نوشته شده توسط : پریسا راد

چطور و چگونه لوازم خانگی را تعمیر کنیم؟ این سوالی است که همواره در مواقع بروز اشکال و نقص فنی در ساختار و قطعات لوازم خانگی، ذهن بسیاری از مصرف کنندگان را به خود معطوف می سازد. به طور کلی، لوازم خانگی از لوازم ضروری، کاربردی و کارآمد و اجتناب ناپذیر زندگی به شمار می آیند.

مدل های متنوع و مختلف لوازم برقی با برخورداری از امکانات و قابلیت های منحصر به فرد، در افزایش سطح رفاه و آسایش افراد بسیار تاثیرگذار و مؤثر می باشند. از سوی دیگر، امروزه در ساختار لوازم خانگی از آخرین فناوری ها و تکنولوژی های روز استفاده به عمل می آید. بر همین اساس، در مقایسه با گذشته ساختمان این تجهیزات بسیار پیچیده و متمایز می باشد. این امر به خوبی بر فراگیری و آموزش تعمیر لوازم خانگی صحه می گذارد.

فرآیند تعمیر و سرویس تجهیزات برقی یک پروسه بسیار حساس و در عین حال تخصصی می باشد. بنابراین، برخورداری از مهارت، دانش و تخصص لازم، یکی از مهمترین پیش نیازهای این عرصه به شمار می آید. بر این اساس، به روز بودن دانش و ارتقای مهارت ها در این حوزه، برای متخصص و خبره شدن تعمیرکار از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. گفتنی است که با فراگیری مبانی اولیه و کلاس تعمیرات لوازم خانگی میتوان به متخصصی حرفه ای در این حوزه تبدیل شد.
 


مهم ترین وظایف تعمیرکار لوازم خانگی چیست؟
به طور کلی، حیطه فعالیت های تعمیرکار لوازم خانگی بسیار وسیع و گسترده می باشد. با توجه به متنوع بودن لوازم و تجهیزات برقی، این حیطه نیز شاخه ها و حوزه های مختلفی را شامل می شود. یکی از بخش های حوزه تعمیرات لوازم خانگی به قسمت تعمیر لوازم خانگی برقی مربوط می شود. این بخش عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی رایج و متداول مورد استفاده در خانه ها مانند سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، آبمیوه گیری، جاروبرقی، چرخ گوشت، ماشین ظرفشویی و ... را در بر می گیرد.

از دیگر وظایف مهم تعمیرکار لوازم خانگی به تعمیرات برد تجهیزات و وسایل برقی اختصاص پیدا می کند. لازم به ذکر است که یکی از مشکلات رایج بسیاری از دارندگان لوازم خانگی، خاموش شدن و کار نکردن مجدد دستگاه می باشد. اگرچه این مشکل میتواند ناشی از علل و عوامل مختلفی صورت گیرد، اما معیوب شدن و خرابی برد لوازم برقی از دلایل عمده بروز این ایراد می باشد.

بر همین اساس، با فراگیری و آموزش تعمیر و سرویس لوازم خانگی میتوان در صورت بروز مشکل و نقص فنی در عملکرد و کارکرد این تجهیزات، نسبت به عیب یابی صحیح و رفع مشکلات ایجاد شده اقدام نمود.

مشکلات رایج لوازم خانگی
همانطور که اشاره گردید، یکی از بخش های آموزش تعمیر لوازم خانگی به عیب یابی و رفع مشکلات انواع لوازم خانگی مربوط می شود. در ادامه به بررسی برخی از رایج ترین مشکلات ایجاد شده برای انواع لوازم خانگی می پردازیم.

مشکلات رایج یخچال و راه حل رفع آن
سرد نکردن یخچال و فریزر: سرد نکردن یخچال یکی از رایج ترین مشکلات یخچال می باشد. این امر ممکن است به دلیل تنظیمات اشتباه دمای یخچال، خراب شدن واشرهای درب یا ایجاد مشکل در کویل کوندانسور یخچال باشد. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم، ابتدا بررسی کنید که آیا درب یخچال به خوبی بسته شده است. پس از آن دمای یخچال را بررسی کرده و آن را متناسب با وضعیت آب و هوا و فصل تنظیم کنید.

در صورت خراب شد یا کثیف شدن واشرها نیز به دلیل خروج هوا، یخچال به خوبی خنک نخواهد کرد. همچنین در صورت خراب شدن کویل های یخچال نیز هوا به خوبی از سیم پیچ های آن عبور نکرده و این امر باعث می شود توانایی یخچال شما به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده و یخچال خنک نکند.

یخ زدن وسایل داخل یخچال: یخ زدن لوازم یخچال یکی از دیگر مشکلات رایج یخچال می باشد. این مشکل ممکن است به دلیل خراب شدن ترموستات یا دمپر باشد. بنابراین توصیه می کنیم ترموستات و دمپر یخچال را بررسی و در صورت خراب شدن نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام کنید.
 


مشکلات رایج ماشین لباسشویی و راه حل رفع
صدای زیاد ماشین لباسشویی:  این مشکل ممکن است به دلیل فرسوده شدن مخزن لباسشویی یا کمربند قرقره ای موتور، همچنین خراب شدن یاتاقان لباسشویی باشد. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم مخزن و کمربند قرقره ای موتور را بررسی کرده و در صورت خراب شدن آن را تعویص کنید. همچنین یاتاقان های لباسشویی را روغن کاری نمایید.

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی: از دیگر مشکلات رایج لباسشویی تخلیه نشدن آب دستگاه می باشد. گرفتگی پمپ لباسشویی، گرفتگی لوله منتهی به پمپ آب از جمله رایج ترین دلایل بروز این مشکل می باشند. برای رفع این مشکلات توصیه می کنیم پیچ های پنل جلویی لباسشویی را خارج کرده و پمپ دستگاه را به راحتی بررسی نمایید و در صورت گرفتگی آن را باز نمایید. همچنین در صورت گرفتگی لوله منتهی به پمپ توصیه می کنیم انتهای این لوله را بررسی و در صورتی گرفتگی با انبردست آن را خارج کنید.

مشکلات رایج ماشین ماشین ظرفشویی و راه حل رفع
صدای زیاد در ماشین ظرفشویی: یکی از مشکلات رایج ظرفشویی سر و صدای زیاد هنگام شستشو می باشد. این مشکل ممکن است به دلیل خراب شدن پمپ، نچیدن درست ظروف، خراب بازوهای آبپاش و اسپری کننده های آن باشد. بنابراین برای رفع این مشکل موارد ذکر شده را بررسی و آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی: این مشکل ممکن است به دلیل تمیز نبودن ظرفشویی به دلیل باقی ماند پسماند مواد غذایی بر روی ظروف و گیر کردن آن ها در ماشین ظرفشویی، کناره ها و اطراف واشر لاستیکی درب، فیلتر تخلیه و غیره باشد. یا خراب شدن بازوهای اسپری و آبپاش دستگاه باشد. بنابراین برای رفع این مشکل ابتدا بررسی کنید که مواد غذایی در بخش های گوناگون ظرفشویی گیر نکرده باشد. سپس بازوهای آبپاش را بررسی کرده و در صورت خراب بودن آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

از آنجایی که تعمیر و تعویض قطعات لوازم خانگی امری تخصصی می باشد،  در صورتی که برای تعمیر این لوازم مهارت کافی ندارید پیشنهاد می شود حتما از متخصصین کمک بگیرید یا با شرکت در دوره های آموزش تعمیر لوازم خانگی و کسب مهارت به تعمیر این لوازم بپردازید.

آموزشگاه برق گستران بهترین آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی
امروزه آموزشگاه های متعددی در تهران و سایر شهرستان ها دوره های لوازم خانگی را برگزار می نمایند. آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی برگزاری دوره های فوق می باشد که به صورت تخصصی و عملی، زیر نظر اساتید با تجربه و در کارگاه های مجهز به برگزاری دوره فوق می پردازد.

این آموزشگاه به صورت تخصصی به آموزش صفر تا صد تعمیرات و عیب یابی انواع لوازم خانگی شامل یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی، غذاساز و غیره می پردازد و با برگزاری عملی دوره های خود درک عمیقی در کارآموزان ایجاد کرده و آنها را برای ورود به بازار کار آماده می نماید.

اموزش تعمیرات موبایل، دوره آموزش plc، آموزش نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی، آموزش برق ساختمان و صنعتی، آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش تعمیر برد، آموزش نصب دزدگیر اماکن، آموزش نصب دزدگیر خودرو، آموزش تعمیر موتور خودرو برخی از دوره های آموزشی برگزار شده در این آموزشگاه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه می توانید به سایت برق گستران به آدرس https://barghgostaran.com/ مراجعه نمایید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 02166597305 تماس بگیرید.
 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

استانداردهای برق ساختمان مجموعه ای از قوانین است که توسط وزارت مسکن و شهرسازی با به ﻣﻨﻈﻮر اﻃﻤﻴﻨـﺎن از اﻳﻤﻨـﻲ، ﺑﻬﺪاﺷـﺖ، ﺑﻬﺮه دﻫﻲ ﻣﻨﺎﺳﺐ، آﺳﺎﻳﺶ و صرفه اﻗﺘﺼﺎدي وضع شده است. برقکاران ساختمان موظف هستند با این قوانین آشنا بوده و آنها را هنگام برق کشی ساختمان به کار گیرند. به طور کلی سیم کشی ساختمان باید بر اساس قوانین و مقررات نشریه ۱۱۰ و مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان انجام شده باشد.

آموزش لوله گذاری برق ساختمان

استانداردهای سیم کشی ساختمان

ﻛﻠﻴﻪ ﺳﻴﻢ کشی های داﺧﻠﻲ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻬﺎ، اﻋﻢ از روﻛﺎر و ﺗﻮﻛﺎر، ﺑﺎﻳﺪ در داﺧﻞ ﻟﻮﻟﻪ ﻫﺎي ﻣﺨﺼﻮص ﺳﻴﻢ ﻛﺸﻲ ﻳﺎ ﻣﺠﺎري ﻣﺨﺼﻮص اﻳﻦ ﻛﺎر (ﺗﺮاﻧﻜﻴﻨگ ها )اﻧﺠﺎم ﺷﻮد و ﺑﺮاي اﺟﺮاي اﻧﺸﻌﺎﺑﺎت، ﺧم ها، زاﻧﻮﻫﺎ، ﺳﻪ و ﭼﻬﺎرراﻫﻪ ﻫﺎ و ﻏﻴﺮه ﺑﺎﻳﺪ از وﺳﺎﺋﻞ و ﻣﺘﻌﻠﻘﺎت اﺳﺘﺎﻧﺪارد و ﻣﺨﺼﻮص ﻫﺮ ﻟﻮﻟﻪ ﻳﺎ ﻣﺠﺮا اﺳﺘﻔﺎده ﺷﻮد .ﺟﻌﺒﻪ ﻫﺎي زﻳﺮ ﻛﻠﻴﺪ و ﭘﺮﻳﺰ و دﻳﮕﺮ ﻣﺘﻌﻠﻘﺎت ﻣﺸﺎﺑﻪ در ﺳﻴﻢ کشی های ﺗﻮﻛﺎر ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﻧﻮع ﻟﻮﻟﻪ ﻛﺸﻲ و ﻛﻠﻴﺪ و ﭘﺮﻳﺰﻫﺎي ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻫﻤﮕﻮﻧﻲ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷد.

  • ﻧﺴﺒﺖ ﻗﻄﺮ داﺧﻠﻲ ﻟﻮﻟﻪ ﺑﻪ ﻗﻄﺮ دﺳﺘﻪ سیم ها (و ﻳﺎ  ﻗﻄﺮ ﻛﺎﺑﻞ ﭼﻨﺪرﺷﺘﻪ) حداقل می بایست برابر ۱.۳ باشد. 
  • ﻟﻮﻟﻪﻫﺎ هنگام لوله کشی برق ساختمان ﺑﺎﻳﺪ ﻫﻨﮕﺎم ﻧﺼﺐ ﺧﺎﻟﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﺳﻴﻤﻬﺎ ﻳﺎ ﻛﺎﺑﻞ ﭘﺲ از ﺗﻜﻤﻴﻞ و ﭘﺎﻳﺎن ﻟﻮﻟﻪ ﻛﺸﻲ ﺑﻪ داﺧﻞ آﻧﻬﺎ ﻫﺪاﻳﺖ ﺷﻮﻧﺪ.
  • ﻣﺪارﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ در زﻳﺮ کف ها ﻗﺮار می ﮔﻴﺮﻧﺪ ﺑﺎﻳـﺪ ﻓﻘـﻂ ﺑـﺎ اﺳـﺘﻔﺎده از ﻟﻮﻟـﻪ  ﻫـﺎي ﻓﻮﻻدي ﻳﺎ ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻲ ﺻﻠﺐ اﺟﺮا ﺷﻮﻧﺪ.
  • ﺑﺴت های ﻟﻮﻟﻪ ﻫﺎی روﻛﺎر ﺑﺎﻳﺪ دو ﭘﻴﭽﻪ و از اﻧﻮاﻋﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﻟﻮﻟﻪ ﺑﺎ دﻳﻮار ﻳﺎ ﺳـﻘﻔﺖ تماس پیدا نکند و حداقل ۶ میلی متر با آنها فاصله داشته باشد.
  • در ﻃﻮل ﻫﺮ ﻗﺴﺖ از ﻟﻮﻟﻪ  ﻛﺸﻲ ﻛﻪ ﺑﻴﻦ دوﺟﻌﺒـﻪ ﺗﻘـﺴﻴﻢ ﻳـﺎ وﺳـﻴﻠﻪ  اي ﻣـﺸﺎﺑﻪ قرار دارد نباید بیش از چهار خم ۹۰ درجه (جمعا ۳۶۰درجه) وجود داشته باشد.
  •  اﺳﺘﻔﺎده از ﻟﻮﻟﻪﺑﺮ در ﻟﻮﻟﻪ  ﻛﺸﻴﻬﺎ ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ .ﻟﻮﻟﻪ  ﻫﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ اره ﺑﺮﻳﺪه و ﻟﺒﻪ  ﻫـﺎي ﺗﻴﺰ ﻣﺤﻞ ﺑﺮش ﻧﻴﺰ ﺻﺎف ﺷﻮﻧﺪ .
  •   ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﻮع ﻟﻮﻟﻪ (ﺑﺮاي ﻣﺜﺎل ﻓﻮﻻدي ﺑﻪ ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻲ) ﺑﺪون ﺗﻌﺒﻴﻪ ﻧﻮﻋﻲ ﺟﻌﺒـﻪ در ﻣﺤﻞ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ.
  •  اﺗﺼﺎل ﻟﻮﻟﻪ  ﻛﺸﻲ ﺑﻪ دﺳﺘﮕﺎﻫﻬﺎي داراي ﻟﺮزش (ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﻮﺗـﻮر) ﺑﺎﻳـﺪ ﺑـﻪ ﻛﻤـﻚ  ﻟﻮﻟﻪ  ﻫﺎي ﻓﻮﻻدي ﻗﺎﺑﻞ اﻧﻌﻄﺎف ﺑﺎ ﺑﻮﺷﻬﺎي ﻣﻨﺎﺳﺐ که ﺣﺪاﻗﻞ ﻃﻮل آﻧﻬﺎ ۲۰ ﺳـﺎﻧﺘﻴﻤﺘﺮ ﺑﺎﺷـﺪ، اﻧﺠﺎم ﺷﻮد.
  • سیم های استفاده شده در سیم کشی ها باید تا مقطع ۱۰ میلی متر مربع از نوع تک مفتولی با عایق بندی پی وی سی باشد.
  • اﺗﺼﺎﻻت و اﻧﺸﻌﺎﺑﺎت ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺮﻣﻴﻨﺎﻟﻬﺎي ﭘﻴﭽﻲ اﻧﺠﺎم شود.
  • اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺮﻣﻴﻨﺎل هاي ﻧﻮع دﻳﮕﺮ، ﻛﻪ ﺿﻤﻦ اﻧﺠﺎم اﺗﺼﺎل و ﺗﻀﻤﻴﻦ ﺗﺪاوم اﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ، ﻋﺎﻳﻖ ﺑﻨﺪي ﻻزم را ﻧﻴﺰ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻛﻨﻨﺪ ﻣﺠﺎز اﺳﺖ .
  •  ﭘﻴﭽﻴﺪن ﺳﻴم ها ﺑﻪ دور ﻫﻢ ﺑﺮاي اﻳﺠﺎد اﺗﺼﺎل اﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ و ﻋﺎﻳﻖ ﺑﻨﺪي ﻣﺤﻞ اﺗﺼﺎل ﺑﺎ ﻧﻮار ﭼﺴﺐ اﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ .
  • اﻧﺠﺎم ﺳﻴﻢ ﻛﺸﻴﻬﺎي ﻧﻮع روﻛﺎر ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻴﻤﻬﺎي ﭼﻨـﺪﻻیه ﻣﺎﻧﻨـﺪ ﺑﻨـﺪﻫﺎي پلاستیکی و بست های ﻣﻴﺨﻲ ﻳﺎ ﻣﻴﺦ ﻣﻌﻤﻮﻟﻲ، اﻛﻴﺪا ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ.

مقاله فوق از دسته مقالات آموزش برق ساختمان می باشد در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره این برق ساختمان به دست آورید توصیه می کنیم در دوره آموزش برق ساختمان آموزشگاه فنی پارس ثبت نام کنید. 

این آموزشگاه علاوه بر دوره فوق دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. آموزش مکانیک خودرو، آموزش کولر خودرو، آموزش دیاگ خودرو، آموزش برق خودرو از دیگر دوره های این آموزشگاه است. 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

لوله کشی یکی از مهم ترین مباحث در بخش برق کشی ساختمان است که در دوره های آموزش برق ساختمان به صورت تخصصی به آن پرداخته می شود و برقکار حرفه ای ساختمان می بایست برای موفقیت در شغل برقکار ساختمان با آن آشنا بوده و به بهترین صورت ممکن آن را انجام دهد.

این مرحله از مراحل برق کشی ساختمان پیش از مراحل نازک کاری ساختمان انجام می گیرد. با لوله کشی برق مسیر حرکت سیم ها برق ایمن شده و سیم ها با مصالح ساختمان در ارتباط نبوده و به همین علت دچار آسیب دیدگی یا پوسیدگی نمی شوند.

برای آن که لوله کشی برق در ساختمان به بهترین صورت ممکن انجام شود می بایست ابتدا نقشه سیم کشی ساختمان مشخص گردد. در واقع باید گفت نقشه سیم کشی در ساختمان مسیر حرکت لوله های برق ساختمان را مشخص می کند.

انواع گوناگونی از لوله ها برای لوله کشی برق در ساختمان وجود دارد که هر یک از آنها به نحوه خاصی در لوله کشی اجرا و مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده نامناسب از لوله های برق ممکن است خسارات بسیاری را به همراه آورد، زیرا پس از تکمیل ساختمان امکان تغییر لوله بسیار سخت و پرهزینه است. بنابراین برق کار حرفه ای ساختمان می بایست پیش از آنکه شروع به لوله کشی کند با انواع لوله های برق ساختمان آشنا شده و در هر مکان بهترین نوع را استفاده کند.

اصول لوله کشی برق ساختمان

پس از آن که با انواع لوله های برق آشنا شدید نوبت آن است که اصول و نکات لازم هنگام برق کشی ساختمان را بشناسید. زیرا آگاهی نداشتن از اصول لوله کشی منجر به بروز مشکلاتی از جمله جرقه زدن، آتش سوزی و غیره خواهد شد. در ادامه به بررسی مهم ترین اصول لوله کشی برق ساختمان می پردازیم:

  • توجه داشته باشید که لوله های برق باید از لوله های فاضلاب حداقل به میزان ۳۰ سانتی متر فاصله داشته باشند، متاسفانه معمولا برق کارها در ایجاد رایزن مجزا برای لوله های برق قصور نموده و آنها را در کنار لوله های فاضلاب قرار می دهند.
  • سقف های ساختمانی که به شکل کاذب نیستند و با تیرچه و بلوک ساخته می شوند، مناسب برای برق کشی نیستند. بلکه برای برق کشی چنین ساختمان هایی باید حتما لوله ها از کف طبقه بالا نصب گردد. پس از آن با استفاده از خم یا زانو این لوله ها را به طبقه پایین منتقل نمود.
  • بهتر است هنگام طراحی نقشه سیم کشی ساختمان، لوله کشی برق ساختمان از کف نباشد. زیرا لوله های آب از این مسیر عبور می کنند و این امر منجر به آسیب دیدن لوله های برق می شود.
  • بین لوله های مورد استفاده در برق ساختمان باید تقریبا ۱۵ سانتیمتر فاصله وجود داشته باشد.
  • در بخش هایی از ساختمان که گرما یا سرما بیشتری دارد بهتر است از لوله های قابل انبساط و انقباض استفاده کنید تا نسبت به تغییر دما مقاوم باشد.

در دوره های آموزش برق ساختمان به صورت کاملا تخصصی کلیه اصول و مراحل مربوط به لوله کشی و برق کشی ساختمان آموزش داده می شود. بنابراین با توجه به اهمیت برق کشی ساختمان در صورتی که مهارت های لازم برای برق کشی ساختمان را به دست نیاورده اید اقدام به برق کشی ساختمان نکنید.

ابزار لازم برای لوله کشی برق ساختمان

بدون شک لوله کشی برق نیز همانند هر فعالیت دیگری نیاز به ابزارهای خاصی دارد. ابزارهای لازم برای لوله کشی برق عبارتند از:

  • کاتر
  • کمان اره
  • متر
  • فنر خم (می توانید از یک کابل هم سایز با عمق لوله هم جهت خم کاری تهیه کنید).
  • تیشه و قلم
  • پیک نیک و آب
  • هیتر

مقاله فوق از دسته مقالات آموزش برق ساختمان می باشد در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره این برق ساختمان به دست آورید توصیه می کنیم در دوره آموزش برق ساختمان آموزشگاه برق گستران ثبت نام کنید. این آموزشگاه علاوه بر دوره های فوق دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش نصب کولر گازی برخی از دیگر دوره های آموزشی این آموزشگاه است.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

مراحل نصب کولر گازی امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت تخصصی می باشد. و متخصص نصاب کولر گازی می بایست اطلاعات جامع و کاملی از مراحل نصب کولر، ابزارهای لازم برای نصب آن، قطعات و اجزای کولر گازی داشته باشد. زیرا در صورتی بی توجهی و رعایت نکردن مراحل نصب این وسیله زمینه برای بروز مشکلات در کولر گازی و بروز خسارات فراهم می شود.

بنابراین آگاهی از مراحل نصب کولر گازی یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه آموزش کولر گازی می باشد که به صورت جامع در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

همانطور که می دانید کولر گازی از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است. بنابراین مراحل نصب کولر گازی شامل دو مرحله کلی نصب یونیت داخلی و نصب یونیت خارجی می باشد. در ادامه به مراحل لازم برای نصب هر یک از یونیت ها می پردازیم.

 

مراحل نصب یونیت داخلی کولر گازی

تعیین محل نصب یونیت داخلی کولر گازی

در اولین مرحله از مراحل نصب کولر گازی می بایست محل نصب کولر را تعیین کنید. بهترین محل برای نصب کولر مکانی است که از نور آفتاب دور و گرد و خاک دور باشد. توجه داشته باشید که دیوار انتخابی برای نصب کولر گازی استقامت کافی برای نگهداری کولر را داشته باشد.  

سوارخ کاری

پس از مشخص شدن بهترین محل برای نصب کولر گازی می بایست یک سوراخ برای لوله کشی در دیوار ایجاد کنید. قطر سوراخ ایجاد می بایست ۷.۵ سانتی متر باشد.

بررسی اتصالات الکتریکی

اتصالات الکتریکی را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که تمامی اتصالات برقرار است.

لوله کشی

حالا نوبت لوله کشی مسی از واحد داخلی کولر گازی به طرف سوارخ ایجاد شده در دیوار است. هنگام لوله کشی تا جایی که می توانید زاویه خمیدگی را کم کنید.

مراحل نصب یونیت خارجی کولر گازی

تعیین محل نصب یونیت خارجی کولر گازی

پس از نصب یونیت داخلی کولر گازی نوبت نصب یونیت خارجی می رسد. برای نصب یونیت خارجی کولر گازی ابتدا مناسب ترین مکان را برای نصب یونیت تعیین نمایید. دقت داشته باشید که این مکان می بایست از گرما و گرد و غبار و رطوبت دور باشد. بهتر است یونیت خارجی به میزان ۳۱ سانتی متر از اطراف فاصله داشته باشد.

پس از تعیین مکان نصب یونیت خارجی بهتر است سطح محل انتخابی را صاف کنید همچنین دقت داشته باشید که سطح قرار گرفتن یونیت خارجی از زمین فاصله مناسبی داشته باشد تا در زمان بارش برف کندانسور از برف بالاتر باشد

اتصال سیم های برق

پس از آن که محل قرار گرفتن یونیت خارجی مشخص شد. پوشش یونیت خارجی را برداشته و به بررسی سیم های برق بپردازید. توصیه می کنیم کابل های قرار گرفته را با گیره ای بسته و مرتب کنید سپس پوشش را مجددا بر روی آن قرار دهید.

اتصال لوله های یونیت داخلی به خارجی

 در این مرحله می بایست شروع به متصل کردن مهره لوله ها در یونیت خارجی به لوله های متناظر در واحد داخلی کنید.

هواگیری

حالا نوبت آن است که هوا و رطوبتی که داخل یونیت خارجی کولر گازی قرار دارد را خارج کنید و تمامی اتصالات را از نظر نشتی بررسی نمایید.

عایق بندی

پس از هواگیری و بررسی نشتی لوله ها نوبت آن است که کلیه اتصالات لوله کشی را عایق بندی کنید. بهتر است تمامی لوله ها را با بست به دیوار متصل کنید.

مهم ترین نکات نصب کولر گازی

هنگام نصب یونیت داخلی توجه داشته باشید که این یونیت حداقل به میزان ۱۵ سانتی متر از اطراف فاصله داشته باشد. همچنین به میزان ۲۱۳ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد.

توجه داشته باشید که یونیت داخلی و خارجی کولر گازی از آنتن، خطوط برق، رادیو، تلویزیون، تلفن و غیره فاصله داشته باشد.

برای کم کردن لرزش های یونیت خارجی پلاستیکی در بالای پدی که یونیت خارجی را بر روی آن قرار می دهید، بگذارید.

از خیس و نمدار نبودن دیواری که قصد نصب یونیت خارجی کولر گازی بر روی آن را دارید اطمینان حاصل کنید.

اطمنیان حاصل کنید که کلیه اتصالات در یونیت داخلی و خارجی و لوله کشی ها محکم می باشد.

چگونه نصاب حرفه ای کولر گازی شویم؟

همانطور که اشاره شد نصب صحیح کولر گازی نیازمند دانش و مهارت تخصصی در این زمینه و طی کردن مراحلی می باشد. برای رسیدن به این مهارت های روش های متفاوتی وجود دارد. بهترین روش برای کسب مهارت های لازم برای نصب انواع کولر گازی گذراندن دوره های آموزش نصب کولر گازی در آموزشگاهی معتبر است.

آموزشگاه فنون برق از جمله بهترین آموزشگاه های فنی در کشور است که به صورت کاملا تخصصی و عملی دوره های نصب کولر گازی را برگزار می نماید. این آموزشگاه در دوره های کولر گازی به صورت کاملا حرفه ای و زیر نظر اساتید متخصص و حرفه ای صفر تا صد مراحل و نکات نصب کولر گازی را آموزش داده و کارآموزان را برای ورود و تبدیل شدن به نصاب حرفه ای کولر گازی آماده می کند.

دوره آموزش تعمیرات موبایل، آموزش هوشمندسازی ساختمان، آموزش نصب پکیج دیواری و تعمیرات آن، آموزش برق ساختمان و صنعتی، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی، دوره آموزش plc برخی از دیگر دوره‌های پرطرفدار این آموزشگاه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه می‌توانید به وب سایت فنون برق به آدرس https://fonoonbargh.com/ مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

برای یادگیری مهارت های لازم برای تعمیرات لپ تاپ روش های گوناگونی وجود دارد، بهترین روش برای یادگیری مهارت های تعمیرات لپ تاپ شرکت در دوره های اموزش تعمیرات لپ تاپ آن هم در آموزشگاهی معتبر می باشد.

بنابراین بررسی آموزشگاه های برگزار کننده دوره های فوق و انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ یکی از مهم ترین موضوعاتی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله به بررسی معیارهای لازم برای انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ و معرفی بهترین آموزشگاه می پردازیم، با ما همراه باشید.

معیارهای انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ :

برخی از مهمترین و اصلی ترین معیارهایی که در انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ باید در نظر داشته باشید عبارت است از :

بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ کدام است ؟

  1. بررسی سرفصل های آموزشی دوره:

یکی از مهمترین معیارهایی که در انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ نقش بسیار مهمی دارد و باید به آن توجه داشته باشید سرفصل های آموزشی ارائه شده در دوره مذکور می باشد. متاسفانه برخی از آموزشگاه ها آموزش جامعی نداشته و تنها به آموزش مباحث ابتدایی و پیش پا افتاده می پردازند. بنابراین پیش از هر چیزی سرفصل های آموزشی ارائه شده را بررسی کرده و توجه داشته باشید که در دوره کلیه مباحث مربوط به تعمیرات لپ تاپ آموزش داده شود.

دقت داشته باشید که در دوره آموزش به آموزش تعمیرات جدیدترین مدل ها و تکنولوژی های لپ تاپ پرداخته شود.

  1. مهارت اساتید کلاس ها :

از دیگر معیارهایی که شما زمان انتخاب آموزشگاه برای گذراندن دوره های تعمیرات لپ تاپ باید به آن توجه داشته باشید این است که مهارت اساتید کلاس را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. زمانی که استاد کلاس تخصص زیادی در زمینه آموزش های لازم داشته باشد می تواند به بهترین نحو ممکن آموزش های هر دوره را به شما ارائه دهد. بنابراین بررسی کنید که استاد مربوطه از تخصص و مهارت لازم برخوردار بوده و تجربه کاری مطلوبی در این زمینه داشته باشد.

بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ کدام است ؟

  1. کیفیت و تجهیزات کلاس ها :

شما به عنوان یکی از دیگر معیارهایی که برای انتخاب آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ باید در نظر داشته باشید این است که، به کیفیت و تجهیزات کلاس توجه نمایید. تجهیزاتی که در کلاس ها وجود دارد اگر کافی نباشد بدون شک شما نمی توانید به خوبی آموزش های لازم را دریافت کنید. بنابراین توجه داشته باشید که کارگاه های آموزشگاه انتخابی از امکانات لازم برخوردار بوده و کلیه تجهیزات در اختیار کارآموزان قرار گیرد.

  1. قیمت کلاس ها که متناسب با امکانات ارائه شده باشد :

شما برای انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ باید به قیمت آن هم توجه بسیار زیادی داشته باشید. قیمتی که شما باید برای شرکت در کلاس های آموزشی پرداخت کنید باید با خدماتی که آموزشگاه ارائه می دهد مطابقت داشته باشید

بنابراین هنگام ثبت نام در دوره های آموزشی به قیمتی که آموزشگاه می خواهد از شما دریافت کند دقت بسیار زیادی داشته باشید. اگر دوره های آموزشی زیادی را انتخاب کرده اید و همچنین خدمات آموزشگاه برای آن دوره ها زیاد است بدون شک باید هزینه بیشتری را هم به آموزشگاه پرداخت کنید.

  1. نظرات کاربران :

برای اینکه به درستی در مورد آموزشگاه ها تحقیق کنید بهتر است در فضای مجازی کاربران پیشین آن را پیدا کنید. شما می توانید از کاربرانی که پیش از شما در این آموزشگاه حضور داشته اند پرسش هایی که در مورد آموزشگاه دارید را بپرسید. در انتخاب آموزشگاه مورد نظرتان کاربران پیشین آموزشگاه می توانند پاسخ بسیاری از پرسش های شما را ارائه دهند.

بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ کدام است ؟

  1. مجوز و مدرک آموزشگاه :

توجه به مجوزهای آموزشگاه از جمله دیگر موضوعاتی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد. همچنین شما باید به این نکته مهم و اساسی هم دقت داشته باشید که مدرک ارائه شده توسط آموزشگاه اعتبار داشته باشد.

  1. آموزش عملی مباحث:

یکی دیگر از مهمترین معیارهایی که برای انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ باید در نظر داشته باشید این است که آموزشگاه به صورت کاملا عملی مباحث مربوطه را به کارآموزان آموزش دهد.

بنابراین بررسی کنید که آیا در دوره آموزشی لپ تاپ برای تمرین مباحث آموزشی و یادگیری بهتر مطالب در اختیار کارآموزان قرار می گیرد یا خیر.

معرفی بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ

پس از بررسی آموزشگاه های برگزار کننده دوره های تعمیرات لپ تاپ در کشور و مقایسه شرایط و ویژگی های برگزاری دوره به این نتیجه رسیدیم که آموزشگاه فنی برق از بهترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره های تعمیرات لپ تاپ می باشد.

این آموزشگاه به صورت کاملا عملی و تخصصی در کارگاه های کاملا مجهز و زیر نظر اساتید متخصص و با تجربه جدیدترین و جامع ترین مباحث مربوط به تعمیرات لپ تاپ را آموزش می دهد.

کلیه کارآموزان در دوره های این آموزشگاه به صورت عملی و با در اختیار داشتن لپ تاپ به تمرین مباحث آموزشی می پردازند. آموزشگاه فنی برق در پایان دوره آموزشی مدرک معتبر فنی حرفه ای در اختیار کارآموزان قرار می دهد.

بازآموزیی رایگان، پشتیبانی نامحدود و رایگان پس از پایان دوره، تدارک خوابگاه برای کارآموزانی که ساکن تهران نیستند، ارائه مشاوره های بازاریابی، برگزاری کلاس در ساعات منعطف برخی از دیگر مزایای آموزشگاه فنی برق می باشد.

آموزشگاه فنی برق علاوه بر دوره فوق دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید، دوره های تعمیرات موبایل، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی ، دوره های تعمیرات لوازم خانگی، آموزش برق ساختمان و صنعتی، دوره های آموزش نصب دوربین مدار بسته، آموزش تعمیرات و نصب کولر،آموزش پکیج دیواری، بخش کوچکی از دوره های آموزشی این آموزشگاه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی مجتمع فنی برق به آدرس www.fannibargh.com مراجعه کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

آموزش نصب کولر گازی تخصصی است که می توان آن را به روش های مختلفی فرا گرفت. در حالت کلی می توان این فن را با استفاده از روش های سنتی و یا تجربی و همچنین روش های نوین یا علمی و تجربی فراگرفت.

آموزش نصب کولر گازی با روش های سنتی و تجربی زمان بر خواهد بود و معمولا افرادی که با این شیوه صاحب تخصص می شوند همواره چندین گام از بازار روز عقب هستند، و نمی توانند به صورت اصولی کار نصب کولرهای گازی مختلف، و خصوصا مدل های جدید را انجام دهند، زیرا آنها به صورت تجربی این فن را فراگرفته اند و در مورد بسیاری از مسائل تخصصی این حوزه ناآگاه هستند.

آموزش نصب کولرگازی با روش تجربی دارای معایبی دیگری نیز می باشد، برای مثال امروزه برای ورود به بازار کار آزاد نیز باید صاحب مدرک مهارت بود و سپس بر اساس آن می توان مجوز فعالیت را از صنوف مربوطه دریافت کرد. همچنین مراکز تعمیراتی حرفه ای و نمایندگی های برندهای مختلف برای استخدام پرسنل خود افرادی را به خدمت می گیرند که در کنار تجربه کافی دارای مدرک کاری باشند .

به همین دلیل افرادی که به صورت تجربی این حرفه را فراگرفته اند به دلیل نداشتن مدرک مهارت برای ورود به بازار کار با مشکل مواجه خواهند شد.

آموزش نصب کولرگازی را می توان با شرکت نمودن در دوره های آموزشی، به صورت اصولی و با استانداردهای روز دنیا فرا گرفت. طی نمودن دوره آموزش نصب کولرگازی در مراکز آموزشی دارای مزایای زیادی است که در ادامه به ذکر چند مورد از آنها می پردازیم.

مزایای فرا گرفتن آموزش نصب کولر گازی به صورت علمی و تجربی

نصب کولر گازی را می توان به صورت علمی و تجربی و یا همان شرکت در دوره های آموزشی مربوطه فراگرفت. افرادی که قصد دارند نصب کولر گازی را فرا بگیرند می توانند با شرکت در دوره های آموزشی این مهارت را در زمان کوتاهی و با استانداردهای روز دنیا فرا بگیرند.

این افراد در مدت زمان کوتاهی به دلیل عملی و کاربردی بودن آموزش ها کلیه مهارت های لازم برای نصب کولر گازی را فرا گرفته و پس از پایان دوره از طرف مرکز آموزشی خود مدرک مهارت دریافت می کنند، و با استفاده از آن می توانند با کمترین دغدغه به بازار کار آزاد ورود کنند، و یا در استخدام شرکت های تعمیراتی و یا نمایندگی های معتبر در آیند.

مجتمع فنون برق، بهترین مرکز آموزش نصب کولر گازی

آموزش نصب کولر گازی دوره ای است که مراکز آموزشی مختلفی در سراسر کشور آن را برگزار می کنند. یکی از معتبرترین مراکز آموزشی ایران در این حوزه مجتمع فنون برق است. این مرکز آموزشی علاوه بر دوره آموزش نصب کولرگازی، دوره های برق ساختمان، اموزش هوشمند سازی ساختمان، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، اموزش PLC، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی، و بسیاری از دیگر دوره های برق و الکترونیک را نیز برگزار می نماید. در ادامه با دیگر دوره های این آموزشگاه آشنا خواهیم شد:

 

آموزشگاه فنون برق برای برگزاری دوره های آموزشی خود از بهترین اساتید آموزشی ایران و بروزترین تجهیزات روز دنیا استفاده می کند و به همین دلیل سطح علمی و تجربی دوره های آموزشی این مرکز بالا بوده، و مدرک اعطایی آن از ارزش بالایی برخوردار است که افراد با استفاده از آن می توانند به راحتی به بازار کار ورود کنند.

مجتمع آموزشی تا حد امکان بهترین شرایط را برای کارآموزان شهرستانی خود در نظر گرفته است. افرادی که ساکن تهران نیستند می توانند در خوابگاه های تدارک دیده توسط این دانشگاه سکونت داشته و بدون دغدغه در کلاس های آموزشی این آموزشگاه شرکت نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی آموزشگاه فنون برق و ثبت نام در آنها به وب سایت رسمی این مجتمع آموزشی به آدرس https://fonoonbargh.com/ مراجعه نمایید یا با شماره 02166576476 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

یادگیری تعمیرات موبایل امروزه یکی از آموزش های مهمی است که با توجه به افزایش تقاضا برای تعمیرات موبایل اهمیت ویژه ای یافته است. شاید گذراندن دوره های آموزشی تعمیرات موبایل و دریافت مدرک این روزها کار سختی نباشد زیرا بسیاری از آموزشگاه های فنی در کشور دوره های تعمیرات موبایل را برگزار می نمایند.

یادگیری تعمیرات موبایل و کسب مهارت های لازم برای ورود این شغل تنها با گذراندن دوره آموزشی به دست نیامده و می بایست به صورت عملی آموزش های مربوط به تعمیرات موبایل را گذراند.
بنابراین می بایست در انتخاب آموزشگاه برای گذراندن و یادگیری مهارت های لازم برای تعمیرات موبایل دقت نظر داشت و آموزشگاهی را انتخاب نمود که ضمن ارائه آموزش های تخصصی تعمیرات موبایل به صورت عملی کلیه مطالب مربوطه را آموزش دهد.

یادگیری تعمیرات موبایل را چگونه و از کجا شروع کنیم؟

اموزش تعمیرات موبایل یکی از دوره های بسیار مهم و البته پر متقاضی است که کارآموزان با شرکت در آنها می توانند تعمیرات تلفن های همراه مختلف را انجام دهند.

همانطور که می دانید تلفن همراه در حال حاضر، به عنوان بخش مهمی از زندگی دیجیتال ما به شمار می رود. امروزه گوشی های موبایل علاوه بر رسالت اصلی خود که همان برقراری ارتباط صوتی است، به یک پکیج کارآمد و مفید تبدیل شده اند و تقریبا به جرات می توان گفت که زندگی کردن بدون استفاده از تلفن همراه برای بسیاری از افراد امری سخت و غیر ممکن است.
یادگیری تعمیرات موبایل به این دلیل دارای اهمیت است که خرابی و استهلاک بخش جدانشدنی گوشی های تلفن همراه هوشمند است و با توجه به قیمت بالای بسیاری از مدل های این محصول، در نتیجه لازم است نسبت به تعمیر آنها اقدام شود.

به همین دلیل افراد علاقه مند و مستعد می توانند با شرکت در دوره های آموزش تعمیرات موبایل به یک شغل آینده دار، دائمی و بروز دست یابند.

آموزش تعمیرات موبایل را می توان به روش های مختلفی فرا گرفت. در ادامه بهترین راه برای فرا گرفتن آموزش تعمیرات موبایل معرفی می شود.
بهترین راه یادگیری تعمیرات موبایل

مهارت های لازم برای تعمیرات موبایل را می توان به روش های مختلفی فرا گرفت. بسیاری از افراد سعی می کنند همانند بسیاری از تخصص های سنتی، این مهارت را به صورت استاد و شاگردی و یا همان روش های تجربی آموزش ببینند.

این شیوه به هیچ وجه برای فرا گرفتن تخصص تعمیرات موبایل کارآمد نیست زیرا محصولاتی که هر روزه از این محصول به بازار ورود می کنند دارای بروزرسانی در قطعات سخت افزاری و نرم افزاری هستند و تنها کسانی می توانند مهارت خود را با این شرایط هماهنگ کنند که، آموزش تعمیرات موبایل را به صورت اصولی و با استفاده از استانداردهای روز دنیا فرا گرفته باشند.

به همین دلیل می توان بهترین راه را برای فراگرفتن آموزش تعمیرات موبایل، شرکت در دوره های علمی و تخصصی دانست.

آموزش تعمیرات موبایل به روش علمی و تخصصی دارای مزایای بیشماری است. اولین مزیت مهم این شیوه زمان کمتر نسبت به روش تجربی است. در این شیوه کارآموزان می توانند بر اساس استانداردهای روز دنیا مهارت لازم برای تعمیرات موبایل را در چند ماه و به صورت کامل فرا گیرند. این در حالی است که در روش های سنتی و استاد و شاگردی فرد می بایست چندین سال به این شیوه فعالیت کند و در پایان نیز چند قدم از بازار روز عقب تر خواهد بود، و نمی تواند تعمیرات موبایل های بروز را به صورت کامل انجام دهد.

یادگیری تعمیرات موبایل به روش علمی و تخصصی معمولا با اخذ یک مدرک مهارت پایان می یابد. این مدرک از لحاظ مختلفی دارای اهمیت است. مهمترین مزیت این مدرک ورود راحت تر به بازار کار است. اگر شما بخواهید به صورت شخصی و یا با استخدام در شرکت های تعمیراتی فعالیت کنید، این مدرک مهارت می تواند به شما کمک کند و بر جذب راحت تر شما به بازار کار تاثیر داشته باشد.


برای گذران دوره آموزش تعمیرات موبایل به چه مراکزی مراجعه شود؟

دوره تعمیرات موبایل دوره ای است که حتما باید در مراکز آموزشی معتبر طی شود. امروزه مراکز مختلفی در سراسر کشور این دوره آموزشی مهم را برگزار می کنند که سطح علمی تمامی این مراکز با هم تفاوت دارد و از آنجایی که سند مهارت افراد برای ورود به بازار کار با استفاده از مدرک کاری و توان عملی آنها سنجیده می شود، در نتیجه لازم است برای گذران این دوره آموزشی به مراکز معتبر و حرفه ای مراجعه شود.

آموزش تعمیرات موبایل و گذراندن آن در مراکز آموزشی بزرگ و حرفه ای دارای مزایای فراوانی است. برای مثال این مراکز از بهترین و بروزترین تجهیزات آموزشی برای برگزاری دوره های خود استفاده می کنند. و معمولا بهترین اساتید آموزشی ایران نیز ترجیح می دهند کلاس های آموزشی خود را در این مراکز برگزار کنند. این موارد در کنار هم باعث می شود که مدرک آموزشی این آموزشگاه ها از اعتبار بالایی برخوردار باشد.
برگزاری دوره آموزش تعمیرات موبایل در مجتمع فنی برق

آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره های تعمیرات موبایل در کشور است. این مرکز آموزشی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای کلیه مطالب روز مربوط به تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل را به کارآموزان آموزش می دهد.
کارآموزان در این دوره آموزشی به صورت عملی کلیه مطالب آموزشی را تمرین کرده و خود را برای ورود به بازار کار آماده می کنند. این آموزشگاه در پایان دوره مدرک معتبر فنی حرفه ای ارائه کرده و با مشاوره های بازاریابی و پشتیبانی نامحدود کارآموزان را برای ورود به بازار کار تعمیرات موبایل آماده می کند.

این مرکز آموزشی علاوه بر دوره آموزش تعمیرات موبایل، دوره های متعدد دیگری را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می نماید. دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی، دوره آموزش دوربین مدار بسته، آموزش نصب و تعمیر پکیج دیواری، دوره آموزش نصب پکیج، آموزش برق ساختمان، دوره برق صنعتی برخی از دیگر دوره های آموزشی پرطرفدار این آموزشگاه است و علاقه مندان از سراسر کشور می توانند در دوره های آموزشی این مرکز ثبت نام نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی این آموزشگاه و ثبت نام می توانید به وب سایت رسمی مجتمع فنی برق به آدرس اینترنتی https://fannibargh.com/ مراجعه نمایید. همچنین برای مشاوره رایگان نیز می توانید با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

در این مقاله، قصد داریم شما را با بهترین مشاغل مرتبط با خودرو که از درآمد و بازار کار خوبی برخوردار هستند آشنا کنیم، تا پس از آن بتوانید متناسب با علایق خود یکی را انتخاب کرده و وارد بازار کار آن شوید.

شغل برق کار خودرو

برقکار خودرو یکی از مشاغل پردرآمد و تخصصی مربوط به خودرو است که متخصصان آن از درآمد خوبی برخوردار هستند. برقکار خودرو می بایست توانایی و مهارت لازم در نصب و تعمیر سیستم های الکتریکی و الکترونیکی اصلی خودرو را داشته باشد. با توجه به پیچیده بودن سیستم های برق در خودرو این شغل نیازمند دانش و مهارت تخصصی می باشد. برای کسب این تخصص شما می توانید در دوره های آموزش برق خودرو در آموزشگاهی معتبر ثبت نام کنید. تا از این طریق بتوانید به تخصص لازم دست یافته و وارد بازار کار برق خودرو شوید.

برقکار خودرو علاوه بر نصب و تعمیر سیستم های الکترونیکی و الکتریکی اصلی خودرو می بایست توانایی و مهارت لازم در نصب تعمیر دیگر سیستم های الکتریکی مانند بوق، چراغ، پنجره ها، آینه، سیستم تصویری، صوتی، روشنایی، هشدار، تهویه هوا و غیره را داشته باشد.

برای ورود به بازار کار برق خودرو شما می توانید با ارائه رزومه در شرکت ها و نمایندگی های خودرو سازی مشغول به کار شوید و یا در صورت داشتن سرمایه، به صورت شخصی به فعالیت در این حرفه بپردازید.

درآمد برق کار خودرو

میزان درآمد برقکار خودرو متفاوت بوده و وابسته به عوامل گوناگونی نظیر سطح دانش و مهارت، میزان تبلیغات، کیفیت ارائه خدمات، میزان قیمت، میزان تعاملات و غیره می باشد. به طور کلی می توان گفت درآمد این شغل خوب بوده و متوسط درآمد این شغل ۶ تا ۱۲ میلیون تومان در ماه است.

 شغل تعمیرات ایسیو خودرو

شغل تعمیرات ایسیو خودرو

از دیگر مشاغل پردرآمد خودرو تعمیرات ecu است. تعمیرکار حرفه ای ایسیو می بایست مهارت و توانایی لازم در عیب یابی، تعمیر و تعویض ایسیو انواع خودرو ها را داشته باشد. با توجه به پیچیده بودن ایسیو همچنین حساسیت بالای آن این شغل نیازمند نیروی کار متخصص و حرفه ای می باشد.

چگونه وارد بازار کار تعمیرات ایسیو خودرو شویم؟

با توجه به پیچیدگی ایسیو خودرو و حساس بودن کار تعمیرات آن، برای ورود به بازار کار این شغل می بایست مهارت و تخصص لازم در تعمیر ایسیو انواع خودرو ها را به دست آورید. برای کسب این تخصص توصیه می کنیم در دوره های آموزش تعمیرات ecu خودرو در آموزشگاه فنون برق ثبت نام نمایید. در این دوره آموزش تعمیرات ایسیو انواع خودروها مانند پراید، پژو، سمند، ال ۹۰، تیبا و بسیاری از دیگر خودروها آموزش داده می شود.

شغل نقاشی و صافکاری ماشین

شغل نقاشی و صافکاری ماشین

از دیگر بهترین مشاغل مرتبط با خودرو که از درآمد خوبی نیز برخوردار است شغل نقاشی و صافکاری خودرو است. برای موفقیت در این شغل شما می بایست مهارت و دقت بالایی در تفکیک رنگ‌ها، دید نزدیک، دقت در کار داشته باشید تا بتوانید به خوبی مشکلات رنگ و بدنه ماشین را شناسایی و رفع نمایید.  این شغل نیاز به مدرک دانشگاهی نداشته و شما می توانید دوره های مربوط با این شغل را گذرانده یا برای مدتی به عنوان شاگرد در کنار یک استاد کار کنید.

درآمد شغل نقاشی و صافکاری ماشین چقدر است؟

میزان درآمد این شغل تحت تاثیر عوامل گوناگونی نظیر نوع ماشین،  تخصص و مهارت، تبلیغات، میزان دقت و کیفیت کار، سرعت و خوش قول بودن و غیره می باشد. در صورتی که از مهارت، دقت و سرعت بالایی برخوردار بوده و کاری بدون عیب و در موعد مقرر به مشتری تحویل دهید می توانید به متوسط درآمد ۵ تا ۱۵ میلیون در ماه دست یابید. در صورتی مهارت کافی در نقاشی و صافکاری خودروهای خارجی داشته باشید می توانید به درآمد بالاتری هم دست یابید.

شغل نصب ضبط و باند خودرو

شغل نصب ضبط و باند خودرو

شغل ضبط و باند خودرو نیز از دیگر مشاغل مربوط به خودرو است که همواره از بازار کار خوبی برخوردار است. همانطور که می دانید خودروهای تولید شده امروزی ضبطی معمولی داشته که از کیفیت صدا خوبی برخوردار نمی باشد. به همین علت بسیاری از افراد پس از خرید خودرو به دنبال تعویض و نصب ضبط و باند با کیفیت بر روی خودرو خود هستند. بنابراین می توان گفت این شغل از بازار کار خوبی برخوردار است.

برای موفقیت در این شغل نصاب ضبط و باند خودرو می بایست مهارت و تخصص لازم در نصب انواع سیستم صوتی، تنظیم حرفه ای سیستم صوتی ماشین ،  نصب انواع آمپلی فایر خودرو، نصب ساب باکس، نقشه سیم کشی آمپلی فایر ماشین و بسیاری از موارد دیگر داشته باشد. بهترین راه برای آن که به مهارت های لازم در این شغل دست یابید و موفق شوید این است که در دوره های آموزش نصب ضبط و باند خودرو ثبت نام کرده و با پرداخت هزینه ای اندک متخصص حرفه ای در این شغل شده و درآمدزایی کنید.

شغل نصاب دزدگیر خودرو

شغل نصاب دزدگیر خودرو

همانطور که می دانید امروزه قیمت خودرو روز به روز در حال افزایش است و همین امر منجر به افزایش تقاضا برای نصب دزدگیر بر روی خودرو جهت افزایش سیستم امنیتی خودرو می شود. نصب دزدگیر خودرو از جمله مشاغلی است که امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت خودرو و افزایش آمار سرقت رونق بیشتری پیدا کرده و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

برای موفقیت در این شغل نصاب دزدگیر می بایست مهارت لازم در سیم کشی انواع ماشین‌های سواری خارجی و داخلی، پیدا کردن سیم‌ها، روش عبور دادن سیم برای صندوق، رله برای قطع برق اتومبیل و نصب صحیح آژیر، نصب شیشه بالابر، آشنایی با انواع سنسور ها و …  داشته باشد. برای کسب این مهارت ها و موفقیت در این شغل توصیه می کنیم در دوره های آموزش نصب دزدگیر خودرو آموزشگاه فنون برق ثبت نام کنید.

در این دوره آموزشی صفر تا صد نصب دزدگیر بر روی انواع خودروهای داخلی و خارجی در کارگاه های مجهز، توسط اساتید با تجربه آموزش داده می شود.

شغل جلوبندی سازی خودرو

شغل جلوبندی سازی خودرو

جلوبندی سازی از دیگر مشاغل مهم در رابطه با خودرو است که به دلیل اهمیت بسیار جلوبندی خودرو همواره از بازار کار خوبی برخوردار است. جلوبندی خودرو از قطعات گوناگونی مانند پلوس، طبق و بوش‌ها، موج‌گیر، سیبک و بسیاری از قطعات دیگر تشکیل شده است. جلوبندی ساز خودرو می بایست مهارت لازم در عیب یابی جلوبندی خودرو و تعویض و تعمیر انواع قطعات آن را داشته باشد. با توجه به حساسیت و پیچیدگی جلوبندی توصیه می کنیم قبل از ورود به این شغل کلیه مهارت های لازم را از طریق شرکت در دوره های مربوطه به دست آورید یا برای مدتی به عنوان کارآموزان نزد شاگردی استاد کار کنید.

درآمد جلوبندی سازی خودرو چقدر است؟

همانند سایر مشاغل مرتبط با خودرو درآمد این شغل نیز وابسته به میزان تخصص و مهارت جلوبندی ساز می باشد. در صورتی که از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشید و سایر عوامل مهم در این شغل مانند دقت، سرعت عمل، کیفیت در کار، خوش قولی و غیره را رعایت کنید می توانید به متوسط درآمد ۶ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه دست یابید.

شغل تنظیم موتور

شغل تنظیم موتور

از دیگر مشاغل مرتبط با خودرو تنظیم موتور می باشد. متخصص این شغل می بایست مهارت کار با دستگاه دیاگ، شناخت خطاهای دیاگ، مهارت کار با دستگاه شستشو انژکتور، دستگاه فشار پمپ بنزین، آشنایی با تنظیم موتور پنج گاز و آشنایی با قطعات فنی خودرو را داشته باشد. با توجه به تخصصی بودن این شغل برای موفقیت هر چه بیشتر و کسب مزیت رقابتی توصیه می کنیم حتما در دوره های مربوطه شرکت کرده و با کسب این مهارت ها از رقبای خود پیشی بگیرید.

درآمد شغل تنظیم موتور

درآمد این شغل وابسته به میزان مهارت و تخصص شما می باشد. در صورتی که از دانش و مهارت بالایی برخوردار باشید و توانایی لازم در کار با دستگاه های گوناگون را داشته باشید همچنین از تعاملات بالایی داشته، مشتری مدار باشید، قیمت مناسبی داشته و تبلیغات خوبی برای معرفی خود داشته باشید می توانید به متوسط درآمد ۵ تا ۱۰ میلیون در ماه دست یابید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

تعمیر ال سی دی گوشی که ناشی از شکستگی و سوختگی آن است، از رایج ترین تعمیرات موبایل می باشد زیرا ال سی دی گوشی و تاچ آن از مهم ترین اجزای گوشی های همراه محسوب می شوند و اگر آسیب ببینند عملا قادر به انجام هیچ کاری نمی باشد.

زمانی که تلفن همراه شما دچار مشکل می شود، در وهله اول باید پیام یا خطایی را که تلفن شما نشان می دهد بررسی کنید و سپس آن مشکل را در گوگل جستجو کنید. اگر مشکل گوشی شما با یک ترفند آسان قابل حل نبود مثلا  LCD گوشی شما شکسته شده و یا تاچ آن دچار مشکل شده است می توانید ال سی دی و تاچ دستگاه خود را خریداری کرده و از یک تعمیر کار ماهر که دوره تعمیرات موبایل به صورت تخصصی گذرانده است، جهت تعویض آن کمک بگیرید.

تاچ و ال سی دی گوشی همراه از گران ترین اجزای گجت های موبایل می باشد زیرا ظرافت و قطعاتی که در ساخت ال سی دی موبایل مصرف می شود دشوار و هزینه بر است. ال سی دی از 5 قطعه اصلی و بسیار ظریف ساخته می شود که این قطعه ها ، فریم یا قاب LCD ، چراغ هایLCD ، صفحه LCD ، صفحه لمسی یا دیجیتایزر و گلس هستند . این 5 قطعه بر روی هم پرس می شوند و به صورت یک ال سی دی باریک در می آیند بنابراین از اجزاء بسیار گران موبایل محسوب می شود و تعویض آن بسیار هزینه بر می باشد. بنابراین از نظر فنی تعمیر ال سی دی گوشی نسبت به تعویض آن از نظر هزینه می تواند تفاوت چشم گیری داشته باشد.

تعمیر ال سی دی گوشی و گلس شکسته موبایل

حالا نوبت به بحث اصلی این مقاله یعنی تعمیر ال سی دی گوشی می رسیم. ال سی دی موبایل ممکن است بنا به دلایل مختلفی خراب شود اما ضربه خوردن و آب خوردگی از جمله مهم ترین دلایل خراب شدن ال سی دی موبایل هستند. در ادامه به بررسی انواع حالت های خراب شدن ال سی دی و راه حل رفع آن می پردازیم.

مشکل: وقتی دستگاه خود را روشن می کنم، نوعی خط روی صفحه نمایش ظاهر می شود.

راه حل: در این صورت شما باید LCD خود را کاملاً تغییر داده و جایگزین کنید. این مشکل ناشی از ضربه شدید می باشد.

مشکل: هنگام روشن کردن تلفن، صفحه سفید می بینم.

راه حل: باید دستگاه خود را به عبارتی فلش کنید و اگر دستگاه شما از سیستم عامل اندروید پیروی می کند می بایست فلش کردن گوشی های اندرویدی را آموزش دیده باشید. اگر هنوز هم همان مشکل را داشتید ، بایدLCD  دستگاه خود را تعویض کنید.

مشکل: بعضی اوقات پیکسل های بدون نور و پیکسل دارای نور را روی صفحه نمایش مشاهده کنم.

راه حل: از نرم افزار یا برنامه کاربردی Dead Pixel Detect و Fix استفاده کنید. همچنین می توانید صفحه نمایش را روی حالت “sleep after” به مدت 30 دقیقه قرار داده و آن را در حداکثر روشنایی قرار دهید تا پیکسل مرده را از بین ببرید.

پیکسل دارای نورپیکسل دارای نور
پیکسل های بدون نورپیکسل های بدون نور

مشکل: گاهی اوقات وقتی با تلفن کار می کنم ، صفحه لمسی دستگاه کار نمی کند.

راه حل: اول از همه ، تلفن خود را مجدداً راه اندازی(restart) کنید. برای راه اندازی مجدد تلفن ، دکمه پاور را برای 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا تلفن شما خاموش شود. سپس بعد از 1 یا 2 دقیقه آن را روشن کنید. این راه حل 80? کار می کند.

مشکل: تلفن همراه روشن نمی شود.

راه حل: معمولاً مربوط به Panel نیست و قابل تعمیر است.

** پانل = LCD + صفحه لمسی + شیشه **

تلفن همراه روشن نمی شودتلفن همراه روشن نمی شود

تصویر شماره 1 که در زیر مشاهده می کنید تصویر پنل است. این آی سی لمسی که در زیر می بینید و دریافت و پردازش داده ها را از طریق کانکتور که در عکس شماره 2 مشاهده می کنید به LCD ارسال می کند.همچنین اگر در نظر بگیرید ، قسمت لمسی درست زیر شیشه است! و عکس شماره 3 LCD است. (شیشه> لمس>LCD)

تصویر پنلتصویر پنل
کانکتورکانکتور
LCDLCD

در  تصویر بالا می بینید که IC تاچ  به IC ال سی دی وصل شده است  و در تصاوبر پایین ال سی دی شکسته را بهتر می توانید مشاهده کنید :

برداشتن lcdبرداشتن lcd
بررسی lcdبررسی lcd
lcd شکستهlcd شکسته

مشکل: صفحه نمایش روشن می شود و دارای نور است اما هیچ چیزی نشان نمی دهد.

راه حل: معمولاً این نوع مشکل مربوط به پانل نیست. در این شرایط ، شما باید از نور پشت صفحه مطمئن شوید. برای اطمینان از این امر، باید چراغ پشت صفحه را از طریق شکاف پشت دستگاه بررسی کنید. اگر مشاهده کردید که چراغ صفحه نمایش روشن است، به این معنی است که شما چراغ پشت صفحه را دارید. بنابراین اگر صفحه نمایش شما چیزی را نشان نمی دهد ، شما می توانید به سراغ تعمیر ال سی دی گوشی خود بروید زیرا صفحه نمایش ال سی دی گوشی آسیب ندیده است و قابل تعمیر است.

مشکل: تلفن با تأخیر روشن می شود.

راه حل: در اکثر اوقات، به دلیل مشکل در منبع تغذیه اتفاق می افتد و پنل سی دی گوشی سالم است.

مشکل: صفحه نمایش توسط مواد تیز آسیب دیده است.

راه حل: شما چاره ای جز تغییر و جایگزینی پنل ندارید.

مشکل: خط عمودی بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

راه حل: 50? آن به دلیل مشکل پانل است و شما باید پانل ال سی دی گوشی را بررسی کنید.

مشکل: خط افقی بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

راه حل: بیشتر به دلیل مشکل پنل ال سی دی گوشی شما می باشد و باید بررسی شود.

مشکل: پرش روی صفحه نمایش؛

راه حل: مستقیماً به دلیل مشکل پنل ال سی دی گوشی است و در صورت امکان ، باید تعویض شود.

مشکل: خطوط رنگارنگ روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

راه حل: شما بایدپنل ال سی دی گوشی را تعویض کنید.

مشکل: لکه سیاه روی صفحه، نمایش می باشد.

راه حل: شما باید مطمئن شوید که علت آن کمبود نور است یا خیر. در مورد نور پشت در مطالب بالا صحبت کردیم.

مشکل: صفحه ال سی دی به صورت طبقه طبقه نمایش داده می شود؛

راه حل: مستقیماً به دلیل مشکل پنل ال سی دی گوشی است و شما باید پنل را تغییر داده و جایگزین کنید.

مشکل: وجود آب روی صفحه؛

راه حل: شما باید تلفن خود را فوراً خاموش کنید.صفحه ال سی دی تلفن های همراه نسبت به رطوبت بسیار حساس هستند و بهتر است آن را به مراکز تعمیر موبایل نشان دهید.

مشکل: میزان روشنایی صفحه کم می شود.

راه حل: این مورد مشکل از نور پس زمینه است و در صورت امکان باید برطرف شود.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا راد

نصب صحیح کولر گازی منجر به افزایش طول عمر و بازدهی کولر گازی می شود. در صورتی که کولر در جایگاه مناسبی نصب نشده باشد یا سیم کشی، لوله کشی و به طور کلی مراحل نصب آن به درستی انجام نشود کولر به درستی کار نکرده و نصب اشتباه آن منجر به اتلاف انرژی و کاهش بازدهی آن می شود. با توجه به اهمیت نصب کولر در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی به آموزش کامل نصب کولر گازی بپردازیم.

برای نصب کولر گازی چه تجهیزاتی لازم است؟

برای نصب کولر گازی به تجهیزات گوناگونی نیاز است. از جمله این تجهیزات عبارتند از: دستگاه متر و مولتی متر، گیج، انواع مدل پیچ گوشتی، پمپ وکیوم، آچار فرانسه، کاتر، گرد بر، دریل، خم کن لوله، چکش، لوله بر و سیم چین

بنابراین پیش از اینکه مراحل نصب کولر گازی را آغاز کنید توصیه می کنیم این تجهیزات را آماده کنید.

آموزش نصب کولر گازی

کولرهای گازی از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده اند و برای نصب کولر گازی می بایست به صورت جداگانه هر یک از یونیت ها را نصب کرد. بنابراین آموزش نصب کولر گازی به دو بخش آموزش نصب یونیت داخلی و آموزش نصب یونیت خارجی تقسیم می شود.

آموزش نصب یونیت داخلی کولر گازی:

برای نصب یونیت داخلی ابتداا می بایست محل نصب کولر را مشخص کنید دقت داشته باشید که محل نصب به درستی انتخاب شود. کولر می بایست دور از نور مستقیم خورشید بوده و باید به بیشتر فضای ساختمان دسترسی داشته و آن را خنک کند. همچنین توجه داشته باشید که دیواری که قصد نصب کولر گازی را دارید باید مستحکم بوده و بتواند وزن کولر را نگه دارد.

پس از تعیین مکان نصب یونیت داخلی شروع به سوراخ کاری برای خروج لوله ها کنید هنگام سوراخ کاری محل قرار گرفتن کولر باید شیب دار باشد حالا سوراخی به قطر 7?5 سانتی متر ایجاد کنید. پس از آن شروع به وصل کردن لوله ها کرده و لوله کشی مسی را به طرف سوراخ ایجاد شده هدایت کنید.

آموزش نصب یونیت خارجی کولر گازی:

پس از نصب یونیت داخلی نوبت به نصب یونیت خارجی کولر می رسد. ابتدا بهترین مکان برای نصب کولر گازی را تعیین کنید. توجه داشته باشید یونیت خارجی در معرض نور مستقیم آفتاب نباشد و محل نصب یونیت محلی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد. یونیت خارجی کولر گازی به حدود 31 سانتی متر فضای آزاد در اطراف خود نیاز دارد. پس از نصب یونیت خارجی شروع به وصل کردن سیم های برق کولر کنید. و پس از آن هوا و رطوبت کولر را از طریق باز کردن سرپوشی که بر روی دریچه های دوراهه، سه راهه و شیر سرویس کولر وجود دارد خارج کنید. در مرحله آخر نیز کلیه اتصالات و لوله کشی ها را عایق بندی کنید.

بازار کار نصب کولر گازی چگونه است؟

با توجه به افزایش تقاضا برای نصب کولر گازی به دلیل کاربردها و مزایای آن نسبت به دیگر سیستم های سرمایشی می توان گفت بازار کار نصب کولر گازی عالی بوده و افراد متخصص نصب کولر از درآمد خوبی برخوردار می باشند. همانطور که اشاره شد نصب صحیح کولر گازی از اهمیت ویژه ای برخودار بوده و منجر به افزایش بازدهی و طول عمر کولر می شود، بنابراین افراد به دنبال نصاب حرفه ای برای نصب کولر بوده تا با نصب صحیح بهترین استفاده را از کولر گازی داشته باشند.

برای آنکه به صورت حرفه ای در بازار کار نصب کولر گازی فعالیت کرد می بایست مهارت های لازم این حرفه را از طریق شرکت در دوره های آموزش نصب کولر گازی در آموزشگاهی معتبر به دست آورد. آموزشگاه فنی برق از جمله بهترین آموزشگاه های فنی حرفه ای کشور است که هر سال کارآموزان بسیاری را برای ورود به بازار کار مشاغل فنی تربیت و وارد بازار کار می نماید. آموزشگاه فنی برق به صورت تخصصی و کاملا عملی طریقه نصب صحیح کولر گازی را به شما عزیزان آموزش می دهد. با گذراندن دوره های نصب کولر گازی این آموزشگاه در مدت کوتاهی به یک نصاب حرفه ای کولر گازی تبدیل شده و وارد بازار کار پردرآمد این حرفه شوید.

این آموزشگاه ها دوره های متعددی را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می نماید. در ادامه به معرفی برخی از پرطرفدارترین دوره های این آموزشگاه می پردازیم.

آموزش تعمیرات لپ تاپ

آموزش تعمیرات لپ تاپ از دیگر دورهای پرطرفدار در عصر امروز است که به دلیل استفاده بسیار از لپ تاپ و کاربرد بسیار این وسیله به خوبی می توان از بازار کار آن استفاده و درآمد زایی کرد. آموزشگاه فنی برق به صورت تخصصی دوره تعمیرات لپ تاپ را برگزار کرده و از طریق آموزش های کاملا کاربردی و تخصصی کارآموزان را برای ورود و درآمدزایی از بازار کار تعمیرات لپ تاپ آماده می کند.

آموزش عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات لپ تاپ مانند باتری، هارد، منبع تغذیه، ماردبرد، کیبورد، بلندگو، کارت گرافیک ، آموزش بررسی و رفع ارورهای رایج لپ تاپ و بسیاری از موارد دیگر از جمله سرفصل های آموزشی این دوره است. کارآموزان در این دوره به صورت عملی و با در اختیار داشتن لپ تاپ به صورت عملی مباحث آموزشی را تمرین کرده و خود را آماده حضور در بازار کار این شغل می کنند.

آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی همانند آموزش نصب کولر و تعمیرات لپ تاپ دوره ای پرطرفدار است که هر ماه متقاضیان بسیاری در این دوره ثبت نام کرده و خود را آماده حضور در بازار کار تعمیرات بردهای الکترونیکی می کنند. در این دوره به صورت تخصصی مراحل تعمیر بردهای الکترونیکی، طریقه کار با تجهیزات و ابزار لازم برای تعمیرات برد، اصول صحیح برداشتن و مونتاژ قطعات برد، نحوه عیب یابی بدون برق روی برد و عیب یابی با برق روی برد،  نقشه خوانی بردهای الکترونیک و بسیاری از مطالب دیگر آموزش داده می شود.

آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین و بزرگترین آموزشگاه فنی در ایران است که دوره های برق و الکترونیک بسیاری را برگزار می کند، از جمله دوره های پرطرفدار این آموزشگاه عبارتند از: آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش سیم پیچی، آموزش نصب پکیج دیواری و غیره جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه همین حالا به سایت فنی برق به آدرس wwww.fannibargh.com مراجعه کرده همچنین جهت مشاوره رایگان با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()