب کرد. بنابراین آموزش نصب کولر گازی به دو بخش آموزش نصب یونیت داخلی و آموزش نصب یونیت خارجی تقسیم می شود.

آموزش نصب یونیت داخلی کولر گازی:

برای نصب یونیت داخلی ابتداا می بایست محل نصب کولر را مشخص کنید دقت داشته باشید که محل نصب به درستی انتخاب شود. کولر می بایست دور از نور مستقیم خورشید بوده و باید به بیشتر فضای ساختمان دسترسی داشته و آن را خنک کند. همچنین توجه داشته باشید که دیواری که قصد نصب کولر گازی را دارید باید مستحکم بوده و بتواند وزن کولر را نگه دارد.

پس از تعیین مکان نصب یونیت داخلی شروع به سوراخ کاری برای خروج لوله ها کنید هنگام سوراخ کاری محل قرار گرفتن کولر باید شیب دار باشد حالا سوراخی به قطر 7?5 سانتی متر ایجاد کنید. پس از آن شروع به وصل کردن لوله ها کرده و لوله کشی مسی را به طرف سوراخ ایجاد شده هدایت کنید.

آموزش نصب یونیت خارجی کولر گازی:

پس از نصب یونیت داخلی نوبت به نصب یونیت خارجی کولر می رسد. ابتدا بهترین مکان برای نصب کولر گازی را تعیین کنید. توجه داشته باشید یونیت خارجی در معرض نور مستقیم آفتاب نباشد و محل نصب یونیت محلی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد. یونیت خارجی کولر گازی به حدود 31 سانتی متر فضای آزاد در اطراف خود نیاز دارد. پس از نصب یونیت خارجی شروع به وصل کردن سیم های برق کولر کنید. و پس از آن هوا و رطوبت کولر را از طریق باز کردن سرپوشی که بر روی دریچه های دوراهه، سه راهه و شیر سرویس کولر وجود دارد خارج کنید. در مرحله آخر نیز کلیه اتصالات و لوله کشی ها را عایق بندی کنید.

بازار کار نصب کولر گازی چگونه است؟

با توجه به افزایش تقاضا برای نصب کولر گازی به دلیل کاربردها و مزایای آن نسبت به دیگر سیستم های سرمایشی می توان گفت بازار کار نصب کولر گازی عالی بوده و افراد متخصص نصب کولر از درآمد خوبی برخوردار می باشند. همانطور که اشاره شد نصب صحیح کولر گازی از اهمیت ویژه ای برخودار بوده و منجر به افزایش بازدهی و طول عمر کولر می شود، بنابراین افراد به دنبال نصاب حرفه ای برای نصب کولر بوده تا با نصب صحیح بهترین استفاده را از کولر گازی داشته باشند.

برای آنکه به صورت حرفه ای در بازار کار نصب کولر گازی فعالیت کرد می بایست مهارت های لازم این حرفه را از طریق شرکت در دوره های آموزش نصب کولر گازی در آموزشگاهی معتبر به دست آورد. آموزشگاه فنی برق از جمله بهترین آموزشگاه های فنی حرفه ای کشور است که هر سال کارآموزان بسیاری را برای ورود به بازار کار مشاغل فنی تربیت و وارد بازار کار می نماید. آموزشگاه فنی برق به صورت تخصصی و کاملا عملی طریقه نصب صحیح کولر گازی را به شما عزیزان آموزش می دهد. با گذراندن دوره های نصب کولر گازی این آموزشگاه در مدت کوتاهی به یک نصاب حرفه ای کولر گازی تبدیل شده و وارد بازار کار پردرآمد این حرفه شوید.

این آموزشگاه ها دوره های متعددی را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می نماید. در ادامه به معرفی برخی از پرطرفدارترین دوره های این آموزشگاه می پردازیم.

آموزش تعمیرات لپ تاپ

آموزش تعمیرات لپ تاپ از دیگر دورهای پرطرفدار در عصر امروز است که به دلیل استفاده بسیار از لپ تاپ و کاربرد بسیار این وسیله به خوبی می توان از بازار کار آن استفاده و درآمد زایی کرد. آموزشگاه فنی برق به صورت تخصصی دوره تعمیرات لپ تاپ را برگزار کرده و از طریق آموزش های کاملا کاربردی و تخصصی کارآموزان را برای ورود و درآمدزایی از بازار کار تعمیرات لپ تاپ آماده می کند.

آموزش عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات لپ تاپ مانند باتری، هارد، منبع تغذیه، ماردبرد، کیبورد، بلندگو، کارت گرافیک ، آموزش بررسی و رفع ارورهای رایج لپ تاپ و بسیاری از موارد دیگر از جمله سرفصل های آموزشی این دوره است. کارآموزان در این دوره به صورت عملی و با در اختیار داشتن لپ تاپ به صورت عملی مباحث آموزشی را تمرین کرده و خود را آماده حضور در بازار کار این شغل می کنند.

آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی همانند آموزش نصب کولر و تعمیرات لپ تاپ دوره ای پرطرفدار است که هر ماه متقاضیان بسیاری در این دوره ثبت نام کرده و خود را آماده حضور در بازار کار تعمیرات بردهای الکترونیکی می کنند. در این دوره به صورت تخصصی مراحل تعمیر بردهای الکترونیکی، طریقه کار با تجهیزات و ابزار لازم برای تعمیرات برد، اصول صحیح برداشتن و مونتاژ قطعات برد، نحوه عیب یابی بدون برق روی برد و عیب یابی با برق روی برد،  نقشه خوانی بردهای الکترونیک و بسیاری از مطالب دیگر آموزش داده می شود.

آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین و بزرگترین آموزشگاه فنی در ایران است که دوره های برق و الکترونیک بسیاری را برگزار می کند، از جمله دوره های پرطرفدار این آموزشگاه عبارتند از: آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش سیم پیچی، آموزش نصب پکیج دیواری و غیره جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه همین حالا به سایت فنی برق به آدرس wwww.fannibargh.com مراجعه کرده همچنین جهت مشاوره رایگان با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

 برق در ساختمان همانند گاز و آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای استفاده از برق در ساختمان می بایست پیش از تکمیل ساختمان می بایست به نحو احسن برق کشی و لوله کشی برق را انجام داد زیرا در صورتی که برق کشی ساختمان به درستی صورت نگیرد با مشکلات بسیاری که برخی از آنها بسیار خطرناک و مخاطره آمیز است مواجه خواهیم شد.

با توجه به اهمیت برق کشی ساختمان در ادامه به آموزش برق کشی ساختمان و مراحل آن می پردازیم.

مراحل برق کشی ساختمان چیست؟

برق کشی ساختمان از مراحل گوناگونی تشکیل شده است که در این بخش به طور خلاصه به آموزش برق کشی ساختمان خواهیم پرداخت.

تعمیر برق ساختمان

مراحل برق کشی ساختمان پیش از کف سازی و کاشی کاری و سفید کاری دیوار

  • ابتدا نقشه برق ساختمان را کشیده و محل سوکت های برق، تلفن، آنتن، آیفون، فن کوئیل‌ها، اطفاء حریق و غیره را مشخص کنید.
  • کل قوطی کلید‌ها را تراز کنید و مسیر لوله‌ها را شیار بزنید.
  • قوطی کلید‌ها را بکنید و محل روشنائی سقفی را سوراخ کنید.
  • بر روی دیوار قوطی کلیدها را نصب و تراز کنید.
  • جوشکاری و ساپورت زدن برای فیکس کردن لوله پولیکاها و اجرای لوله پولیکا گذاری
  • بر روی داکت مشخص شده از روی نقشه برای سینی برق شروع به جوشکاری و ساخت ساپورت کنید.
  • روی لوله پولیکا‌ها را بپوشانید.
  • جعبه فیوز را نصب کنید.
  • جعبه آنتن و ماهواره و تلفنرا نصب کنید.
  • ارتینگ ساختمان را تامین کنید.
  • لوله فولادی بگذارید

مراحل برق کشی ساختمان بعد از کف سازی و کاشی کاری و سفید کاری دیوار

  • قوطی کلید‌هارا تمیز کنید و داخل لوله پولیکا سیم بگذارید.
  • کابل شیلد دار برای بلندگو‌ها بگذارید.
  • شروع به کابل کشی برق، کابل کشی تلفن، آنتن، ماهواره و آیفون کنید.
  • اتصالات سر سیم‌ها را انجام دهید.
  • کل اتصالات را قلع اندود و عایق کاری کنید.

مراحل برق کشی ساختمان بعد از نقاشی و کف تمام شده

  • کلیه کلید و پریزها را ببندید.
  • بر روی سر سیم ها ترمینال ببندید.
  • دتکتور‌های دود و شستی آن‌ها را نصب کنید.
  • آیفون تصویری، آنتن مرکزی،  سوئچینگهای ماهواره ، چشم لایتینگ، نور مخفی‌ها و غیره را نصب کنید.
  • پایه سینی برق را بر روی دیوار نصب کنید.
  • لوله زیرسینی برق را نصب کنید.

انواع روش های برق کشی ساختمان

به طور کلی برق کشی ساختمان به یکی از دو روش روکار و توکار انجام می شود. در برق کشی ساختمان به روش روکار برق کار ساختمان می بایست کلیه سیم ها را از روی گچ دیوار عبور و برای پنهان کردن و زیباسازی آن از داکت استفاده کند. در برق کشی ساختمان به روش توکار که در برق کشی ساختمان ها بیشتر از این روش استفاده می شود برق کار می بایست سیم ها را از زیر گچ دیوار و از طریق لوله کشی همانطور که قسمت قبل به آن اشاره کردیم عبور دهد.

چگونه وارد بازار کار برق ساختمان شویم؟

همانطور که می دانید برق کشی ساختمان امری بسیار تخصصی بوده و نداشتن تخصص در این شغل خسارات های جبران ناپذیری را به همراه خواهد آورد. برای آنکه وارد بازار کار برق ساختمان شده و اقدام به سیم کشی ساختمان کنید می بایست مهارت های لازم شغل برق کار ساختمان را از طریق شرکت در دوره های آموزش برق ساختمان به دست آورید. زیرا در این دوره ها به صورت کاملا عملی و تخصصی و زیر نظر اساتید با تجربه به شما طریقه برق کشی ساختمان و نصب سیستم های امنیتی مانند اعلام حریق، نصب دوربین  مدار بسته، آیفون تصویری و غیره به صورت تخصصی آموزش داده می شود.

آموزشگاه فنون برق یکی از بهترین آموزشگاه های برق در کشور است که دوره برق ساختمان را زیر نظر سازمان فنی حرفه برگزار می کند. این آموزشگاه از اساتید باتجربه و حرفه ای برق برای آموزش مباحث برق ساختمان بهره گرفته و به صورت کاملا تخصصی صفر تا صد برق ساختمان و نصب سیستم های امنیتی و رفاهی را به شما عزیزان آموزش می دهد. به دلیل عملی و تجربی بودن دوره برق ساختمان شما عزیزان با کلیه نکات و مراحل برق کشی و لوله گذاری ساختمان آشنا شده و می توانید به راحتی وارد بازار کار شده و درآمدزایی کنید.

تعمیر برق ساختمان

آموزش نصب دوربین مدار بسته، آموزش نصب آیفون تصویری، آموزش نصب اعلام حریق، آموزش نصب دزدگیر اماکن، آموزش نصب کرکره برقی، جک و اپراتور شیشه ای برخی از مطالب آموزشی دوره برق ساختمان آموزشگاه فنون برق است.

بنابراین توصیه می کنیم پیش از ورود به بازار کار برق کشی ساختمان حتما در دروه های برق ساختمان آموزشگاه معتبر فنون برق ثبت کرده و با گذراندن این دوره در مدت کوتاهی به استادی ماهر تبدیل شده و وارد پروژه های بزرگ برق شوید.

آموزشگاه فنون برق علاوه بر دوره برق ساختمان دوره های متعدد دیگری را از جمله آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی، آموزش پی ال سی، آموزش تعمیرات موبایل، آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش تعمیرات پکیج دیواری و بسیاری از دیگر دوره های برق و الکترونیک را برگزار می نماید. در ادامه به معرفی دیگر دوره های این آموزشگاه می پردازیم.

آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی

آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی دوره ای کاربردی و تخصصی برای علاقه مندان به برق و الکترونیک است که به صورت تخصصی صفر تا صد تعمیر و عیب یابی انواع بردهای الکترونیک از جمله بردهای دیجیتال ، کامپیوتری و مخابراتی،  بردهای صنعتی پرکاربرد و برد آسانسور و تعمیر بردهای آیفون صوتی و تصویری و غیره آموزش داده می شود. کارآموزان در این دوره آموزشی ضمن آموزش تعمیر و عیب یابی برد با طریقه کار کردن با ابزارهای لازم برای تعمیر برد نیز آشنا شده و  ضمن آموزش تئوری مباحث به صورت عملی و در کارگاه های مجهز کلیه مطالب آموزشی را به صورت عملی تمرین می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر دوره های آموزشی این آموزشگاه، همچنین بررسی سرفصل های آموزشی، قیمت و تخفیف های ویژه این آموزشگاه همین حالا به سایت فنون برق به آدرس www.fonoonbargh.com مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 02166576476 تماس حاصل نمایید، در صورت تمایل برای مراجعه حضوری نیز می توانید به دفتر این آموزشگاه به آدرس میدان انقلاب خیابان کارگر شمالی 100 متر بالاتر از میدان انقلاب روبروی ورودی پارکنیگ مراجعه نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

مشکل اول : مشکل صفحه نمایش s8 و قرمزی صفحه نمایش

یکی از مشکلات گلکسی s8 مشکل صفحه نمایش است. بسیاری از کاربران گلکسی s8 یک رنگ قرمز را در سراسر صفحه پیدا کرده اند و به نظر نمی رسد که مربوط به برنامه خاصی باشد.

مشکل صفحه نمایش s8 و قرمزی صفحه نمایشمشکل صفحه نمایش s8 و قرمزی صفحه نمایش

راه حل های بالقوه:

برای حل مشکل صفحه نمایش s8 اطمینان حاصل کنید که گوشی شما به روز رسانی شده است. در صورت اطمینان از به روزرسانی بودن گوشی دستور زیر را طی کنید:

تنطیمات> display> Screen Mode > Adaptive Display

مشکل صفحه نمایش گلکسی s8مشکل صفحه نمایش

در صورتی که با انتخاب Adaptive Display  زیر منویی که در تصویر نشان داده شده است را مشاهده نکردید این به معنای به روز رسانی نکردن گوشی می باشد.

مشکل دوم : مشکل کار نکردن چرخش خودکار (Auto-rotate) گلکسی s8

مشکل کار نکردن چرخش خودکار گلکسی s8 کار نکردن چرخش خودکار کار (Auto-rotate)

تعداد معدودی از کاربران با وجود فعال کردن auto-rotate در تنظیمات، عملکرد چرخش خودکار بر روی تلفن کار نمی کند.

راه حل های بالقوه :

ممکن است به علت نصب یک برنامه و یا بروز رسانی برنامه ها این مسئله را ایجاد کند ، به خصوص اگر گوشی شما این مشکل را نداشته و به تازگی auto-rotate آن از کار افتاده باشد. دستگاه را در حالت ایمن بوت کنید و ببینید که آیا این مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر. اگر مشکل همچنان وجود داشت، باید برنامه هایی را که قبل از شروع مشکل اضافه شده و یا بروزرسانی شده است ، حذف کنید و ببینید که آیا این مشکل را برطرف کرده است یا خیر.

این مشکل ممکن است از شتاب سنج و سنسور G باشد. برنامه GPS را از appstore دانلود کنید و سنسورها را دوباره کالیبره کنید و ببینید که آیا این مشکل را برطرف کرده است یا خیر. اگر این مسئله ، مشکل سخت افزاری باشد ، تنها گزینه انتخاب دستگاه جایگزینی خواهد بود.

راه حل موقت که برای برخی از کاربران کار کرده است با استفاده از برنامه هایی مانند Rotation Control است که می توانید از فروشگاه Google Play دانلود کنید. این کار به شما امکان می دهد به صورت تنظیمات دستی از این قابلیت گوشی استفاده کنید.

مشکل سوم : مشکل کار نکردن Google Launcher در s8

مشکل کار نکردن Google Launcher در s8مشکل کار نکردن Google Launcher در s8

TouchWiz برای همه مناسب نیست ، بنابراین بسیار بهتر است که کاربران بتوانند launcher ها را از فروشگاه Google Play بارگیری کنند. با این وجود ، در حالی که مشکلی با رابط ها وجود ندارد ، رابط Google کار نمی کند ، همچنین در این حالت برنامه در صفحه اصلی نمایش داده نمی شود.

راه حل های بالقوه :

همانطور که گفته شد ، بهتر است به جای راه اندازی رابط Google ، رابط دیگری را نصب کنید.

به نظر می رسد این مسئله  با Secure Folder مرتبط باشد. باید بتوانید برنامه را حذف کنید تا بتوانید از رابط گوگل استفاده کنید ، در صورتی که شما از این برنامه استفاده می کنید ، به مشکل می خورید. اگر بدون آن مشکلی ندارید ، برنامه را حذف کنید و از رابط گوگل استفاده کنید.

مشکل چهارم : مشکل تاخیردر notification ها در s8

مشکل تاخیردر notification ها در s8مشکل تاخیردر notification ها در s8

برخی از کاربران متوجه شده اند که notification ها به طور لحظه ای ظاهر نمی شوند. در بعضی موارد، آنها با تاخیر قابل توجه ای نشان داده می شوند.

راه حل های بالقوه :

این مربوط به ویژگی های صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ و همچنین آنچه در Android 7.0 Nougat ساخته شده است می باشد. به تنظیمات برنامه ها بروید و از منوی بالا سمت راست گزینه Access ویژه را انتخاب کنید و به Optimize Battery Usage بروید. در منوی کشویی ، به Change To بروید و برنامه هایی را که می خواهید بدون تأخیر دریافت کنید ، به برنامه های اضافه شده اضافه کنید.

مشکل پنجم : مشکلات Android Auto در s8

مشکلات Android Auto در s8مشکلات Android Auto در s8

برخی از کاربران در زمینه وصل کردن دستگاه با Android Auto با مشکلاتی روبرو شده اند. حتی اگر دستگاه به ماشین هم متصل شود ، برخی از برنامه ها مانند Spotify کار نمی کنند.

راه حل های بالقوه :

برای اینکه این مشکل از مشکلات گلکسی s8 را حل کنید می بایست  نصب مجدد را انجام دهید و یک بار دیگر مراحل تنظیم Android Auto را طی کنید. اگراز این برنامه نمی توانید استفاده کنید ، برنامه Android Auto را حذف کنید ، و بعد برنامه Android Auto را نصب کنید و از ابتدا آن را تنظیم کنید مشکلاتان برطرف می شود.

مشکل ششم : مشکلات اتصال وایفای و بلوتوث در s8

مشکلات اتصال وایفای و بلوتوث در s8مشکلات اتصال وایفای و بلوتوث در s8

هنگام انتخاب یک تلفن هوشمند جدید ، مسائل مربوط به Wi-Fi و Bluetooth وجود دارد و Galaxy S8 نیز از این قاعده مستثنا نیست. به نظر می رسد که هر دو مسئله Wi-Fi و بلوتوث مخصوصاً در این دستگاه بسیار رواج دارد. یک مشکل خاص در مورد وای-فای وجود دارد که بر نسخه های کره ای دستگاه تأثیر گذاشته است ، یعنی اینکه سامسونگ در حال به روزرسانی برای آن است.

راه حل های بالقوه :

مشکلات wifi در گلکسی s8:

برای برطرف کردن مشکل wifi ، حداقل ده ثانیه دستگاه و روتر را خاموش کنید ، سپس آنها را دوباره روشن کنید و اتصال را دوباره امتحان کنید.

به تنظیمات بروید و مطمئن شوید که گزینه Power saving خاموش است.

با استفاده از آنالیزر Wi-Fi ، بررسی کنید کانال شما چقدر شلوغ است، و گزینه بهتر دیگه ای را برای اتصال انتخاب کنید.

برای اتصال Wi-Fi  مداوم بر روی کلید connect کلیک نکنید. به تنظیمات – Wi-Fi رفته و سپس گزینه “Forget” را انتخاب کنید. جزئیات را دوباره وارد کنید و دوباره امتحان کنید.

مطمئن شوید که سیستم عامل روتر به روز باشد.

اطمینان حاصل کنید که برنامه ها و نرم افزارهای موجود در دستگاه به روز هستند.

وارد تنظیمات پیشرفتهWi-Fi شوید و آدرس MAC دستگاه خود را یادداشت کنید ، سپس مطمئن شوید که اجازه دسترسی به فیلتر MAC روتر را داشته باشد.

برخی از کاربران متوجه شده اند که غیرفعال کردن ویژگیHotspot 2.0 بسیاری از مشکلات را با Wi-Fi برطرف می کند.

مشکلات بلوتوث در گلکسی s8 :

اتصالات خود را مجددا تنظیم کنید.

اطمینان حاصل کنید که بخش مهمی از فرآیند اتصال را از دست نمی دهید.

به تنظیمات بروید – بلوتوث و اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز نیاز به تغییر ندارد.

به تنظیمات بلوتوث بروید همه جفت های (pairings) قبلی را حذف کرده و دوباره آنها را از ابتدا تنظیم کنید.

مشکل هشتم : قفل تشخیص چهره کار نمی کند

مشخص شد که قفل تشخیص چهره حتی در هنگام استفاده از عکس خود کاربر هم کار نمی کند ، که می تواند با بروزرسانی نرم افزار رفع شود.

مشکل هفتم : از مشکلات گلکسی s8 مشکل هنگ کردن سامسونگ s8

این مشکل ممکن است برای هر موبایلی پیش بیاید که وسط انجام یه کاری هنگ می کند. همچنین گلکسی s8 هم از این قضیه مستثنا نیست. هنگ کردن s8 به دلیل مشکلات سیستم عاملی و یا وجود یه برنامه مشکل دار و مخرب باشد. این مشکلات موجود در گلکسی s8 ممکن است علاوه بر هنگ کردن موجب خاموش شدن گوشی هم بشود. به دلیل سخت افزار قوی که گلکسی s8 دارد ، احتمال هنگ کردن به دلیل مشکل سخت افزاری بسیار کم است.مشکل هنگ کردن بیشتر از مواردی مانند: نصب نرم افزار های سنگین ، رابط کاربری touchwiz، وجود ویجت های غیر ضروری، کم بودن رم ، آپدیت نبودن نرم افزار و… می باشد.

راه حل های بالقوه  :

 برای رفع مشکل هنگ کردن گوشی و جلوگیری از بروز مشکلات از این قبیل می بایست اقدامات ساده ای را انجام داد از جمله این اقدامات : حذف اپلیکیشن های سنگینِ، اپلیکیشن هایی که در بک گراند save کردید را حذف کنید و اپلیکیشن ها را در حافظه داخلی ذخیره کنید، حافظه cash را خالی کنید، آنتی ویروس نصب کنید، آپدیت کردن اپلیکیشن، reset factory کردن یعنی بازگرداندن به حالت کارخانه ای که دستگاه به حالت اول بر می گردد و تمامی عکس ها و نرم افزار ها پاک می شود و مشکل هنگ آن بر طرف می شود، اگر تمام این اقدامات را انجام دهید دیگر با هنگ گلکسی s8 مواجه نمی شوید.

مشکل هشتم : مشکل رطوبت در سامسونگ s8

مشکل رطوبت در سامسونگ s8مشکل رطوبت در سامسونگ s8

بعضی از ارور ها که در گوشی مشاهده می شود نشان دهنده مشکل خاصی نیستند ترجیحا برای جلوگیری از مشکل اساسی برای گوشی نمایش داده می شود که یکی از این ارور ها ارور Moisture has been detected که این ارور هشدار رطوبت برای گوشی های سامسونگ گلکسی s8 می باشد و جهت محافظت از موبایل در برابر رطوبت است. ممکن است هنگام شارژ گوشی گلکسی s8 با آن مواجه شوید .

راه حل های بالقوه  :

برای رفع این ارور روش هایی را معرفی می کنیم از جمله این روش ها : توسط جارو برقی و سشوار، پورت های شارژر و قسمت صدا و اسپیگر و دیگر پورت های گوشی را خشک و تمیز کنید، روش بعدی توسط برنج می توانید رطوبت گوشی را بگیرید نیم ساعت الی یک ساعت در گونی یا طرف برنج نگه دارید زیرا برنج خاصیت جذب رطوبت را دارد، روش بعدی پورت USB را پنبه آغشته  به الکل تمیز کنید، پورت شارژر خود را پاک کنید همچنین کابل و خود شارژر هم پاک کنید، تنطیمات نرم افزاری گوشی ، ریست کردن موبایل، استفاده از شارژر بی سیم و… شما می توانید این ارور را برطرف سازید.

مشکل نهم : مشکل خاموش شدن ناگهانی سامسونگ s8

یکی از مشکلات گلکسی s8 که ممکن است کاربران گلکسی s8 با آن برخورد کنند خاموش شدن ناگهانی آن می باشد. این مشکل بنا به دلایلی ممکن است از سخت افزار گوشی باشد که باید توسط متخصص که دوره موبایل را به صورت تخصصی در آموزشگاه تعمیرات موبایل گذرانده ، تعمیر شود و یا مشکل نرم افزاری باشد که در این صورت این مشکل به سادگی حل می شود.

راه حل های بالقوه  :

حال برای رفع این مشکل راه حل هایی را پیشنهاد می دهیم از جمله : باتری گوشی را چک کنید و از سلامت آن مطمئن باشید و اگر نیاز بود آن را تعمیر کنید، از دیگر موارد خاموش شدن ناگهانی، داغ شدن بیش از حد گوشی می باشد که گلکسی s8 برای جلوگیری از خسارت برد و قطعات سخت افزاری که توسط داغ شدن گوشی به گوشی وارد می شود بلا فاصله گوشی خاموش می شود پس باید از داغ شدن گوشی خود جلوگیری کنید، در حالت safe mode گوشی را روشن کنید که هیچ نرم افزار خراب و ویروسی توانایی کار نداشته باشد، آنتی ویروسی به نام AVL نصب کنید ، در نهایت به گوشی را به حالت reset factory برگردانید. با انجام تمامی این مراحل گوشی شما دیگر خاموش نمی شود.

 


:: برچسب‌ها: مشکلات گلکسی s8 ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

شغل برق کار خودرو

برقکار خودرو یکی از مشاغل پردرآمد و تخصصی مربوط به خودرو است که متخصصان آن از درآمد خوبی برخوردار هستند. برقکار خودرو می بایست توانایی و مهارت لازم در نصب و تعمیر سیستم های الکتریکی و الکترونیکی اصلی خودرو را داشته باشد. با توجه به پیچیده بودن سیستم های برق در خودرو این شغل نیازمند دانش و مهارت تخصصی می باشد. برای کسب این تخصص شما می توانید در دوره های آموزش برق خودرو در آموزشگاهی معتبر ثبت نام کنید. تا از این طریق بتوانید به تخصص لازم دست یافته و وارد بازار کار برق خودرو شوید.

برقکار خودرو علاوه بر نصب و تعمیر سیستم های الکترونیکی و الکتریکی اصلی خودرو می بایست توانایی و مهارت لازم در نصب تعمیر دیگر سیستم های الکتریکی مانند بوق، چراغ، پنجره ها، آینه، سیستم تصویری، صوتی، روشنایی، هشدار، تهویه هوا و غیره را داشته باشد.

برای ورود به بازار کار برق خودرو شما می توانید با ارائه رزومه در شرکت ها و نمایندگی های خودرو سازی مشغول به کار شوید و یا در صورت داشتن سرمایه، به صورت شخصی به فعالیت در این حرفه بپردازید.

درآمد برق کار خودرو

میزان درآمد برقکار خودرو متفاوت بوده و وابسته به عوامل گوناگونی نظیر سطح دانش و مهارت، میزان تبلیغات، کیفیت ارائه خدمات، میزان قیمت، میزان تعاملات و غیره می باشد. به طور کلی می توان گفت درآمد این شغل خوب بوده و متوسط درآمد این شغل ۶ تا ۱۲ میلیون تومان در ماه است.

 شغل تعمیرات ایسیو خودرو

شغل تعمیرات ایسیو خودرو

از دیگر مشاغل پردرآمد مرتبط با خودرو تعمیرات ecu است. تعمیرکار حرفه ای ایسیو می بایست مهارت و توانایی لازم در عیب یابی، تعمیر و تعویض ایسیو انواع خودرو ها را داشته باشد. با توجه به پیچیده بودن ایسیو همچنین حساسیت بالای آن این شغل نیازمند نیروی کار متخصص و حرفه ای می باشد.

چگونه وارد بازار کار تعمیرات ایسیو خودرو شویم؟

با توجه به پیچیدگی ایسیو خودرو و حساس بودن کار تعمیرات آن، برای ورود به بازار کار این شغل می بایست مهارت و تخصص لازم در تعمیر ایسیو انواع خودرو ها را به دست آورید. برای کسب این تخصص توصیه می کنیم در دوره های آموزش تعمیرات ecu خودرو در آموزشگاه فنون برق ثبت نام نمایید. در این دوره آموزش تعمیرات ایسیو انواع خودروها مانند پراید، پژو، سمند، ال ۹۰، تیبا و بسیاری از دیگر خودروها آموزش داده می شود.

شغل نقاشی و صافکاری ماشین

شغل نقاشی و صافکاری ماشین

از دیگر مشاغل پرطرفدار مرتبط با خودرو که از درآمد خوبی نیز برخوردار است شغل نقاشی و صافکاری خودرو است. برای موفقیت در این شغل شما می بایست مهارت و دقت بالایی در تفکیک رنگ‌ها، دید نزدیک، دقت در کار داشته باشید تا بتوانید به خوبی مشکلات رنگ و بدنه ماشین را شناسایی و رفع نمایید.  این شغل نیاز به مدرک دانشگاهی نداشته و شما می توانید دوره های مربوط با این شغل را گذرانده یا برای مدتی به عنوان شاگرد در کنار یک استاد کار کنید.

درآمد شغل نقاشی و صافکاری ماشین چقدر است؟

میزان درآمد این شغل تحت تاثیر عوامل گوناگونی نظیر نوع ماشین،  تخصص و مهارت، تبلیغات، میزان دقت و کیفیت کار، سرعت و خوش قول بودن و غیره می باشد. در صورتی که از مهارت، دقت و سرعت بالایی برخوردار بوده و کاری بدون عیب و در موعد مقرر به مشتری تحویل دهید می توانید به متوسط درآمد ۵ تا ۱۵ میلیون در ماه دست یابید. در صورتی مهارت کافی در نقاشی و صافکاری خودروهای خارجی داشته باشید می توانید به درآمد بالاتری هم دست یابید.

شغل نصب ضبط و باند خودرو

شغل نصب ضبط و باند خودرو

شغل ضبط و باند خودرو نیز از دیگر مشاغل مربوط به خودرو است که همواره از بازار کار خوبی برخوردار است. همانطور که می دانید خودروهای تولید شده امروزی ضبطی معمولی داشته که از کیفیت صدا خوبی برخوردار نمی باشد. به همین علت بسیاری از افراد پس از خرید خودرو به دنبال تعویض و نصب ضبط و باند با کیفیت بر روی خودرو خود هستند. بنابراین می توان گفت این شغل از بازار کار خوبی برخوردار است.

برای موفقیت در این شغل نصاب ضبط و باند خودرو می بایست مهارت و تخصص لازم در نصب انواع سیستم صوتی، تنظیم حرفه ای سیستم صوتی ماشین ،  نصب انواع آمپلی فایر خودرو، نصب ساب باکس، نقشه سیم کشی آمپلی فایر ماشین و بسیاری از موارد دیگر داشته باشد. بهترین راه برای آن که به مهارت های لازم در این شغل دست یابید و موفق شوید این است که در دوره های آموزش نصب ضبط و باند خودرو ثبت نام کرده و با پرداخت هزینه ای اندک متخصص حرفه ای در این شغل شده و درآمدزایی کنید.

شغل نصاب دزدگیر خودرو

شغل نصاب دزدگیر خودرو

همانطور که می دانید امروزه قیمت خودرو روز به روز در حال افزایش است و همین امر منجر به افزایش تقاضا برای نصب دزدگیر بر روی خودرو جهت افزایش سیستم امنیتی خودرو می شود. نصب دزدگیر خودرو از جمله مشاغلی است که امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت خودرو و افزایش آمار سرقت رونق بیشتری پیدا کرده و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

برای موفقیت در این شغل نصاب دزدگیر می بایست مهارت لازم در سیم کشی انواع ماشین‌های سواری خارجی و داخلی، پیدا کردن سیم‌ها، روش عبور دادن سیم برای صندوق، رله برای قطع برق اتومبیل و نصب صحیح آژیر، نصب شیشه بالابر، آشنایی با انواع سنسور ها و …  داشته باشد. برای کسب این مهارت ها و موفقیت در این شغل توصیه می کنیم در دوره های آموزش نصب دزدگیر خودرو آموزشگاه فنون برق ثبت نام کنید.

در این دوره آموزشی صفر تا صد نصب دزدگیر بر روی انواع خودروهای داخلی و خارجی در کارگاه های مجهز، توسط اساتید با تجربه آموزش داده می شود.

 

شغل تنظیم موتور

شغل تنظیم موتور

از دیگر مشاغل مرتبط با خودرو تنظیم موتور می باشد. متخصص این شغل می بایست مهارت کار با دستگاه دیاگ، شناخت خطاهای دیاگ، مهارت کار با دستگاه شستشو انژکتور، دستگاه فشار پمپ بنزین، آشنایی با تنظیم موتور پنج گاز و آشنایی با قطعات فنی خودرو را داشته باشد. با توجه به تخصصی بودن این شغل برای موفقیت هر چه بیشتر و کسب مزیت رقابتی توصیه می کنیم حتما در دوره های مربوطه شرکت کرده و با کسب این مهارت ها از رقبای خود پیشی بگیرید.

درآمد شغل تنظیم موتور

درآمد این شغل وابسته به میزان مهارت و تخصص شما می باشد. در صورتی که از دانش و مهارت بالایی برخوردار باشید و توانایی لازم در کار با دستگاه های گوناگون را داشته باشید همچنین از تعاملات بالایی داشته، مشتری مدار باشید، قیمت مناسبی داشته و تبلیغات خوبی برای معرفی خود داشته باشید می توانید به متوسط درآمد ۵ تا ۱۰ میلیون در ماه دست یابید.

 


:: برچسب‌ها: مشاغل مرتبط با خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

در رابطه با شغل و  بازار كار plc بايد گفت  پي ال سي در بخش صنعتي كاربردهاي بسياري داشته و بروز مشكل در آن خسارت هاي بسياري را در خط توليد و مونتاژ صنايع وارد مي كند. بنابراين اهميت پي ال سي نشان از بازار كار خوب و پردرآمد آن براي متخصصان اين حرفه مي باشد.

با توجه به تخصصي بودن كار با پي ال سي و نبود نيروي متخصص و حرفه اي در اين زمينه پيشنهاد مي كنيم تا از طريق شركت در دوره هاي آموزشي يكي از پي ال سي هاي كاربردي و پرمصرف را فراگرفته و به فعاليت و درآمدزايي در اين رشته بپردازيد.

دوره پي ال سي چگونه است؟

خوشبختانه امروزه آموزشگاه هاي بسياري با توجه به افزايش تقاضا براي يادگيري مفاهيم پي ال سي به برگزاري دوره هاي آموزشي در اين زمينه پرداخته اند، آموزشگاه فنون برق يكي از بهترين آموزشگاه هاي برگزار كننده دوره هاي پي ال سي در كشور است كه به صورت كاملا تخصصي و زير نظر سازمان فني حرفه اي به آموزش PLC از صفر تا صد توسط اساتيد با تجريه و متخصص مي پردازد. آموزش پي ال سي دلتا، آموزش پي ال سي زيمنس، آموزش برنامه نويسي پي ال سي از جمله مطالب آموزشي در اين دوره آموزشي است.

آموزش تابلو برق صنعتي

تابلو برق صنعتي نيز همانند پي ال سي اهميت ويژه اي در بخش صنعتي داشته و از بازار كار و درآمد خوبي برخوردار است. در صورتي كه علاقه مند به ورود به بازار كار برق صنعتي هستيد بايد بگوييم كه پي ال سي و تابلو برق صنعتي از بازار كار خوبي برخوردار هستند.

براي ورود به بازار كار تابلو برق مي بايست تخصص لازم در زمينه طراحي، ساخت، مونتاژ تابلوهاي برق را داشته باشيد. با شركت در دوره هاي تخصصي آموزش تابلو برق در مدت زماني كوتاه و با پرداخت هزينه اي مي توانيد به اين تخصص دست يافته و وارد بازار كار پردرآمد و تخصصي تابلو برق شده و از درآمد خوبي برخوردار شويد.

بهترين مركز برگزاري دوره هاي برق و الكترونيك كجاست؟

در صورتي كه به دنبال آموزشگاهي معتبر براي شركت در دوره هاي آموزشي برق و الكترونيك هستيد بايد بگوييم آموزشگاه فنون برق يكي از بهترين آموزشگاه هاي برگزار كننده دوره هاي آموزشي برق و الكترونيك در كشور است كه همه ساله كارآموزان بسياري را وارد بازار كار مي كند. اين آموزشگاه زير نظر سازمان فني حرفه اي كشور فعاليت كرده و به صورت تخصصي و كاملا عملي و پروژه محور زير نظر اساتيد با تجربه و متخصص دوره هاي آموزشي برق و الكترونيك را برگزار مي نمايد.

آموزش پي ال سي، آموزش طراحي تابلو برق، آموزش هوشمند سازي ساختمان كه امروز همانند دوره هاي پي ال سي و تابلو برق رشد بسياري داشته و بسيار پرطرفدار مي باشد، آموزش برق ساختمان، آموزش تعميرات ايسيو خودرو، آموزش تعميرات لوازم خانگي، آموزش تعميرات پكيج ديواري و نصب كولر گازي و پكيج ديواري و بسياري از ديگر دوره هاي برق و الكترونيك از دوره هاي تخصصي اين آموزشگاه است.

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين آموزشگاه به آدرس www.fonoonbargh.com مراجعه كرده يا با شماره هاي 02166576476 تماس بگيريد.

 


:: برچسب‌ها: بازار کار plc ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

 امروزه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و کاهش قدرت خرید افراد، بازار مشاغل آزاد اوضاع خوبی نداشته و درآمد افراد فعال در این بازار رو به کاهش است. اما این موضوع بر بازار تعمیرکاران موبایل تاثیر منفی نداشته و می توان گفت حتی تاثیر مثبتی بر بازار کار تعمیرات موبایل گذاشته است.

 زیرا همانطور که می دانید امروزه موبایل یکی از پر مصرف ترین وسایل بوده که کاربران بسیاری دارد، تقریبا می توان گفت تمامی افراد از پیر تا جوان از این وسیله استفاده می کنند. بدون شک با افزایش تعداد کاربران تقاضا برای تعمیرات موبایل افزایش خواهد یافت. همچنین با افزایش قیمت موبایل و کاهش قدرت خرید افراد، هنگام بروز مشکل در این وسیله افراد به دنبال تعمیرات آن بوده و آن را به دست تعمیرکار حرفه ای موبایل می سپارند.

همه این موارد نشان می دهد که شغل تعمیرات موبایل از جمله مشاغل موجود در بازار کار است که از بازار کار عالی و پردرآمدی برخوردار می باشد که با شرکت در دوره های آموزش تعمیر موبایلمی توان به تمام مهارت های لازم برای موفقیت در این شغل دست یافت و وارد بازار کار این شغل شد.

معرفي شغل تعميرات بردهاي الكترونيك

تعميرات بردهاي الكترونيك از جمله ديگر مشاغل آزاد پردرآمد است كه همواره از بازار كار خوبي برخوردار مي باشد. امروزه بردهاي الكترونيك در تمامي لوازم برقي خانگي و غير خانگي مانند كولر، يخچال، ماشين لباسشويي و غيره به كار برده مي شود. با توجه به افزايش استفاده از بردهاي الكترونيك در وسايل گوناگون همچنين تخصصي و حرفه اي بودن كار تعميرات بردهاي الكترونيك، متخصصان اين حرفه از بازار كار خوبي برخوردار مي باشند.

البته بايد گفت شرط لازم براي ورود به بازار كار و رسيدن به درآمد عالي از تعميرات بردهاي الكترونيك پرداخت هزينه وگذراندن دوره هاي آموزش تعميرات بردهاي الكترونيك در آموزشگاهي معتبر است. البته در مدت كوتاهي و با تعميرات برد چند وسيله برقي تمامي هزينه ها جبران خواهد شد. دوره آموزش تعميرات بردهاي الكترونيکی آموزشگاه فني برق يكي از بهترين دوره ها در اين زمينه مي باشد كه توصيه مي كنيم در اين دوره ثبت نام كنيد.

معرفي شغل هوشمند سازي ساختمان

آموزش هوشمند سازي ساختمان دوره‌اي بسيار جديدي است كه نه تنها نظر متخصصين برق را به خود جلب كرده بلكه افراد بسياري هستند كه خواستار يادگيري اين دوره هستند. براي يادگيري بهتر اين دوره آموزشي توصيه مي‌شودآشنايي كامل با برق ساختمان داشته باشد. در اين دوره اصول كلي خانه هوشمند، معرفي پروتكل هاي استاندارد، طراحي يك سيستم خانه هوشمند، طراحي يك سيستم خانه هوشمند، طراحي يك سيستم خانه هوشمند، نرم افزار ETS ، آدرس دهي و نصب قطعات مختلف در نرم افزار و اجرا و پياده سازي پروژه خانه هوشمند صفر تا صد و ..... به طور كامل آموزش داده مي‌شود.

معرفي دوره نصب كولر گازي

در دوره آموزش نصب كولر گازي تمامي مباحث آموزش صفر تا صد نصب و راه اندازي كولر گازي به طور كامل گفته مي‌شود. اين دوره شامل معرفي كامل كليه ابزار و تجهيزات نصب كولر، عملكرد سيستم تهويه، آشنايي دقيق اجزاي مكانيكي و الكتريكي كولر گازي، آشنايي با كولر گازي اسپيلت، آموزش كاملا عملي و كاربردي جوشكاري لوله مسي با سيستم هوا گاز، تست قطعات مختلف كولر گازي و كولرگازي اسپيلت و ...  آموزش داده مي‌شود.

معرفي دوره نصب پكيج ديواري

دوره آموزش نصب پكيج ديواري يكي از دوره‌هاي پر كاربرد حرفه تاسيسات مي‌باشد. در اين دوره تمامي مباحث چرخه ايجاد گرما در آب، معرفي انواع پكيج‌ها ، قطعه شناسي و تست قطعات، تشخيص محل و محاسبات مربوط به نصب، تشخيص مدارهاي مصرفي و گرمايش در موارد غير معمول تعمير پكيج ديواري بوتان، تعمير پكيج ديواري ايران رادياتور، عيب يابي افت فشار پكيج ديواري و ...  آموزش داده مي شود و در آخر شما تبديل به يك متخصص پكيج ديواري مي‌شويد.  

 



:: برچسب‌ها: شغل تعمیرات موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

نصاب حرفه ای دوربین مدار بسته می‌بایست مهارت لازم در نصب انواع دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته تحت شبکه یا آی پی را داشته باشد، همچنین باید مهارت لازم در تنظیمات دوربین، روش‌های ضبط و انتقال تصاویر از دوربین به فلش یا کامپیوتر و موبایل را داشته باشد. با توجه به امنیتی و مهم بودن نصب دوربین، بهترین راه برای کسب این تخصص شرکت در دوره های آموزش نصب دوربین مدار بسته آن هم در آموزشگاهی معتبر است.

زیرا در صورتی که بدون گذراندن دوره تخصصی و تنها با خواندن جزوه و کتاب این موضوع را یادگرفته باشید قادر به نصب حرفه‌ای دوربین نبوده و این امر باعث از دست دادن مشتری و شکست در این شغل می‌شود. بنابراین پیش از ورود به این شغل دوره‌های نصب دوربین مدار بسته را سپری کنید. در این دوره‌ها به صورت کاملا عملی و تخصصی نصب و تنظیمات انواع دوربین مدار بسته آموزش داده می‌شود. در ادامه بهترین آموزشگاه در این حوزه را معرفی خواهیم کرد.

چگونه درآمد نصب دوربین مدار بسته را افزایش دهیم؟

عوامل گوناگونی بر میزان درآمد نصب دوربین مدار بسته تاثیرگذار هستند. در ادامه به شما برخی از مهم‌ترین این عوامل را بیان می‌کنیم:

عامل اول: سطح دانش و تخصص نصاب دوربین مدار بسته

دانش و مهارت یکی از مهم‌ترین عوامل برای موفقیت و درآمدزایی در هر شغلی می باشد، شغل نصب دوربین مدار بسته نیز از این امر مستثنی نبوده و می‌توان گفت هر چه میزان تخصص و مهارت نصاب دوربین مدار بسته بیشتر باشد بدون شک میزان درآمد او نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین همواره دانش و مهارت خود را به روز کنید.

عامل دوم: سرعت و خوش قول بودن

سعی کنید هنگام نصب دوربین سرعت عمل داشته و در مدت زمان کوتاهی دوربین با کیفیت را نصب نمایید. متاسفانه بسیاری از افراد در این شغل به این موضوع توجه نداشته و کار نصب دوربین را در مدت زمانی طولانی انجام می دهند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که خوش قول باشید و کار نصب را در زمان تعیین شده تمام کنید. زیرا هیچ مشتری دوست ندارد در زمانی دیرتر از زمان مقرر کار را تحویل بگیرد.

عامل سوم: قیمت مناسب و رقابتی

در این شغل تعرفه کاملا مشخص و تعیین شده‌ای وجود ندارد، بدون شک مشتریان به دنبال نصب دوربین با کیفیت خوب و قیمت پایین هستند، بنابراین سعی کنید برای خدمات خود قیمت مناسب و رقابتی تعیین کنید، به خصوص در ماه‌های ابتدایی که فعالیت خود را آغاز کرده‌اید. با این کار تعداد مشتریان شما افزایش یافته و بدین ترتیب سود و درآمد بیشتری به دست خواهید آورد.

در این کار ارائه خدمات با کیفیت، تبلیغات، ارائه خدمات خاص و منحصر به فرد و غیره تاثیر گذار می‌باشد.

بهترین آموزشگاه نصب دوربین مدار بسته کدام است؟

همانطور که اشاره شد بهترین راه برای موفقیت در این شغل شرکت در دوره‌های آموزشی نصب دوربین مدار بسته آن هم در آموزشگاهی معتبر است. با بررسی‌های صورت گرفته بر روی آموزشگاه‌های فعال در این زمینه به این نتیجه رسیدیم که آموزشگاه فنون برق یکی از بهترین آموزشگاه‌های برگزار کننده دوره‌های نصب دوربین مدار بسته است، این آموزشگاه در محیطی کاملا عملی و تخصصی و زیر نظر اساتید متخصص و حرفه‌ای به آموزش طریقه نصب دوربین مدار بسته می‌پردازد و در پایان دوره مدرک رسمی فنی حرفه‌ای به کارآموزان ارائه می‌دهد.ارائه مشاوره‌های بازاریابی برای ورود به بازار کار از دیگر آموزش‌های این آموزشگاه است.

 آموزشگاه فنون برق علاوه بر دوره فوق دوره‌های متعدد دیگر در زمینه برق و الکترونیک برگزار می‌کند، برخی از مهم‌ترین دوره‌های این آموزشگاه عبارتند از:

· آموزش برق ساختمان

· آموزش نصب دزدگیر اماکن

· آموزش نصب اعلام حریق

· آموزش هوشمند سازی ساختمان

· آموزش تعمیرات لوازم خانگی

· آموزش تعمیرات موبایل

· و غیره

 

 


:: برچسب‌ها: درآمد نصب دروبین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

آموزش سیم‌پیچی موتور یکی از آموزش‌های بسیار کاربردی است. زیرا در ساختار ماشین‌های الکتریکی از سیم پیچ‌های با آلیاژهای مس، آلومینیوم و.. استفاده می‌شود و این سیم‌پیچ‌ها در برابر اضافه جریان و حرارت بسیار آسیب‌پذیر هستند و در صورت بروز مشکل برای آنها می‌بایست موتورهای الکتریکی را برای بار دیگر سیم‌پیچی نمود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فنی برق، موتورهای سه فاز، بخش اعظم انرژی مکانیکی کارخانه‌ها و کارگاه های تولیدی را تأمین می‌کنند، بالابرها، آسیاب ها، تسمه نقاله ها، فن ها و نظایر آن از این دسته است. از این رو سیم پیچی موتورهای سه فاز بیشتر در بحث صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا بیشتر موتورها در این بخش به صورت سه فاز هستند. همچنین سیم پیچی موتورهای تک فاز به دلیل عدم دسترسی به برق سه فاز در اماکن مسکونی بیشتر در این بخش استفاده می‌شود. در این محتوای آموزشی همراه با ما باشید به آموزش سیم پیچی موتور در موتورهای تک فاز و سه فاز می‌پردازیم.

ابزارهای مورد نیاز برای سیم پیچی موتور چیست؟

برای بازکردن الکتروموتورها، استخراج اطلاعات، سیم پیچی مجدد و نصب مجدد قطعات آن به ابزارهای خاصی نیاز است که در شکل زیر تصویر چند نمونه از آنها مشاهده می شود.

آشنایی با محاسبات، ترسیم دیاگرام و جداول سیم پیچی موتورهای سه فاز و تک فاز

برای اجرای سیم پیچی موتورهای سه فاز لازم  است تا تعاریف و محاسبات اولیه آورده شود.

تعداد شیار (Z): تعداد شیارهای داخل پوسته موتور که قابل شمارش است را گویند.

تعداد فازها (M): تعداد فازهای شبکه برق که به الکتروموتور اتصال داده می‌شود و اغلب برای تک فاز ۱ =m و سه فاز ۳ = m است.

تعداد قطب های موتور (۲P): تعداد قطب های الکتروموتور موتور معمولا به صورت از پیش تعیین شده است. اما اگر مشخص نباشد می توان از روی سرعت روتور که روی پلاک حک شده است آن را تعیین کرد. همیشه از روی مقدار سرعت روتور که کمتر از سرعت سنکرون است میتوان تعداد قطب موتور را به دست آورد.

گام قطبی: تعداد شیارهایی از سطح استاتور که توسط یک قطب پوشانده می شود را گام قطبی گویند.

گام سیم پیچی: عبارت است از فاصله بین دو بازوی یک کلاف برحسب تعداد شیار را گام سیم پیچی گویند.

شیار شروع فازها: چون شروع فازها نسبت به هم ۱۲۰ درجه الکتریکی اختلاف فاز دارند لذا شروع کلاف های هر فاز نسبت به فاز دیگر ۱۲۰ درجه اختلاف فاز مکانی دارند.

انواع روش های سیم پیچی موتورهای سه فاز

موتورهای الکتریکی سه فاز در قالب یکی از دو نوع ۱ گام کامل و ۲ گام کسری سیم پیچی میشوند که در اینجا به تفکیک هر یک مورد بررسی قرار میگیرد.

سیم پیچی گام کامل

اگر در سیم پیچی ابتدا و انتهای یک کلاف ۱۸۰ درجه الکتریکی اختلاف فاز رعایت شود و نیروی محرکه القایی بازوهای رفت و برگشت کلاف ها جمع جبری شوند سیم بندی را گام کامل گویند. در این سیم بندی تعداد شیارهای موجود بین رفت و برگشت هر کالف yP  شیار خواهد بود.

سیم پیچی گام کسری

اگر در سیم پیچی ابتدا و انتهای یک کلاف کمتر از ۱۸۰ درجه الکتریکی اختلاف فاز داشته باشد سیم بندی با گام کسری گفته میشود. در گام کسری نیروی محرکه های الکتریکی بازوی های کلاف ها جمع برداری می شوند.

آموزش سیم پیچی موتورهای تک فاز

در این بخش به آموزش سیم پیچی موتورهای تک فاز خواهیم پرداخت. در این باره باید گفت سیم پیچی موتورهای تک فاز متنوع است. در موتورهای کم قدرت برای تغییر سرعت موتورها، علاوه بر سیم پیچ استارت از سیم پیچی کمکی نیز استفاده می شود. این سیم پیچی بیشتر در پنکه استفاده می شود. روش دیگر سیم پیچی در موتورهای تک فاز در موتورهای قطب چاکدار دیده می شود در این موتورها از حلقه های اتصال کوتاه در شیارهایی که روی قطب ها منظور می شود به عنوان سیم پیچ استفاده می شود.  سیم پیچی موتورهای تک فاز به صورت طرح دو فاز نیز می تواند باشد که در این حالت سیم پیچی شبیه به سیم پیچی موتورهای سه فاز می باشد.

آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین آموزشگاه های سیم پیچی موتور

موتورهای الکتریکی یک از پرکاربردترین تجهیزات برقی هستند که در محیط های صنعتی به کار گرفته می‌شوند و سیم پیچی آنها بسیار تخصصی می باشد. از این رو یکی از کارهای مهمی که در مجتمع‌های صنعتی و کارخانه ها به آن پرداخته می‌شود، تعمیر و سیم پیچی اینگونه از موتورهاست. با توجه به اهمیت موتورهای الکتریکی در بخش صنعتی بهترین راه برای کسب تخصص در این زمینه شرکت در دوره های آموزش سیم پیچی موتور در آموزشگاهی معتبر است. امروزه آموزشگاه‌های متعددی این دوره را برگزار می‌کنند. آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین آموزشگاه‌ها در این زمینه است که همه ساله کارآموزان بسیاری را وارد بازار کار می کند. بنابراین توصیه می کنیم در صورتی که علاقه‌مند به یادگیری سیم پیچی موتور هستید در دوره این آموزشگاه ثبت نام کنید.

این آموزشگاه علاوه بر دوره فوق دوره های متعدد دیگری از جمله دوره آموزش نصب دزدگیر اماکن، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی، آموزش نصب پکیج دیواری، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش تعمیرات موبایل و غیره را برگزار می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این آموزشگاه و بهره‌مندی از تخفیف های ویژه به سایت فنی برق به آدرس www.fannibargh.com مراجعه نمایید و برای دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۱۰۲۹ تماس بگیرید.

 

 


:: برچسب‌ها: سیم پیچی موتور ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد
همانطور که می دانید بردهای الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات در لوازم الکتریکی می باشد که بروز مشکل در آن مشکلات بسیاری را در لوازم الکتریکی ایجاد کرده و منجر به خراب شدن آن می شود. بنابراین افراد هنگام خراب شدن برد، به دنبال تعمیرکاری حرفه ای بوده تا در کم ترین زمان ممکن برد الکتریکی را عیب یابی و تعمیر نمایند. از آنجایی که برد از قطعات مهم تمامی لوازم الکتریکی می باشد و خراب شدن آن مشکلات بسیاری را به همراه می آورد بنابراین بازار کار تعمیرات آن همواره خوب بوده و متخصصان و تعمیرکاران آن از درآمد خوبی برخوردار می باشند.

 

چگونه وارد بازار کار تعمیرات بردهای الکتریکی شویم؟

 

مهم ترین شرط لازم برای ورود به بازار کار تعمیرات بردهای الکتریکی داشتن مهارت و دانش لازم در عیب یابی و تعمیرات برد انواع لوازم الکتریکی است. از آنجایی که برد قطعه ای بسیار حساس می باشد بنابراین در صورت که بدون داشتن تخصص به تعمیر آن بپردازید امکان دارد صدمات بیشتری به برد وارد شده و در نتیجه دیگر قابل تعمیر نباشد. بنابراین در صورتی که قصد ورود به بازار کار تعمیرات بردهای الکتریکی را دارید لازم است ابتدا دانش و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید.

 

بهترین راه برای رسیدن به این مهارت گذراندن دوره های آموزش تعمیرات برد الکترونیکی در آموزشگاهی معتبر است. زیرا در این دوره های شما به صورت عملی و زیر نظر اساتید معتبر و متخصص این حوزه تمامی مباحث مربوط به تعمیر برد را فراگرفته و به دلیل کار عملی به راحتی می توانید وارد بازار کار شوید. البته دقت داشته باشید که دوره فوق را در آموزشگاه سپری کنید که تمامی موارد ذکر شده را رعایت کرده و به صورت عملی کلیه مباحث را به شما آموزش دهد. در ادامه این مطلب به بررسی آموزشگاه های معتبر برای شرکت در دوره های تعمیرات بردهای الکتریکی خواهیم پرداخت.

 

 

درآمد تعمیر بردهای الکتریکی چقدر است؟

 

درآمد حاصل از تعمیر بردهای الکتریکی تحت تاثیر عوامل گوناگونی می باشد. مهم ترین عامل تاثیر گذار بر میزان درآمد داشتن تخصص و مهارت لازم در این حرفه است. در واقع می توان گفت هر چه میزان تخصص شما در این رشته بیشتر باشد بدون شک میزان درآمد نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر دانش و مهارت عوامل دیگر بر میزان درآمد این شغل تاثیر گذار هستند که در ادامه به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت. به طور کلی متوسط درآمد در این شغل 7 تا 15 میلیون در ماه است که البته این درآمد با رعایت مواردی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت بیشتر نیز خواهد شد.

 

چگونه درآمد تعمیر بردهای الکتریکی را افزایش دهیم؟

 

عوامل گوناگونی بر میزان درآمد تعمیرات بردهای الکتریکی تاثیر گذار هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

1. تبلیغات

 

بدون شک تبیلغات یکی از مهم ترین عوامل برای افزایش مشتری و درآمدزایی در بازار کار امروز است. تعمیرات بردهای الکتریکی نیز از این امر مستثنی نیست و باید گفت هر چه میزان تبلیغات شما بیشتر باشد مشتریان بیشتری با کسب و کار شما آشنا شده و بدین ترتیب میزان درآمد شما افزایش خواهد یافت.

 

امروزه روش های متفاوتی برای تبلیغات وجود دارد، به طور مثال می توانید در سایت هایی مانند دیوار و شیپور به صورت رایگان تبلیغ کنید. یا در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام تبلیغات محلی کنید. چاپ تراکت و بروشور و تبلیغات چاپی را نیز فراموش نکنید.

 

علاوه بر موارد ذکر شده می توانید در سایت هایی مانند آچاره، استاد کار ثبت نام کرده و با معرفی خود به عنوان تعمیرکار بردهای الکتریکی و همکاری با این سایت ها به جذب مشتریان و درآمدزایی بپردازید.

 

2. به روز بودن دانش و مهارت

 

همانطور که اشاره شد دانش و مهارت از مهم ترین عوامل برای موفقیت و درآمدزایی در این شغل می باشد. بنابراین همواره دانش و مهارت خود را به روز کنید تا بتوانید برد انواع لوازم الکتریکی را عیب یابی و تعمیر کنید. با این کار شما مزیت رقابتی به دست آورده و بدین ترتیب درآمد شما افزایش خواهد یافت.

 

3. ارائه قیمت های رقابتی

 

از دیگر عوامل تاثیر گذار در این شغل به خصوص در سال اول فعالیت ارائه قیمت مناسب و رقابتی نسبت به دیگر رقبا است. بدون شک افراد تعمیر وسیله خود را نزد شخصی می سپارند قیمتی مناسب تر از دیگر رقبا ارائه دهد. این امر منجر به افزایش تعداد مشتریان و درآمد شما خواهد شد.

 

4. ارائه خدمات خاص

 

می توانید با ارائه خدماتی خاص مانند تحویل رایگان برد درب منزل، یا ارائه تخفیفات ویژه یا گارانتی تعمیرات باعث افزایش رضایتمندی مشتری و افزایش تعداد مشتریان شوید.

 

5. سرعت عمل و خوش قول بودن

 

سعی کنید با سرعت بالایی کار تعمیرات و عیب یابی را انجام دهید و در مدت زمان کوتاهی عیب به وجود آمده را رفع نمایید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که هیچ مشتری دوست ندارد که در زمانی دیرتر از زمانی که تعیین کرده اید، برد خود را تحویل بگیرید بنابراین خوش قول باشید.

 

بهترین آموزشگاه برای گذراندن دوره های تعمیرات بردهای الکتریکی کدام است؟

 

امروزه آموزشگاه های متفاوتی دوره های فوق را برگزار می نمایند که بسیاری از آنها تنها به آموزش آکادمیک پرداخته و متاسفانه کارآموز پس از پایان دوره قادر به انجام کار به صورت عملی نمی باشد. در همین راستا به بررسی آموزشگاه های فعال در این حوزه پرداختیم پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم آموزشگاه فنون برق از جمله بهترین آموزشگاه های تعمیرات بردهای الکتریکی در کشور است که به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور و در کارگاه های کاملا مجهز به برگزاری دوره های فوق می پردازد و در پایان دوره با ارائه مدرک رسمی فنی حرفه ای و مشاوره بازار کار کارآموزان را وارد بازار کار می نماید.

 

این آموزشگاه با توجه به بازار کار عالی و پردرآمد مشاغل فنی در تلاش است تا به تربیت نیروی متخصص و حرفه ای پرداخته و آنها را وارد این بازار کار نماید. در همین راستا علاوه بر دوره  تعمیرات برد الکتریکی آموزشگاه فنون برق دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. از جمله برخی از پردرآمد ترین دوره های این آموزشگاه عبارتند از:

 

 

 

 

• آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی

 

• آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری

 

• آموزش تعمیرات ایسیو خودرو

 

• آموزش برق خودرو

 

• و بسیاری از دیگر دوره های برق و الکترونیک


:: برچسب‌ها: بازار کار تعمیرات بردهای الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد
همانطور كه مي دانيد امروزه در بسياري از منازل از پكيج ديواري به جاي ديگر لوازم گرمايشي مانند بخاري، آبگرمكن و غيره استفاده مي شود همچنين استفاده و نصب كولر گازي نيز رشد بسياري داشته و همه اين عوامل نشان از بازار كار رو به رونق نصب پكيج ديواري و كولر گازي مي دهد. با توجه به افزايش تقاضا براي نصب پكيج و كولر گازي بدون شك درآمد شغل نصب كولر گازي همچنين شغل نصاب پكيج ديواري افزايش خواهد يافت و در چنين شرايطي نياز به نيروي متخصص و حرفه اي كه مهارت لازم در نصب انواع مدل ها و برندهاي پكيج و كولر گازي را داشته باشد بيش از پيش احساس مي شود.
 
چگونه وارد بازار كار پكيج ديواري و كولر گازي شويم؟
 
براي ورود به بازار كار نصب پكيج ديواري و نصب كولر گازي بايد اطلاعات كاملي درباره انواع مدل هاي پكيج و كولر گازي، طريقه نصب آنها، طريقه لوله كشي و برق كشي در آنها و بسياري از مطالب ديگر داشته باشيد. در واقع بايد گفت هر چه ميزان دانش و مهارت شما در اين زمينه بيشتر باشد بدون شك بهتر مي توانيد به اين مشاغل ورود كرده و به درآمدزايي بپردازيد. به طور كلي با افزايش سطح دانش و مهارت حرف بيشتري در بازار اين مشاغل خواهيد داشت.
 
بهترين راه براي رسيدن به اين دانش و مهارت گذراندن دوره هاي آموزش نصب كولر گازي و نصب پكيج ديواري در آموزشگاه معتبر است. چرا كه در اين دوره هاي آموزشي به صورت كاملا تخصصي و حرفه اي كليه مراحل و نكات لازم براي نصب صحيح انواع كولر گازي و پكيج ديواري آموزش داده خواهد شد. البته براي گذراندن دوره هاي فوق بايد دقت نظر داشته باشيد و آموزشگاهي را انتخاب نماييد كه به صورت كاملا تخصصي به آموزش نصب پكيج ديواري و كولر گازي بپردازد. زيرا متاسفانه بسياري از آموزشگاه ها تنها به آموزش آكادميك اين مطالب پرداخته و به صورت عملي به اين موضوعات نمي پردازند، در ادامه به معرفي بهترين آموزشگاه برگزار كننده دوره هاي فوق خواهيم پرداخت.
 
چگونه در بازار كار نصب كولر گازي و پكيج ديواري درآمد زايي كنيم؟
 
براي افزايش درآمد نصب پكيج و كولر گازي ترفندهاي متفاوتي وجود دارد كه ادامه به بررسي چند ترفند خواهيم پرداخت.
 
ارائه خدمات نصب كولر و پكيج ديواري به صورت حرفه اي و با كيفيت
 
كيفيت ارائه خدمات يكي از مهم ترين عوامل براي موفقيت در اين مشاغل مي باشد. سعي كنيد به بهترين صورت ممكن كولر و پكيج ديواري را نصب نماييد زيرا در صورتي كه به درستي به نصب آنها نپردازيد مشكلات بسياري به وجود آمده و همين امر منجر به نارضايتي مشتري و از دست مشتريان ديگر خواهد شد. توجه داشته باشيد كه در صورتي كه خدماتي با كيفيت به مشتريان ارائه دهيد مشتريان شما افزايش يافته و همين امر مننجر به افزايش درآمد و سود شما خواهد شد
 
سرعت عمل و خوش قول بودن
 
از ديگر عوامل مهم و تاثير گذار در اين شغل سرعت عمل در كار و خوش قول بودن است. بيشتر افراد تمايل دارند كه كار نصب كولر و پكيج ديواري به زودي به پايان برسد بنابراين سعي كنيد ضمن رعايت كيفيت در كار، با سرعت عملي بيشتري به كار بپردازيد. دقت داشته باشيد كه خوش قول بودن نيز بسيار اهميت دارد، بسياري از افراد در اين شغل خوش قول نبوده و در موعد مقرر كار را به پايان نمي رسانند، همين امر منجر به نارضايتي مشتريان شده و منجر به از دست دادن مشتري مي شود. بنابراين دقت داشته باشيد كه در زمان مقرر و تعيين شده كاري با كيفيت به مشتري تحوبل دهيد.
 
ارائه قيمت مناسب و رقابتي
 
سعي كنيد قيمتي مناسب و رقابتي تر از رقبا براي خدمات خود تعيين كرده و به مشتريان ارائه دهيد. اين امر به خصوص در ماه هاي اوليه فعاليت كه مشتريان كمي داريد نقش ويژه اي در جذب مشتري داشته و منجر به افزايش درآمد و سود شما خواهد شد.
 
تبليغات
 
براي موفقيت هر چه بيشتر و جذب مشتري دراين شغل تبليغات بسياري تاثير گذار است. بنابراين تبليغات را فراموش نكنيد، مي توانيد در سايت هايي مانند ديوار و شيپور آگهي رايگان دهيد. همچنين در سايت هايي مانند استاد كار و آچاره به عنوان نصاب حرفه اي كولر و پكيج ثبت نام كرده و از طريق همكاري با اين شركت ها به معرفي خود و درآمدزايي بپردازيد.
 
همچنين مي توانيد در شبكه هاي اجتماعي مانند تلگرام و اينستاگرام تبليغات محلي كنيد يا به چاپ تراكت و بروشور و تبليغات چاپي بپردازيد.
 
درآمد نصب كولر گازي و پكيج ديواري چقدر است؟
 
در اين باره بايد گفت درآمد اين شغل متفاوت بوده و وابسته به عوامل گوناگوني از جمله ميزان مهارت و تخصص، كيفيت ارائه خدمات، ميزان تبليغات، ميزان تعاملات و ارتباطات و غيره مي باشد. به طور كلي بايد گفت در صورتي كه موارد ذكر شده رعايت گردد متوسط درآمد اين شغل مي توانيد برابر با 7 تا 15 ميليون در ماه باشد.
 
بهترين آموزشگاه براي برگزاري دوره هاي نصب كولر و پكيج ديواري كدام است؟
 
 بهترين آموزشگاه براي گذراندن دوره هاي نصب پكيج ديواري و كولر گازي آموزشگاهي است كه به صورت كاملا عملي، زير نظر اساتيد برجسته و سازمان فني حرفه اي كشور اين دوره را برگزار كرده و پس از پايان دوره مدرك رسمي فني ارائه دهد. در ميان آموزشگاه هاي فني آموزشگاه فني برق تهران يكي از بهترين آموزشگاه ها در اين زمينه است كه با رعايت موارد ذكر شده و بهترين تعرفه و قيمت دوره هاي آموزش نصب كولر گازي و آموزش نصب پكيج ديواري را برگزار مي نمايد.
 
اين آموزشگاه در كارگاه هاي مجهز دوره هاي فوق را برگزار مي نمايد. هدف فني برق از برگزاري دوره هاي فوق تربيت نيروي انساني ماهر براي ورود به بازار كار كولر گازي و پكيج ديواري است. كارآموزان پس از پايان دوره هاي فوق همانند استادكاري ماهر مي توانند انواع برندهاي كولر و پكيج ديواري را مانند پكيج ديواري بوتان، ايران رادياتور، كولر گازي سامسونگ، ال جي، دوو و غيره را نصب نمايند.
 
آموزشگاه فني برق علاوه بر دوره هاي فوق دوره هاي متعدد ديگري را برگزار مي نمايد، برخي از پرطرفدار ترين دوره هاي اين آموزشگاه عبارتند از:
 
 براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين آموزشگاه مي توانيد به وب سايت فني برق به نشاني www.fannibargh.com  مراجعه كرده و از تخفيف هاي ويژه اين آموزشگاه بهره مند شويد، همچنين مي توانيد براي دريافت مشاوره رايگان تلفني به شماره 02166121029 تماس بگيريد. در صورت تمايل براي مراجعه حضوري نيز مي توانيد به آدرس تهران، ميدان انقلاب، خيابان كارگر شمالي، بعد از چهار راه فرصت شيرازي نبش كوچه مستعلي، پلاك 2، طبقه اول مراجعه نماييد.

 



:: برچسب‌ها: درآمد نصب پکیج و کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()